недеља, 19.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:27

Америка продаје податке о корисницима интернета

Представнички дом Конгреса САД одбацио правилник о приватности на интернету, усвојен за време Барака Обаме, чиме ће провајдери моћи да чувају целу историју посећених сајтова и податке о коришћеним апликацијама
Аутор: Ј. Ј. К.среда, 29.03.2017. у 22:00
Најличнији подаци корисника интернета биће анализирани и продавани ономе ко понуди највише (Фото Пиксабеј)

Представнички дом америчког Конгреса одбацио је правилник о приватности на интернету, усвојен за време Барака Обаме, што ће омогућити провајдерима да податке корисника без њихове сагласности продају трећим лицима.

Према одредбама које би требало да потпише председник Доналд Трамп, провајдери ће моћи да чувају целу историју посећених сајтова, податке о коришћеним апликацијама, локацију и да их продају директно маркетиншким агенцијама, финансијским фирмама и другим компанијама које обрађује личне податке.

Ако су досад „Гугл” и „Фејсбук” знали највеће тајне корисника и успевали да их уновче продајући их кроз циљане огласе, сада на тржиште онлајн оглашавања, вредно 83 милијарде долара, улазе и телекомуникационе компаније. Разлика је у томе што су услуге „Гугла” и „Фејсбука” бесплатне, док провајдери наплаћују услугу коју ће додатно моћи да уновче. Затим, провајдери знају много више јер имају податке о свим онлајн активностима корисника, из којих могу да се сазнају финансијски подаци, политичко опредељење, сексуална оријентација и још много тога. Ако се неком не свиђа политика „Гугла”, може да промени претраживач или браузер, док је много теже променити провајдера. Велики број Американаца има у понуди само једну или две компаније које пружају услугу широкопојасног интернета, показује статистика.

Представници демократа гласали су против. Један од њихових конгресмена предвидео је жалосну будућност без основних мера за очување приватности. Подсетио је на захтев за патент једног провајдера за кутију с камером која би могла да препозна да се пар на каучу мази и у складу с тим објавила рекламу за романтично летовање или за контрацепцију.

Они који подржавају одлуку Конгреса тврде да строга ограничења спречавају иновације у овом сектору.

Интернет провајдери ће знати много више јер имају податке о свим онлајн активностима корисника, из којих могу да се сазнају финансијски подаци, политичко опредељење или сексуална оријентација

Борци за право на приватност кажу да гласање у уторак представља велики корак уназад за Американце, јер ће њихови најличнији подаци бити анализирани и продати ономе ко понуди највише. Укидање прописа донетих за време претходне администрације можда је тек први од неколико корака који би могли да промене будућност интернета. Страхује се да би нови републикански шеф Федералне комисије за комуникације (ФЦЦ) Аџит Паи могао да поништи правила о неутралности интернета, која спречавају провајдере да по својој вољи неке садржаје блокирају, а да неким другим који им плаћају омогуће брже учитавање.

Правила која је комисија усвојила у октобру такође су налагала провајдерима да појачају заштиту корисничких података како не би били лака мета хакера и криминалаца.

„Ово је покушај нове републиканске већине у ФЦЦ и Конгресу да поништи једноставан и вредан концепт, да информације које пролазе кроз мрежу припадају вама као потрошачима, а не мрежи којој сте за то платили. Исту заштиту података која важи у телефонском разговору Обама је прошле године проширио на интернет. Када телефоном позовете продавца аутомобила, власник мобилне мреже не може да прода тај податак другима који би вам такође продали аутомобил. Али ако на истом уређају преко исте компаније контактирате са продавцем преко интернета, та информација може да се сачува и прода. Да ствар буде гора, ви плаћате месечну претплату”, пише у „Њујорк тајмсу” Том Вилер председник ФЦЦ за време Барака Обаме.

Он наглашава да је лицемерно то што ће Трамп, док негодује због наводног прислушкивања његових најближих сарадника, ускоро потписати закон који омогућава неограничену продају личних података сваког Американца који користи интернет.


Коментари3
c8476
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

realno
Naša država iznela sve podatke građana Srbije svima na videlo da koriste kako hoće, o biometrijskim dokumentima Srbije koje falsifikuju ko hoće da ne govorim. A da li će moja istorija pregleda sajtova da pomogne prodavcima da mi nešto prodaju? Pa neće. A podaci svima na izvol'te. Kupujem telefon u Telenoru a obični prodavac zna koliko para imam na računu? Verovatno i moj medicinski karton je na uvid trgovčiću telefonima. I to je normalno u Srbiji?
milorado
bilo je vreme kada su se mobilni telefoni tek pojavili a onda je postalo mnogo važno da ste stalno u mreži, da primite poruku ili poziv gdegod da ste. A onda su nam prodali sledeću potrebu, da budemo non stop online. Bili ste kod kuće ili na poslu, radili sa računarom, bili on line, e sad - morate biti online i onih 15-20 minuta dok idete kući, a omladina živa nije ako usput, između dve tačke kretanja, ne bude na jutjubu i sluša spotove.. A predatorima je u genima da gledaju na vaše slabosti i na faktor iznenađenja.. I naravno, gde su velike pare tu su i veliki predatori.
Aleksandra V.
Strašno. Sa nesagledivim posledicama...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља