среда, 28.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 07.03.2017. у 22:39 Сандра Гуцијан

Има ли живота ван Земље

Српска јавност је први пут могла да чује све о открићу седам земљоликих планета које је уздрмало светску јавност
Трибина „Седам земљоликих планета: Открића и последице” Центра за промоцију науке у Великој сали СКЦ-а (Фото: Срђан Вељовић)

Огромно интересовање било је за трибину „Седам земљоликих планета: Открића и последице”, коју је у Великој сали Студентског културног центра организовао Центар за промоцију науке.

Трибина је, како је рекао Слободан Бубњевић, главни уредник часописа „Елементи”, организована поводом „узбудљивог открића планета у настањивом појасу око звезде TRAPPIST-1, на само 40 светлосних година од Сунчевог система”, а које је уздрмало светску јавност.

За домаћу публику ова трибина представљала је прву прилику да чује шта мисле стручњаци из различитих области о овом великом открићу, али и о посматрању удаљених планета, шансама за откриће ванземаљског живота, настањивости планета, а посебно у светлу чињенице да нас следеће године чека лансирање новог оруђа за посматрање свемира, моћног телескопа „James Webb”.

На трибини су говорили др Александар Богојевић, физичар и директор Института за физику у Београду, др Драгана Илић, астрофизичарка са Математичког факултета у Београду, др Момир Степановић, астрофизичар, и др Саша Марковић, научни новинар у области астрономије.

Током трибине која је трајала више од два сата публика је учествовала у анонимној анкети са питањем да ли постоји живот ван планете Земље, а 80 одсто углавном младих посетилаца верује да нисмо сами у космосу.

„Дупке пуна сала у којој су многи седели на поду доказ је да овакве трибине треба да постоје и да СКЦ треба да постоји”, рекао је водитељ програма Слободан Бубњевић, што је пропраћено бурним аплаузом.

700c2

Стеван
"На само 40 светлосних година" . Значи слика о тим планетама је из 1977. године , тако да постоји теоретска шанса да оне данас и не постоје , јер је нам треба 40 година да то утврдимо . Свако откриће је лепо , али придавати овоме толики значај је крајње чудно . Мене више интригира избачени Плутон из списка планета или приватна фирма која је успела да пошаље ракету и да је врати тако што она слети у рикверц на платформу како у цртаним филмовима .
Dule Astro
40 godina je ništa u poimanju svemira. Verovatnoća da se nešto bitno desi u tom periodu (nestanak planete, života, supernova) je vrlo bliska nuli. Očigledno ne shvatate najbolje dešavanja u svemiru u koliko je ljudski vek mizeran, pa i samo postojanje čoveka nebitno u trajanju svemira.
ministre, gde si?
Garantovano ministar prosvete, koji ima nameru da ukine i SKC i Centar za promociju nauke kao neprofitabilne, nije došao da vidi šta se dogadja.
Kiza
XA XA Srbi komentarisu zivot van Zemlje. A sta je sa zivotom u Srbiji. APSOLUTNO NEMA ZIVOTA. DOKAZANO!
Filozof
Lepo i treba da se organizuje tako nešto svremena na vreme.
Srba, Velika Britanija
'а 80 одсто углавном младих посетилаца верује...'. Veruje? Hoce li se opet javiti bulumenta Bogo-boraca da nam objasni da nauka i vera nemaju nista zajednicko? Ili svoje komentare cuvaju samo za tekstove posvecene Hriscanstvu?

ПРИКАЖИ ЈОШ