субота, 24.06.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:34

За аеродром у Београду стигло 27 понуда

Ме­ђу при­ја­вље­ни­ма су свет­ски при­зна­те ком­па­ни­је из Не­мач­ке, Фран­цу­ске, Ки­не, Ру­си­је, Тур­ске, Швај­цар­ске, Ин­ди­је, Ко­ре­је и Грч­ке
Аутор: Аница Телесковићуторак, 14.03.2017. у 21:45
Аеродром „Никола Тесла” (Фото Танјуг/Филип Краинчевић)

На претквалификациони конкурс за концесију за Аеродром „Никола Тесла” пријавио се укупно 27 компанија из читавог света, изјавила је потпредседница владе Зорана Михајловић.

– Рок за конкурс истекао је у петак, а до недеље поподне пријаве су провераване. Међу пријављенима су светски признате компаније из Немачке, Француске, Кине, Русије, Турске, Швајцарске, али и из Индије, Кореје и Грчке – каже Михајловићева.

Она је истакла да је овако велико интересовање најбољи доказ да ће Аеродром „Никола Тесла” сигурно задржати водеће место у овом делу Европе.

– Одлучили смо да не продајемо аеродром, већ да идемо у концесију и сада очекујем да ћемо у оваквој конкуренцији добити одличне услове и за Аеродром „Никола Тесла” и за нашу земљу. У оваквој конкуренцији влади неће бити лако да изабере најбољег понуђача – изјавила је Михајловићева.

То је потврдио и премијер Александар Вучић за Танјуг.

Према његовим речима биће велика борба око концесије, јер сви виде Београд као важно и значајно место, чвориште свих путева, не само у југоисточној Европи, већ и целог Старог континента.

Како „Политика” сазнаје, међу понуђачима је и немачки „Фрапорт”, који управља аеродромом у Франкфурту. Своју понуду, ова компанија доставила је уочи истека рока (9. марта). Занимљиво је да се премијер Александар Вучић непосредно пре тога састао са Фолкером Буфијеом, премијером немачке Савезне покрајине Хесен, која заједно са градом Франкфуртом има већински власнички удео у транспортној компанији „Фрапорт”.

Вучић је 28. фебруара рекао да би долазак „Фрапорта” омогућио додатни развој наше ваздушне луке, као и увећан карго саобраћај.

Ова компанија управља аеродромом у Љубљани, Анталији, Лими, Бургасу, Хановеру и Санкт Петербургу. Јавни позив који је држава расписала 10. фебруара садржи и клаузулу да на њему не могу да учествују компаније или са њима повезана лица која имају удео већи од 20 одсто у било ком аеродрому у региону, који се налази на мање од 450 километара од Београда. То значи да „Фрaпорт” испуњава услов постављене географске дистанце, јер ваздушним путем до главног града Словеније има 485 километара.

Из ове компаније за наш лист су већ истакли да разматрају могућност проширења интернационалног пословања и да у том циљу „анализирају глобално тржиште”.

Међу заинтересованим понуђачима је и француски „Венси”, који је своју понуду доставио 7. марта. Оно што може да буде проблематично је што је француска консултантска кућа „Лазард” приватизациони саветник за аеродром, а на њиховом сајту наведено је да је „Венси” један од њихових партнера, док у исто време „Лазардов” инвестициони фонд држи акције фирме „Венси”. Иначе, реч је, о једној од највећих светских грађевинских компанија по приходима и једног од главних концесионара у саобраћајној инфраструктури. И француска консултантска фирма „Ежи”, која у Србији надзире изградњу ауто-путева, доставила је своју понуду.

Пријаву за учешће поднео је и „Новапорт”, концесионар из Русије, који управља аеродромима у овој земљи и има власнички удео у некима од њих. Из Русије су стигле још две понуде („Херберт Смит Фрихилс” и „Ерпорт оф риџенс менаџмент компани”). На претквалификациони конкурс стигле су и понуде четири кинеске компаније. Иако се очекивало, кинеска компанија „Шандонг хај спид” није доставила своју понуду.

Међу понуђачима је и аустријски „Страбаг”, који у Србији такође гради путеве и топловоде.

И јапански „Мицубиши”, са којим се већ воде преговори око Металонско-сирћетног комбината из Кикинде, заинтересован је за аеродром.

Иначе, рок за достављање необавезујућих понуда је продужен. Првобитно је било предвиђено да заинтересовани понуђачи до 25. фебруара доставе своје понуде. До тог датума, како сазнаје „Политика”, само четири компаније су се јавиле на тендер. Највеће интересовање било је у последња три дана када је стигло чак 13 понуда.

Аеродром „Никола Тесла” са свим учесницима у овом поступку потписао је уговор о тајности података.

Иначе, у првој фази овог поступка, која управо траје, достављају се необавезујуће понуде, што значи да ћемо тек у другој фази сазнати ко је заиста заинтересован да Аеродромом „Никола Тесла” управља наредних 25 година.


Коментари44
971fd
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoran
Да ли су наши политичари купљени или су под концесијом? Да су некад сами озидали шупу за угаљ, теже би је продали, него објекте од националног значаја. Лакше је продати њиве, него их сејати и жњети. Али, после више нема ни њиве ни хлеба. Или га плаћаш прескупо. Али, то је реформа. Купују нас и то нашим парама.
Referendum
Doslo je vreme da se Vojvodina konacni izdvoji iz Srbije inace ce je celu rasprodati Arapima, Turcima, Hrvatima itd.
Joca Dobric
Sramota , jos jedan veoma negativan potez neovlstenih politicara koji zele da otude I prodaju tako vazan Narodni -Srpski Nacionalno -Ekonomsko- Drusveno -Socijani objekat , jedini -neophodni I veoma potrebini objekat Aerodrom ,, sta ovo treba da znaci , pojedinci"politicari-patriote " rasprodaju Drustvenu Imovinu kako im se cefne , nece moci , Aerodrom je Vazniji , nego grupica naivnih politicara ispranih mozgova ,koji bi privatizovali I otudili Narodni Obekat I napunili svoje depove I obogatili se , pod izgovorom (principa demokratije ) , drugo da se donese izglasa Zakon o Zastiti Drustvenih dobara I obekata I da se Ne Prodaju ,, trece vema vazno Dolaze Izbori glasajte za prave za one koji ce misliti -cuvati -unapredivati -stvarati Bolji Zivot zajedno sa nama , Aerodrom se Nesmije prodati ,mora ostati Nas kao I do sada ,,
Nenad
Zasto bi bilo nase, kad može biti tuđe! Osnovni postulat rada sa celom javnom imovinom u R. Srbiji! NW, samo da će upravljati i kupiti deo profita, za koji ne znamo kako će se deliti, nego ćemo dobijati u budžet manje nego sto smo imali do sada. Zašto mislimo da je neko drugi pametniji?
Srba
Da se ja pitam stavio bi Srbiju na prodaju,pare na ravne casti podelio narodu,jer nasa trula elita rasprodaje unistava ovu zemlju samo za svoje interese

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља