субота, 11.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 23.02.2017. у 20:21 Бране Карталовић

Запослени у РТВ Крагујевац између отпремнине и бироа

У хаосу у коме се налази ова медијска кућа готово да је заборављено на хиљаде и хиљаде сати програма који се емитује још од 1970. – Шта ће бити са тонским и видео записима који су право мало културно благо Крагујевца и Шумадије
Празна редакција РТВ Крагујевац (Фото Б. Карталовић)

Крагујевац – РТВ Крагујевац је избрисан са списка живих медија, чека се још само формална одлука Министарства привреде, кажу запослени у овој медијској кући коју је дотукла накарадна приватизација, поништена крајем јануара ове године, када је раскинут купопродајни уговор са крушевачким бизнисменом Радоицом Милосављевићем.

Према незваничним информацијама, држава ће поново расписати јавни позив заинтересованим купцима, али само зато да би запосленима биле понуђене отпремнине, а онда ће над највећим медијским сервисом у централној Србији, који је основан 1996, када је телевизија почела са радом, бити отворен стечај.

Прихватити социјални програм или сачекати стечај и отићи на „биро рада”, то је у овом тренутку једино о чему размишљају запослени у РТВ Крагујевац, каже председник синдиката ове медијске куће Горан Антонијевић са којим смо разговарали док је у име шездесетак гладних колега министру рада Александру Вулину слао писмо са молбом да из фонда солидарности добију какву-такву новчану помоћ.

– Девет месеци нисмо примили плату, немамо од чега да живимо, а из министарстава привреде и информисања још нисмо добили никакав званичан одговор шта намеравају да ураде са нама. Начули смо да нам се спрема стечај, као и да ће нова приватизација бити расписана само да бисмо могли да узмемо отпремнине од 200 евра по години стажа, колико ће нам, највероватније, бити понуђено. Или то, или да заостала примања тражимо из стечајне масе, што је, уз додатак који бисмо примали као незапослени, можда боља опција. Ако бисмо се определили за ту варијанту, добили бисмо око 1.000 евра више, али је питање ко од нас може да чека да се заврши стечајни поступак. Ми, буквално, немамо ни за хлеб – очајан је Антонијевић који је предводио вишемесечни штрајк запослених.

Део емисионе технике РТВ Крагујевац отишао је на добош, по захтеву запослених који су тужили предузеће због неисплаћивања зарада, а изнајмљена опрема морала је да буде враћена власнику – градској фирми „Шумадија сајам”.

Радио-телевизија се суочава и са честим искључењима струје због неплаћених рачуна, а предузеће је дуго у блокади због дуга који је временом нарастао на око 30 милиона динара. Не зна се тачно ни којом имовином располаже ова медијска кућа која је недавно, због дугова према РЕМ-у, остала и без дозволе за емитовање програма.

– Једноставно, више немамо са чим да радимо. Град је изразио жељу да помогне, али питање је хоће ли од тога бити неке фајде. Да политичари и држава хоће заиста нешто да учине за нас, ми бисмо за два сата могли да почнемо да радимо – каже дугогодишња новинарка РТВ-а Катарина Мировић која због неизмирених доприноса нема оверену здравствену књижицу и не може да се лечи, иако јој је медицинска помоћ неопходна.

Министарство привреде је поништило приватизацију из октобра 2015. пошто купац није испунио уговорне обавезе које се, пре свега, тичу улагања у нову опрему.

Држава је од Милосављевића наплатила банкарске гаранције у износу од 150.000 евра, али у предузеће које је преузела још није послала привременог заступника капитала. Радио-телевизија је, у међувремену, остала и без руководства и без уредника.

Док већина запослених гладује, они привржени владајућој странци већ су добили намештења у градским и републичким установама, упркос забрани запошљавања у јавном сектору.

– Политика је увек кројила капу нашег предузећа. У постприватизационом периоду трајали смо само док нису завршени прошлогодишњи априлски избори. Од тог тренутка више нисмо били потребни властодршцима. Надам се само да се то неће десити нашим колегама са Канала 9, телевизије за чију су приватизацију, изгледа, заинтересовани исти они који су нас упропастили – наводи Антонијевић.

У хаосу у коме се налазе запослени у РТВ Крагујевац готово да је заборављено на хиљаде и хиљаде сати програма који ова медијска кућа емитује још од 1970, када се први пут огласио Радио Крагујевац.

Шта ће бити са тонским и видео записима који су право мало културно благо Крагујевца и Шумадије, пита се наша колегиница Мировић, ауторка чувених емисија „Суграђани” и „Шумадијски праг”.

Ваљда држава и град неће дозволити да деценијски рад угледних новинара заврши на депонији у Јовановцу.

Коментари1
4fad9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Србо
Питање за мученике из РТК: Да ли сте сад свесни како сте се понашали и шта сте радили према запосленима у ЗЗО? Док је комшијама горело домаћинство ви сте држали страну пироманима, помагали им да часне и поштене људе прогласе нерадницима, лезилебовићима, ништацима, ... Живели ви нама али не очекујте саучешће...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља