понедељак, 21.08.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:12
КУЛТУРНИ ДОДАТАК

Неподношљива лакоћа живота

Моји филмови су толико трајали јер су настајали из сумње. Ако приђеш филму као нечему што знаш, онда не мораш ни да га радиш, каже Емир Кустурица пред београдску премијеру филма На млечном путу
Аутор: К. Д. петак, 17.02.2017. у 18:30
Страст преведена на језик слике: Емир Кустурица (Фото Анђелко Васиљевић)

Сачекајте мало, седите у ресторан, сад ће Кустурица. На путу је из Андрићграда – упућивао ме је преко телефона глас његове асистенткиње Анђеле по доласку на Мећавник.

Емир Кустурица је стално у покрету, због чега није увек лако договорити с њим разговор који ће бити нешто више од интервјуа „у лету”, какве често даје. Али када пронађе времена, досадна размена са новинарима се претвори у истински сусрет са једним од најмаркантнијих савременика.

Кустурицу покреће неутажива жеља да мења свет око себе, попут каквог хомо фабера који се остварује кроз акцију.

Културу види као непрекидну делатност, а баштину као жив материјал за обликовање. Мећавник и Андрићград су резултат потребе да промени животну средину и реконструише начин живота, а његови филмови су пример како уз помоћ камере обликује начин на који посматрамо свет.

Ана Оташевић

 

 

КОЛЕКЦИОНАРСТВО

Неочекивани сусрет у Минску

Александар Наумович Володчински, музичар-виолончелиста пореклом из Белорусије, последњих тридесет година живи у Москви и бави се бизнисом, а двадесет година је колекционар руске и белоруске уметности 19. и 20. века. Његова колекција слика и артефаката прожима се са позоришном, балетском и музичком уметности, што је ретко у строго дисциплинарно одељеним руским и белоруским музејима

Володчински води кроз своју колекцију у Националном уметничком музеју у Минксу

Неочекивани сусрети са људима који живе за културу углавном су ми се дешавали у оним деловима света који не припадају западној цивилизацији или позападњаченом глобалном југу (Сингапур, Шангај, Сеул...), у градовима смештеним на ободима садашње светске културе: у Грузији, Јерменији, Русији, Бразилу, у селима Карнатаке и Тамил Надуа, у предграђима Пном Пена...

Тамо где разговор има већи значај од новца, и где ће, упркос томе што сте планирали, срећа и истински интерес људи бити довољан разлог да вас „убеде“ да одустанете од журбе и уживате у неочекиваном сусрету.

Милена Драгићевић Шешић

 

 

Одсуство брзине

Лаура

Дувао је ветар, хладан ваздух ми се увлачио под ногавице. Колено је баш тог дана престало да ме боли, па сам ходао, јер сам могао.

Уживао сам, сав сам се претворио у кораке који не изазивају бол, у ноге које лако носе тело, у сусрет ветру.

Цртеж Јане Вуковић

Гледао сам право испред себе, нисам скретао поглед, све препреке бих угледао много пре него што до њих стигнем, и лако сам их савлађивао.

Нису то биле велике препреке, јер људи није било, само понеки степеник или бетонски стуб који држи мост, дубока бара или остаци леда.

Иван Токин

 

 

Етика и слобода израза

Недопустиво је да на Тргу републике 70 одсто површине заузимају саобраћајнице, а само 30 процената остаје пешацима. Тај дисбаланс тражи да тамо не буде саобраћаја. Упориште су искуства европских градова – ако може у Бечу и Берлину, може и код нас – каже архитекта Зорица Савичић чији тим је на конкурсу за београдске тргове освојио прву награду

Трг републике у Београду, аутори пројекта Зоран Дмитровић и Зорица Савичић, 2015.

Париз данас не би био толико важан у свету савремене уметности да француски председник Жорж Помпиду није пре четрдесетак година пожелео да у срцу Париза изгради велики културни центар за модерну уметност, да није био расписан велики међународни архитектонски конкурс, да жири није имао храбрости да изабере пројекат Ренца Пијана, Ричарда Роџерса и Ђанфранка Франкинија и да се избори са конзервативним културним естаблишментом.

Снежана Ристић

 

 

Нихилистичка комедија

На малој сцени бечког Фолкстеатра „Фолкс/Маргаретен“ зналачки је драматизован роман Барби Марковић Суперхеројке. Вештина младих глумица и редитељке Беренис Хебенштрајт одушевила је премијерну публику

Caption

Роман Барби Марковић Суперхеројке (српски наслов ауторке) занимљив је већ самим тим што у себи носи дупло дно: може се читати као забавно штиво, засићено стриповским елементима велеградске авантуре, тајних магијских моћи и хумора, али и као парабола о емигрантској судбини у доба неолибералне парадигме, похвала женској солидарности и прича о односу карактера градова и начина живота.

Барби Марковић се 2006. после студија германистике преселила из Београда у Беч.

За овај роман добила је 2016. награду „Алфа“, која се у Аустрији додељује новим ауторима на књижевној сцени, а недавно и наградну стипендију „Аделберт фон Шамисо“, која се у Немачкој додељује ауторима који пишу на немачком, а долазе из других земаља.

Катарина Рорингер Вешовић


Коментари1
1d581
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bundzija Sumadijski
Za intervju sa Emirom Kusturicom Ana Otasevic zasluzuje sve pohvale! Tesko je napraviti ovako kvalitetan, a narocito ovako obiman intervju sa njim o filmu i umetnosti uopste sa njim jer on na sve nacine pokusava da sve svede na dnevnu politiku. Gospodja Otasevic je uspela da ga maksimalno iskontrolise!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Култура /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља