петак, 15.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:28

Бродови само пролазе поред Смедерева

Аутор: Оливера Милошевићчетвртак, 30.03.2017. у 15:00
Док пристан на Дунаву код Смедерева годину дана стоји и чека бродове, Агенција за управљање лукама објавила јавни позив за лучке оператере, али без икаквих обавеза (Фото О. Милошевић)

 

Смедерево – Агенција за управљање лукама расписала је јавни позив за прикупљање писама о намерама за обављање лучке делатности на међународном путничком пристаништу у Смедереву. Реч је о понтону који је на обали Дунава постављен пре годину дана, али се све на томе и завршило. Иако је тада најављивано да ће убрзо ту пристати први крузери који ће у Смедерево привући бројне стране и домаће туристе, то се до сада није догодило, а пристан није формално ни отворен.

Уз све то, јавни позив за лучког оператера потпуно је необавезујућ. Агенција тражи писма о намерама без обавеза, само ради истраживања тржишта, како је наведено на њиховом сајту, што уједно не обавезује ни агенцију да покрене било какав поступак избора лучког оператера.

Позив без обавеза
У необавезујућем јавном позиву Агенција за управљање лукама издаје у закуп од десет година, земљиште и изграђену лучку инфраструктуру за обављање лучке делатности прихвата и отпреме бродова и путника на међународном путничком пристаништу у Смедереву. Будући оператер има обавезу плаћања годишње накнаде у минималном износу од 2.973 евра, у динарској противвредности, за коришћење пристаништа. Агенција, на другој страни, тражи писама о намерама, која никога не обавезују. Рок за достављање је 30 дана.
 

Вук Перовић, в. д. директора Агенције за управљање лукама, то није споменуо приликом јучерашње посете смедеревском пристану, а за ту прилику позвани су само одабрани медији, међу којима није била и „Политика”.

У тонском запису који смо добили од колега, Перовић изражава жељу да се у кратком периоду понтон отвори са новим оператером и једним крузером који ће доћи у Смедерево. Када би се то заиста могло догодити, ако позив никога не обавезује, није се јуче чуло.

Јасна Аврамовић, градоначелница Смедерева, изјавила је да пристан није до сада пуштен у рад због закона који су се доносили.

– Смедерево жели да се нађе добар оператер који ће моћи да организује рад на овом понтону и да са туристичким организацијама Србије успоставимо једну редовну линију Београд – Смедерево – Кладово – Велико Градиште. Желимо да на ово место долазе и крузери, али пре свега желимо домаће туристе и да Смедеревци овим воденим ауто-путем могу да дођу до Београда и до Ђердапа – казала је она.

Поново је најавила изградњу робне луке до краја 2018, чему мора да претходи измештање теретне луке у индустријску зону, за шта је потребно новим колосеком спојити реку и постојећу железничку трасу. 

О овом капиталном пројекту Смедеревци слушају дуже од деценије, поготово у изборним кампањама. Пројекат је, по тим причама, почео да се реализује још 2004. године, али пруге још нема. Према проценама стручњака, за нови колосек дуг 5,3 километра потребно је око осам милиона евра. Држава је пре 11 година хтела да финансира изградњу 75 одсто, али се предомислила сматрајући да то ипак треба да иде на терет „Ју-Ес стила” који је тада највише користио пругу за превоз сировина. Американци су прихватили, тражећи повластице за коришћење нове пруге, али су железнице то одбиле. Потом је из НИП-а наводно требало да стигне новац, али је и та прича пропала. Најзад, градоначелница Аврамовић најавила је да има подршку српске владе за коначну реализацију овог пројекта. То је потврдила и јуче, а Смедеревцима не преостаје ништа осим наде и чекања да цео овај потез постане туристичка лука и да град коначно изађе на реку.

Чекање не гине и за пристан који годину дана стоји без сврхе на дунавском кеју. У међувремену, поред Смедерева пролазе силни бродови, а са Дунава је у некадашњу престоницу у прошлој години, процењује се, могло да сврати између 20.000 и 30.000 туриста. Ово признаје и сам Перовић који каже да је прошле године само у Доњем Милановцу било око 120 пристајања, те да би један број бродова сигурно свратио у Смедерево да је било могућности. Према његовим речима, Агенција је у 2016. евидентирала преко 950 пристајања крузера у Србији и 85.000 туриста, што је за око пет одсто више у односу на 2015. годину, а да туроператери за ову годину најављују преко 5.000 пристајања. Поред пристана у Београду, Новом Саду и Доњем Милановцу, прошле године проглашено је још пет лучких подручја у Србији, међу којима и Смедерево.

Међународни туристички пристан дугачак је 73, а широк 8,5 метара. Дубина газа је пет метара. Министарство трговине, туризма и телекомуникација издвојило је за тај пловни објекат 20 милиона динара, а поставили су га бродоградитељи ЈРБ-а.


Коментари3
83ff8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Posmatrac
Pre mesec dana, Smederevci su se tako lepo organizovali za koncert Vlada Georgijeva. Cudi me da ne uspevaju da otvore svoj bogati prelepi grad turistima.
ВлаДо
Осим неспособности шта их још спутава?
ВлаДо
Осим неспособности шта их још спутава?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља