понедељак, 12.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:23
РАСПИСАН ЈАВНИ ПОЗИВ

Тражи се најбоље решење за обнову Старог савског моста

План је и да мост добије двосмерне пешачке и бициклистичке стазе, као и два лифта за бициклисте
Аутор: Дејан Алексићпетак, 17.02.2017. у 21:08
Обнова ове саобраћајнице радиће се по узору на Мост природе у Техерану (Фото Беоинфо)

Стари савски мост, заштитни знак престонице више од седам деценија, наредне године ће почети да добија нове обрисе. Јавни позив за израду урбанистичко-архитектонског конкурса за реконструкцију Старог савског моста, као и за израду техничке документације, расписан је данас.

Када се конкурс оконча и буду изабрани најбољи радови, Дирекција за градско грађевинско земљиште наставиће поступак са три првонаграђена како би се дошло до економски најповољније понуде.

– Учесници конкурса требало би да понуде потпуно нову конструкцију моста, уз очување металне лучне као препознатљивог визуелног елемента. Нова конструкција треба да обезбеди и одговарајући пловни пут ширине 150 метара и висине најмање од 9,5 метара, с обзиром на то да се ради о међународном пловном путу – прецизирао је Милутин Фолић, главни градски урбаниста.

Наградни фонд за најбоље конкурсно решење је 4,2 милиона динара, док је процењена вредност израде техничке документације 58 милиона. Рок за достављање решења је три месеца. После тога ће жири имати још месец дана да одлучи о најбољим решењима, а онда ће Дирекција спровести преговарачки поступак за израду техничке документације.

Зелени симбол Београда подигли Немци
Стари савски мост поставили су Немци у току Другог светског рата и то после рушења велелепног висећег Моста краља Александра Првог (на његовим стубовима данас је Бранков), који је страдао у априлском бомбардовању 1941. године. Мост је пројектовала и 1942. изградила немачка фирма „C. H. Jucho” из Дортмунда. Зелена лучна саобраћајница са осам стубова, која је данас симбол Београда, у току окупације носила је назив „Принц Еуген”. Током рата мост је претрпео бројна оштећења, али од нацистичког минирања 1944. спасао га је учитељ Милутин Зарић. У годинама које су уследиле на њему је било доста поправки због све већег оптерећења. На мост дугачак нешто више од 400 метара шине су постављене четири деценије после Другог светског рата – у оквиру изградње трамвајске трасе до Блока 45. Последња већа реконструкција рађена је од октобра 2007. до марта 2008. године.

У средини будуће конструкције, на садашњим стубовима, биће задржан постојећи мост ширине нешто више од 10 метара и он ће се користити за шински саобраћај, који ће се одвијати преко двоколосечне пруге.

Са обе стране преуређеног моста, на посебним конструкцијама, биће изграђене коловозне траке укупне ширине 6,5 метара – једна широка три и по, а друга три метра.

План је и да мост добије двосмерне пешачке и бициклистичке стазе, као и два лифта за бициклисте. Како је наведено у конкурсној документацији, пешачко-бициклистичка веза моћи ће да се уради и на новом нивоу моста који ће се налазити изнад друмско-шинског дела.

Како је пре неколико месеци у разговору за наш лист указао градоначелник Синиша Мали, идеја је да постојећа лучна конструкција моста буде исечена и подигнута управо на тај нови ниво моста, до кога ће се долазити степеницама.

На горњем делу моста биће посађено зеленило и урађени разноврсни садржаји за пешаке. Обнова ове саобраћајнице, како је казао Мали, радиће се по узору на Мост природе у Техерану.

Сврха ових радова је да се повећа капацитет саобраћајница које повезују сремски и шумадијски део града.

Предуслов за почетак радова на Старом савском мосту је да се изграде шине преко Моста на Ади како би се трамвајски одржала веза између Новог Београда и старог дела града. Избор извођача радова за постављање шина преко једног од два најмлађа престоничка моста је у току. 

 


Коментари5
2acea
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dzordz
most prirode u teheranu je pesacki most, iznad autoputa. mi nemamo tu kolicinu pesaka da bi se (samo) njima pravila posebna konstrukcija. nama je preko potrebno minimun 6 saobracajnih traka na toj lokaciji. da se malo rasterete guzve na mostovima svakog radnog dana, narocito popodne i uvece. i naravno obecani tunel od mosta do dunav stanice
Stojan Mišić
Šta kaže struka??!pitaj te Branislava Jovina i Slobodana Maldinija.Inženjer i Arhitekta.nemojte samo političari da pričaju bajke a niko iz struke da saopšti ekspertsko mišljenje.Struka je merodavna.
Poretni most
Mozda bi projekat pokretnog mosta, koji bi se po potrebi podizao zarad prolaska vecih brodova, bio ionteresantan.
A hoces li...
Onda bi trebalo "izdubiti" Savu kako bi ti "veci" brodovi prolazili. Za sada Sava i nije nikada bila neka plovna reka od veceg znacaja.
Препоручујем 3
Gigi
Nema 10 godina kako je obnovljen, e, dva rata preziveo, a mi cemo ga srusiti.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља