субота, 19.08.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:21
ПРИСТУПНА САОБРАЋАЈНИЦА МОСТУ НА АДИ

Од јуна за десет минута од Тошиног бунара до Бановог брда

Обриси булевара који се протеже поред „Белвила”, ГСП-овог депоа, железничке пруге на Новом Београду... већ се виде. – Нова приступница биће и веза са Пупиновим мостом чиме ће се повећати ефикасност саобраћаја
Аутор: Дејан Алексићсубота, 25.03.2017. у 15:50
Посао је вредан 13,5 милиона евра и по његовом завршетку Мост на Ади у потпуности ће бити у функцији (Фото Беоинфо)

Мост на Ади градитељско је чедо којим се дичила претходна градска власт, а разлога да се њиме хвале ускоро ће имати и садашњи градски оци. На потесу од Тошиног бунара до моста, шпански „Рубау” са подизвођачима приводи крају изградњу новог булевара на Новом Београду – приступну саобраћајницу Мосту на Ади дугу два километра. Ако све буде текло предвиђеном динамиком, већ од друге половине јуна од Тошиног бунара до Бановог брда суграђани ће моћи да стижу за десетак минута, уверава градски менаџер Горан Весић који је јуче са другим градским челницима и новинарима обишао радове на приступној вези.

Обриси булевара који се протеже поред „Белвила”, ГСП-овог депоа, железничке пруге на Новом Београду... већ се могу видети. Ова савремена саобраћајница имаће четири коловозне траке, зауставну, бициклистичке стазе, прикључке по систему улив-излив, две рампе и неколико раскрсница. Биће повезан са прометним новобеоградским улицама –Ђорђа Станојевића, Омладинских бригада и Шпанских бораца.  

– У тишини и далеко од очију грађана рађа се један потпуно нови булевар – 920 метара конструкције изнад земље, тако рећи још један нови мост. У наредних десетак дана биће спојено преосталих педесетак метара и та конструкција ће онда бити и готова. Сав посао је вредан 13,5 милиона евра и по његовом завршетку Мост на Ади у потпуности ће бити у функцији. У међувремену ћемо видети шта ћемо да радимо са простором испод моста. Покушаћемо да га искористимо као паркинг за туристичке аутобусе, али и за путничка возила – навео је Весић оценивши да ће се изградњом ове саобраћајнице повећати и атрактивност овог дела Београда.

Веза између Тошиног бунара и Моста на Ади почела је да се гради минулог априла и план је био да све буде завршено отприлике на Празник рада ове године. Али, како је истакао Весић, у међувремену су избиле непредвиђене тешкоће.

– Нађени су подземни резервоари, а између осталог овде је у току радова нађен и део старог аеродрома из 1927. који се простирао и на простору где је данас „Ерпорт сити”. Због тих објективних околности рок је продужен до јуна – указао је Весић.

Нова приступна саобраћајница биће и веза Моста на Ади и Пупиновог, чиме ће се, како је јуче нагласио секретар за саобраћај Душан Рафаиловић, уштедети време возачима, али повећати брзину проточности и ефикасност саобраћаја у престоници.

Бранислав Поповић, директор Дирекције за грађевинско земљиште, најавио је да ће после изградње ове саобраћајнице кренути и радови на приступној вези са Раковицом.

– Тренутно се решавају имовинска питања, раде се геодетски елаборати и техничка документација, а обезбеђују се и средства за финансирање тог посла – објаснио је Поповић.

Да би била стављена тачка на причу о саобраћајном уређењу Моста на Ади потребно је да се поставе и трамвајске шине преко њега. Овај посао, према последњим најавама, коначно би требало да буде окончан у току 2018. Од тога увелико зависи и почетак реконструкције Старог савског моста који је тренутно главна трамвајска веза старог и овог дела града.

 

Уместо хиподрома стамбени и пословни објекти

Једно од јучерашњих питања било је и шта ће бити са хиподромом који се налази подно Моста на Ади?

Градски менаџер је указао да, према његовом мишљењу, хиподром не треба да буде градско предузеће.

– Град не треба да буде власник разних предузећа јер то није његов посао, поготову не предузећа која праве губитке, а који се потом покривају од пара грађана. А хиподром прави велике губитке. Морамо да видимо шта ћемо са њим. То је бизнис за који треба да тражимо партнере – нагласио је Горан Весић, док је урбанистички део питања прокоментарисао градски урбаниста Милутин Фолић.

Он је подсетио да је недавно усвојен план регулације за део који обухвата хиподром, Шећеранац и НИС-ове резервоаре уз Саву.

– План ту предвиђа изградњу објеката који ће бити нижи од моста, а за шта ће бити расписан архитектонско-урбанистички конкурс. Идемо у правцу имплозије, да се на подручјима где су некад биле привредне зоне праве стамбено-пословни комплекси. На тај начин Београд се више неће ширити неплански као Калуђерица или Алтина деведесетих. Јер што више ширите град ван његових природних граница, треба више новца за инфраструктуру и њено одржавање. Зато је план да град иде у висину унутар природних граница – указао је Фолић.


Коментари7
9d0d6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

gradjanin
Vidi, vidi kako se pohvaljuje projekat a nekad su vadili mast Djilasu zbog Mosta na Adi! A tvrdim da ce ovaj projekat Beogradjani vise voleti i koristiti nego Bgd. na vodi.
Богдан Чортановци
Још кад би ’Политика’ укљчила у свој новинарски тим 1-2 картографа да на приложе скицу, план(ић) или слично да све ово писанје и описивање буде очигледније и јасније...? Шта мислите о овоме...?
goran s
Beba je rodjena i valja je ljuljati. Ali ako povezujete sever i jug ( jugozapad ) Beograda potpuno je nelogicno da glavni saob. tok usmeravate od Pupinovog mosta na desnu obalu Save na hipodrom , dok u isto vreme sa jugozapada glavni tok ( autoput za Cacak ) preusmeravate na levu obalu u blok 45. A jos kad to radi ista vlast u isto vreme ,deluje sizofrenicno. P.S. Nisu ovi ..
Jovanka Voždovčanka
Naravno ! Taman posla da nešto, slučajno, zafali na N.Beogradu. Zato Voždovčani sa jedne strane auto puta, na drugu prelaze Husovim sokakom, u kome se autobusi jedva mimoilaze, i nadvožnjakom koji je privremen, već, 40-ak godina.
Nikola Nesic
Nove vlasti su prvo zamrzle sve poslove oko mosta na Adi, a onda kada su shvatili koliko je to glupo, i da mogu da zarade po neki poen, nastavljaju, ali stidljivo, kao dosljaci u Beograd, koji se plase da zgaze na tramvajsku sinu, da ih ne udari struja.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља