После зиме често не можете да препознате свој аутомобил. Поготову ако је био паркиран на улици, где су уз мраз и ниске температуре гомилама соли „заливале” вашег љубимца и додавале „со на рану” већ времешног возила, зрелог за лимара. Мраз и со помешана са ризлом и ситним песком чине да се корозија „храни” вашим аутомобилом. Посебно на оштећеним и незаштићеним али и скривеним местима на каросерији, где се задржавају вода и блато. Со, уколико се не уклони, наставља „ефекат” на шасију, доњи построј, лимове који услед хемијске реакције брже рђају. Најосетљивији су: доњи делови врата, прагови, спојеви на хауби и крилима, спојеви на задњој хауби, рубови крила...
Након детаљног прања види се све поготову ако су до тада ситне „барице” рђе претворене у „мора” набубреле фарбе. Чак и ако не идете код фарбара, ишмирглајте ударце од каменчића и заштитите их основном или пе-ве-це фарбом, без обзира на естетски изглед поправке, јер ћете спречити даље ширење рђе.
И поред хладноћа ове зиме, треба прати аутомобил сваке две седмице, најбоље између два ледена таласа. Најгоре је ништа не предузети, пошто со мора да се уклони и спрече се већа оштећења. Бирајте сервисе за прање који аутомобиле перу у затвореном простору и суше их топлим ваздухом. У супротном, сва електрика и спојеви замрзнуће се. Након прања, сувом крпом избришите све електронске спојеве, гуме на вратима, прагове, врата гепека, фелне, стакла. Моторни простор и браве треба осушити јаким млазом ваздуха из компресора, чиме ћете одстранити заосталу воду и онемогућити замрзавање.
Кочиони као и издувни системи, ако нису оригинални (од јачих лимова), у току зиме пропадају брже од каросерије, јер су највише изложени соли и хемијским реакцијама. Уколико нису заштићени специјалним смолама и премазима на бази битумена и пе-ве-цеа и отпорни на воду. Таква заштита по ауто-лимарским радњама и сервисима кошта од 5.000 до чак 15.000 динара. Ако корозија није већ видљива голим оком, посетите сервис где би мајстор, из канала, уз подигнут аутомобил и добро осветљење, могао да установи у каквом је стању читав издувни и кочиони систем.
Возило је зими потребно додатно заштити, посебно ако немате гаражу. Са добром заштитом можете да продужите рок трајања и повећате му вредност. Познат је значај када продајете добро очуван, гаражиран аутомобил, без трунке рђе, или занемарени четвороточкаш. Тек при куповини новог и реалној процени вредности вашег старог аутомобила, увидећете да сав труд на заштити није био узалудан.
Челичне фелне отпорније
Познато је да је отпорност челичних фелни много већа од алуминијумских. Ако су на аутомобилу фелне од лаке легуре и преко зиме редовно их оперите од наслага соли, меком четком и сунђером иако не перете читав ауто. Никако не употребљавајте средства која садрже киселину и каустичну соду, јер их оштете више него со и ризла. Што се тиче гума, чистите и њих и нек буду надуване прописно.
Восак и глицерин
Ако аутомобилом просечно, годишње, прелазите од 15.000 до 20.000 километара, чак и ако је најновији (произведен од поцинкованих лимова са гаранцијом од 10 до 15 година) немогуће је да нема ни тачкицу огуљене боје, услед удараца каменчића, па се саветује да нанесете восак, као превентиву од дејства соли. Цена „воскирања” је око 500 динара. Након зимског прања и сушења крпом од упијајућег материјала, потребно је да све гумене делове – „кедере” на поклопцу пртљажника, вратима, хауби – премажете танким слојем глицерина. Добро је да покоју кап убризгате и у браве, а потом испрскате спрејом против замрзавања. Глицерин у бочицама од 50 до 1.000 милилитара кошта у нашим апотекама од 45 до 455 динара.