уторак, 21.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:27
ВОЗИЛИ СМО: „КИЈА СПОРТИЏ 1,6 Т–ГДИ”

Аутомобил за све намене

Дизајниран у Немачкој, производи се у Словачкој за тржиште Европе, модел „држи” чак четвртину продаје јужнокорејске фабрике у свету
Аутор: Иштван Декањнедеља, 12.02.2017. у 21:00
Најаеродинамичнији „спортиџ” до сада (Фото И. Декањ)

Када модел једне фабрике постане толико познат да прерасте значај бренда значи да су сви, од дизајнера до инжењера, успели да произведу бестселер.

„Кија спортиџ” то доказује још од када се појавила 1993, а продата скоро четири милиона комада учинила су да постане можда препознатљивија од овог ауто-гиганта из Јужне Кореје.

Четвртa генерацијa популарног аутомобила, пројектованог у Немачкој и за тржиште Европе произведеног у Словачкој, имала је премијеру на сајму у Франкфурту.

Али тек када смо ушли у овај СУВ, на тесту „Политике”, препознали смо поједине адуте које су стручњаци истакли као предност овог аутомобила за све намене.

Поред дизајна и промена у ентеријеру, добио је бољу управљивост, сигурност код кочења, прецизнију и течнију вожњу него у претходној генерацији.

Делује више спортски и префињеније, као из класе премијум возила, уз нове, напредне технологије и материјале високог квалитета.

Њиховом употребом добило се много: појачана каросерија, нове сигурносне мере, већа удобност путника, повећање простора и смањење буке, па је разумљиво зашто „спортиџ” модел „држи” чак четвртину продаје ове фабрике у свету.

Новој генерацији спортски изглед дају и решетка мотора у облику „тигровог носа” и предња светла, која подсећају на „коцкице леда”.

Свега 30 милиметара дуже осовинско растојање и 40 милиметара већа укупна дужина возила није донела „мишићавији” и стабилнији став, већ дизајнерски изведено „спуштање” силуете читавог аутомобила.

А да све то није узалудно говоре и бројке, јер је ово и најаеродинамичнији „спортиџ” до сада, са коефицијентом отпора од 0,35 до 0,33 ЦД.

Путнички простор је повећан, финална обрада и материјали мекани на додир, попут оних у немачким аутомобилима. Добру и угодну позицију за воланом могу да пронађу сви и изван тежинских габарита, јер су седишта добро профилисана.

Инструмент табла је добро постављена и практична, лако се рукује са њом, што не важи и за навигацију.

Повећањем изолације смањили су буку и вибрације, смањењем механичких трења (тефлонски премази) побољшана је и ефикасност, мотор је тиши, мада ни онај у прошлој, трећој генерацији, није био прегласан.

Да ли због аутоматског мењача или временских услова битније смањену потрошњу нисмо установили.

Од низа система за сигурност, најмодернији је АЕБ – систем аутономног кочења у нужди. Систем користи камеру и сензоре, уграђене у возило, како би детектовао потенцијални судар с пешацима или другим возилом и тако избегао или барем умањио несрећу.

Поред свих агрегата, наслеђених из треће генерације, издваја се турбо бензинац са директним сагоревањем: 1,6 литарски Т-ГДИ са 177 коња и обртним моментом од 265 Нм.

Ту је и стандардни 1,6 литарски бензинац са 132 коњске снаге, као и дизел-мотори од 1,7 до 2 литра запремине, са 136 или 185 коња. Све то уз мануелни шестостепени мењач или аутоматски седмостепени, са двоструким квачилом (ДТЦ).

Директније управљање и већа стабилност су резултат предњег и задњег независног ослањања, уз низ модификација из претходне генерације. Кочнице су ефикасне, па возило „држи” правац код свих наглих и узастопних кочења.

Иако смо возили верзију са аутоматским мењачем, ни на једном успону, по ауто-путу од Београда до Ниша, то се није осетило (нема задршке и трзања), јер је аутоматика радила правовремено и неосетно.

Цена је од око 17.990 евра па навише, у зависности од опреме, агрегата и мењача.

Наша замерка би, поред цене, била и прегледност која није баш перфектна за вожњу по граду, што би се очекивало због висине и габарита возила.

Добре стране, уз степен луксуза и сигурности, допуњава гаранција од седам година, што није занемарљиво, јер ко одлучи, може да прода ауто док је још у гарантном року.

 

Техничке карактеристике:

Мотор: бензин 1,6 Т-ГДИ

Запремина: 1.591

Тип: ЕУ 6

Снага: 130 kw/177 кс / 5.500 обрт/мин.

Момента: 265 Нм при 1.500–4.500 обрт/мин.

Максимална брзина: 201 км/час

Убрзање (од 0 до 100): 9,1 секунда

Потрошња: град 9,2 лит./ 6,5 лит. ван града – фабрика/тест 10 лит

Мењач: седмостепени аутоматски ДЦТ

Маса аутомобила мин/макс. тежина: 1.534/1.704 – пун 2.190 кг

Точкови: 16–19 инча

Резервоар (макс): 62 литра

Запремина пртљажника: 503 литра

Дужина: 4.480 мм

Ширина: 1.855 мм

Висина: 1.655 мм


Коментари0
68457
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља