уторак, 15.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:36

Аутомобил у пакету са дроном

„Ландровер” је представио необичну верзију „дискаверија” са квадкоптером који полеће са крова и слеће на њега чак и док је возило у покрету
Аутор: Јелена Кавајасреда, 08.03.2017. у 22:05
„Поп ап”: модул аутономног аутомобила, по потреби се качи за дрон и наставља пут као ваздушно превозно средство (Фото Ројтерс/А. Вигман)
„Ландровер дискавери” иде у пакету са дроном: дизајниран је првенствено за спасилачке мисије (Фото Ројтерс/А. Вигман)
„Порше” размишља да се укључи у производњу хибридних аутомобила: „панамера турбо ес-е-хибрид” (Фото Ројтерс/А. Вигман)
„Астон мартин валкира” (Фото Ројтерс/А. Вигман)

Женева је у марту увек место шљаштећег луксуза који прати чувени сајам аутомобила. Тако је и овог пута, иако се 87. „Женева кар шоу” одржава под притиском суморне прогнозе асоцијације европских произвођача да ће раст продаје током ове године бити само један одсто, док је прошле године износио 6,8 процената.

Као облак лебди и скандал „Фолсвагена” са манипулацијама емисијама штетних гасова. „Дизелгејт” је подстакао регулаторе Европске уније на строже прописе о загађењу, а то је поскупело производњу и заоштрило конкуренцију. Произвођачи сада морају да до 2021. године усаврше моторе који не емитују више од 95 грама угљен-диоксида по километру, док је 2015. године та граница била 130 грама. Они који то не учине, тј. не ограниче потрошњу на 4,1 литар на сто километара (3,6 литара код дизелаша) – мораће да плате 95 евра за сваки грам вишка по аутомобилу.

На земљи, под земљом, у ваздуху
Компаније „Италдизајн” и „Ербас” представиле су у Женеви „поп ап”, први модуларни у потпуности електрични и еколошки концепт превоза који је дизајниран да смањи саобраћајне гужве у мегалополисима.Састоји се из путничке капсуле која је модул аутономног аутомобила, а по потреби се качи за дрон и наставља пут као ваздушно превозно средство. На промотивном снимку приказано је како жена наручује превоз, а капсула стиже на њену адресу као аутономни аутомобил. Потом је вози до гараже у којој капсулу преузима квадкоптер, беспилотна летелица са четири мотора и вози је до одредишта. Могуће је да се прикачи и на воз и постане део подземне железнице.„Ербас” није најавио када би ово необично возило могло да се нађе на тржишту.

Зато у Женеви, као и сваке године, сијају жестоки „ферарији” и „мекларени”, али овог пута у средишту приче су електрични и хибридни аутомобили.

„Порше” је најавио да ће можда понудити „макан компакт СУВ” као потпуно електрично возило, чувени модел „911” могао би да се претвори у хибридни аутомобил, док матична компанија „Фолксваген” покушава да се избори са последицама „дизелгејта”.

Друга велика тема су дронови у комбинацији за возилима.

„Ландровер” је представио необичну верзију „дискаверија” са квадкоптером који полеће са крова СУВ возила и слеће на њега чак и док је оно у покрету. Дизајниран је првенствено за спасилачке мисије. Користиће га аустријски Црвени крст, који планира да уживо емитује снимке дрона како би се у што краћем времену реаговало у одронима, земљотресима, поплавама...

Нажалост, реч је о специјално прилагођеном возилу које се неће наћи у редовној продаји, што значи да још нећете моћи да шефу шаљете снимак саобраћајне гужве у реалном времену као оправдање што касните, нашалили су се репортери са сајма у Женеви, где је ново возило премијерно представљено.

„Ландровер” није једини који експериментише беспилотним летелицама. „Форд” жели да лансира дронове са аутономних аутомобила који би испоручивали робу, док је „Рено” осмислио концепт возила која у случају застоја на путу полећу у извидницу и упозоравају возаче на оно што их чека напред.

Курирска служба УПС је недавно тестирала камион са уграђеним дроном који по потреби полеће да испоручи робу и враћа се у камион на другој програмираној локацији. Први тест је био успешан, али други није. Дрон је пао по полетању и мало је фалило да буде сасвим уништен. Када технологија буде усавршена, процењује се да ће уштедети овој компанији 50 милиона долара годишње јер возачи неће морати да се завлаче по неприступачним сеоским пределима.


Коментари0
a0fe4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /
Мој живот у иностранству

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља