уторак, 26.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:03

Почели радови на проширењу граничног прелаза Батроваци за још шест трака

среда, 22.02.2017. у 12:14
Гранични прелаз Батровци (Фото Танјуг)

На Батровцима су данас почели радови на проширењу тог граничног прелаза за додатних шест трака за путнички саобраћај, који би требало да буду завршени 16. септембра.

„Настављамо да проширујемо Батровце и сада смо у буџету министарства обезбедили 460 милиона динара. Биће укупно 18 трака са додатним паркингом”, рекла је новинарима потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић.

Представници царине су рекли да ће се због тог проширења много мање чакати на прелазу.

Михајловић је најавила да ће се у наредном периоду уређивати и прелази Хоргош, Градина и Прешево, као и да би у мају требало да почне рехабилитација прилаза Батровцима односно дела аутопута Батровци - Кузмин у дужини од 21,5 километара.

„Надамо се да ће рехабилитација тог пута почети у мају, новац из кредита је обезбеђен и рехабилитоваће ће коштати осам милиона евра”, рекла је Михајловић.

На Батровцима поред додатних трака за аутомобиле и аутобусе на излазу из Србије радови обухватају и проширење терминала за теретна возила, са 20 нових паркинг места, такође, на излазу из земље.

Теретни терминал биће потпуно одвојен од путничког, са посебним режимом уласка, контроле и кретања теретњака, са механичким и електронским надзором - рампе, капије, камере, расвета.

Радови на проширењу неће ометати функционисање граничног прелаза и рад граничних служби.

Михајловић је додала да ће на Батровцима бити направљен посебан паркинг за одузета возила која се сада паркирају у некој од постојећих трака. Министарка је навела да ће радови бити завршени у року и додала да су Батровци најфреквентнији гранични прелаз у земљи.

Радове изводи фирма „Инграп омни”, инвеститор је Грађевинска дирекција Србије, а пројекат је урадио Саобраћајни институт ЦИП.

„Настављамо да дограђујемо и уређујемо граничним прелаз Батровци, прошле годинесмо смо обезбедили додатну траку и вагу за теретни саобраћај. То је био само почетак”, рекла је она.

Михаловић је подсетила да је тај прелаз био раније неосветљен са небезбедним прилазом и да је зато израђена нова трака за стајање камиона у дужини од 700 метара. Како каже, морамо да водимо рачуна о граничним прелазима и зато ће Батровци бити пример како треба уредити и Хоргош, Градину и Прешево.

„Прошле године смо имали укупно 42 милиона аутомобила који су прошли Коридором 10 кроз нашу земљу, то је за скоро три милиона више у односу на претходне две године. Полако се саобраћај враћа и иде преко наше земље и зато морамо да будемо спремни”, рекла је Михајловић.

Она истиче да је први утисак када неко дође код нас гранични прелаз, а после какавј е пут.

„Јако је лош пут када улазимо у Србију”, рекла је Михајловић. Директор Грађевинске дирекције Србије Небојша Шурлан је рекао да је прошле године започет пројекат проширења прелаза Батроваца.

„Буџет за прошлу годину је био 200 милиона динара и то је све реализовано у року, за ову годину је обезбеђено укупно 465 милиона динара. Покушаћемо да заједно са извођачем убрзамо радове”, рекао је Шурлан.

Он је навео да ће бити постављена комплетна технологија која ће омогућити да царина и полиција брже обављају свој посао.

„У највећем оптерећењу радова бице ангажовано око 70 људи и тридесетак машина”, додао је Шрулан.

Шеф царинске испоставе Батровци Ненад Вукчевић је рекао да је рекао да је за њих веома значајно што ће добити и додатне гараже за привремено одузета возила и привремено одузету робу, на улазном теримналу.

„То значи убрзање поступка, много мање ће се чекати. Царина Србије, ипак, не утиче мног на динамику, пошто се често дешава детаљна контрола са хрватске стране”, рекао је Вукчевић.

Министарство је 2015. покренуло иницијативу за проширењем прелаза и обезбедило средства у буџету за извођење радова у 2016. и 2017, а ГДС је финансирао израду пројектно-техничке документације са 19,5 милиона динара.

У претходних 10 година на Батровцима је за 70 одсто повећан обим саобраћаја.

То је најфрекветнији гранични прелаз са више од 2.000.000 возила годишње, од чега око 350.000 теретних возила.

У време туристичке сезоне, милиона путника месечно прође Батровцима, а ван сезоне око 500.000.

У 2016. је завршена прва фаза радова и уложено је укупно више од 197 милиона динара. (Танјуг)  


Коментари5
3cee1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dane
Da nije necije izjave, tekst nas ne bi orjentisao gde se nalazi doticni prelaz.
Боривоје Банковић
А можда би било корисно да уместо једне или две рампе раде све.
joli
Ово значи ништа од ЕУ наредних двадесет година, али мантра ЕУ,ЕУ остаје
KiDe, Milano
Не знам који је то полуписмени геније одлучио, уместо да се напокон поправи оно ђубре од таласавог асфалта ка Београду, који ми је скоро разбио трап на колима, ове зиме. Исто као и предпрошле, и накпрошле итд... Уместо да наплаћују путарину, морали би да плате одштету аутомобилистима, да објасне народу на шта су спрчкали онолике паре, па да за то и кривично одговарају. Мора да се ради о истим бахатим говедима, којима је сметало оно велелепно шестогодишње дрво, па нису померили за пар метара ону шугаву џаду којој се диве само њима слични. Истоветно племе оних што праве оно скоројевићко ругло и свињарију "... на води". Без и мало сумње, беше и остаде јадни рани средњи век, па и брлог у сваком погледу...материјалном, интелектуалном и моралном.
Милош
Да ли ико од надлежних има мало памети?? Па до почетка летње сезоне све је то требало да буде урађено. А они ће да раде онда када буду нај веће гужве око границе!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља