субота, 06.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 05.02.2017. у 21:10 Иштван Декањ
ВОЗИЛИ СМО: „ТОЈОТА ЦЕ-ХА-ЕР”

Самурај баварског лика

Храбар искорак јапанског произвођача избрисао границе класа аутомобила и спојио купе са градским возилом за све намене
„Тојота це-ха-ер” је непоколебљива на леду и снегу (Фото И. Декањ)

„Тојота” као да је чекала да многи у ауто-бранши истроше идеје на тему градског СУВ-а како би произвели нешто ново. Од дизајна, преко технолошких решења, „тојота це-ха-ер” је направила одскок у односу на класу, као и „Нисан” својевремено са моделом „џук”. Спојили су купе и „кросовер”– градски ауто за све прилике и добили сјајан резултат.

„Це-ха-ер” има доста заједничког и са премијум моделом „бе-ем-ве икс шест”, која је синоним за „микс класа”. Наиме, у моделу „икс шест”, када се појавио 2008. године, Баварци су приказали мешавину сегмената користећи искуства (дизајн и технологије) из релија „Париз–Дакар”, примењујући их у серијској производњи луксузног СУВ-а.

Прошло је нешто више од две године, од када је 2014. године „це-ха-ер” приказан као концепт возило, на Салону аутомобила у Паризу, до теста „Политике”.

Иако га нисмо возили на претпремијери у Мадриду, пре два месеца, сачекали смо га температурама у минусу, где се показао као прави самурај, непоколебљив на леду и снегу замрзнутог Београда. Само име „це-ха-ер” (C-HR) значи „купе – хај рајдер” или у слободном преводу „купе – високи јахач”.

Нови „це-ха-ер” је постављен на глобалној платформи (TNGA), познатој из четврте генерације „пријуса”, хибридног модела. У кокпиту, осмоинчни екран и централна конзола благо су закренути ка возачу, што подсећа на „бе-ем-ве” и одаје спортску црту.

Седишта, иако нисмо пошли на дужи пут, добро су профилисана и удобна. Амбијентално осветљење је пријатно у ноћној вожњи, а светлећи лого модела засија испред ваших ногу, на тротоару, пре него отворите возачка врата по мраку.

Међуосовинско растојање од два метра и 64 центиметра дају доста места за седење на задњој клупи. Солидна је и запремина пртљажника од 377 литара, равна просеку класе.

Многи ће код нас имати примедбу зашто у понуди нема дизел-агрегата, али фабричка истраживања говоре да ће чак 70 одсто нових купаца на Старом континенту пре да се одлучи за хибридни модел. Турбобензинац (који смо возили) од 1,2 литара и 116 коња је живахан, не пребрз и веома равномеран у вожњи, мада на предње точкове испоручује чак 185 њутн-метара обртног момента, са шестостепним мануелним мењачем.

Све „клизи”, а за то је одговорна и технологија. Наиме, „паметни” мануелни мењач исправља све неправилности, грешке или неискуство. Могу да одахну и почетници јер са „це-ха-ером” нема трзања и „урлања” мотора.

Међугас и равномерно „подизање или спуштање” обртаја мотора, сада врши технологија или ИМТ (интелиџент мањуел трансмишен). Заправо, мењач, који увек усклађује брзину окретања точкова са бројем обртаја агрегата, доприноси мирном раду и осећају „клизеће вожње”. Кочење и кретање било је сигурно по залеђеним путевима околине Београда и без погона на свим точковима.

Прецизан управљач, одлично подешени амортизери дају удобност у вожњи, без нагињања каросерије, што је често карактеристика појединих модела СУВ класе па и мањих кросовера. Нисмо импресионирани прегледношћу кад се вози уназад.

Допадљиво решење интегрисане браве у проширени „це” стуб и бочни прозори не дају превише видика позади. Међутим, ту је камера за вожњу уназад, велики спољни ретровизори и још гомила електронике да то надомести.

Цена од 20.000 евра је само полазна, док су хибриди скоро 7.000 евра скупљи. Декларисаној потрошњи од 5,8 литара нисмо били ни близу, али у леденим данима и са свим системима за грејање, укљученим на максимум, нисмо ни очекивали.

 

Техничке карактеристике

Мотор: турбо бензин 4 цилиндра

Запремина: 1.197

Тип: ЕУ 6

Снага: 85 kw/116 кс / 5.600 обрт/мин.

Момента: 185 Нм од 1.500 до 4.000 обрт/мин.

Максимална брзина: 190 километара на сат

Убрзање (од 0 до 100): 10,9 секунди

Потрошња: град 5,8 литара / 5 литара ван града – фабрика/тест 8 литара

Мењач: шестостепени мануелни

Маса празног аутомобила: 1.320 кг

Точкови: 18 инча

Резервоар (макс): 50 литара

Запремина пртљажника: 377 литара

Дужина: 4.360 мм

Ширина: 1.795 мм

Висина: 1.565 мм

Коментари0
1a4e1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља