четвртак, 26.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 30.03.2017. у 20:00 Аница Телесковић

Кинески тајкун заинтересован и за аеродром

Са ХНА групацијом, министарка Ана Брнабић потписала писмо о намерама о успостављању директне линије Београд–Пекинг
Фирма чији је власник Чен Фен­г вре­ди чак 1.000 ми­ли­јар­ди ки­не­ских ју­а­на, или око 130 ми­ли­јар­ди евра (Фото СЧМП)

Актуелна власт у току ове недеље од Кинеза изгледа очекује велика дела. Јуче, уочи посете председника Србије Томислава Николића Кини, спомињале су се три теме. На првом месту су инвестиције – подржане државном Кинеском банком која је стигла на наше тржиште и од јануара званично послује у Србији. Током посете Кини очекује се и да ће се разговарати и о питању „РТБ Бора”, јер је у неколико наврата спомињано да се од Кинеза очекује да реше тај наш велики економски проблем. Тачније, премијер Вучић истицао је раније да ће молити Кинезе да нам по том питању помогну. Затим, тема посете биће и директна авио-линија Београд–Пекинг, за коју је министарка државне управе и локалне самоуправе Ана Брнабић већ потписала писмо о намерама са кинеском ХНА групом. Наравно, писмо о намерама по својој природи није правно обавезујуће.  

Иначе, ХНА група је конгломерат основан 1993. чија укупна имовина тренутно вреди чак 1.000 милијарди кинеских јуана, односно око 130 милијарди евра. Компанија, која је у власништву кинеског будистичког тајкуна Чен Фенга, запошљава 410.000 људи, а само током прошле године имала је пословне приходе од 80 милијарди евра. О коликим парама је реч најбоље говори податак да су пословни приходи ХНА групе двоструко већи од српског бруто домаћег производа (БДП), односно свега што грађани и привреда произведу за годину дана.

Када је о авио-саобраћају реч, ХНА група има флоту од 1.250 авиона, којима се годишње превезе 92 милиона путника. Њихови авиoни лете на 270 дестинација, а група има 1.100 међународних и домаћих линија. Компанија је иначе и велики концесионар у авио-бизнису и управља са чак 13 аеродрома. Незванично може да сe чује и да су заинтересовани да управљају Аеродромом „Никола Тесла”. Према нашим сазнањима ова компанија доставила је обавезујућу понуду за концесију за управљање српском ваздушном луком. УСрбији су како сазнајемо већ купили компанију СР техник која се бави одржавањем авиона и запошљава 200 људи. Кинези планирају да преко ове фирме инвестирају центар за обуку пилота. Заинтересовани су и за Јат технику.

Иако је њихов власник почео бизнис са једним „боингом 737” 1993. године конгломерат данас послује и у области туризма, финансија, здравства и грађевине.

Чен Фенг је председавајући Борда директора ХНА групе и члан Извршног одбора Свекинеске федерације индустрије и трговине, али и професор на неколико универзитета у Кини.

У октобру 2016. године ХНА је купила 25 одсто удела у америчкој хотелској групи „Хилтон” за 6,5 милијарди долара.

Занимљиво је, међутим, да на списку компанија са чијим ће се представницима председник Николић састати нема фирме „Пауер Чајна”, која је раније била виђена за стратешког партнера за „РТБ Бор”. Ипак, у саопштењу које је објавила служба за односе са јавношћу председника републике наводи се да ће се Николић састати са представницима фирме „Литен”. Ова компанија се раније такође спомињала као један од кандидата за стратешко партнерство са „РТБ Бором”.

Пре годину дана медији су писали да су представници ове компаније српској страни предложили стратешко партнерство у „РТБ Бору” кроз докапитализацију предузећа. „Литен” је тада био спреман да у наредних пет година инвестира око пола милијарде долара у отварање рудника барка и злата „Церово” у саставу „РТБ Бор”, затим и у куповину неопходне рударске опреме, писали су медији.

А. Телесковић

 

Антрфиле: Бечки сусрет

 

Живим једноставним животом, не пијем, не пушим, не идем на пријеме, караоке и масаже – овим речима је Чен Фенг за кинеске медије истакао како живи скромно.

Премијер Александар Вучић недавно је истакао како се са једним Кинезом састао у Бечу како би разговарали о директној авио-линији Београд–Пекинг.  

– У Бечу сам се нашао с власником једне кинеске компаније. После тога сам кренуо да прошетам и наиђем на аустријског канцелара Кристијана Керна, који излази из једног кафића. Пита ме шта ја ту радим, а ја одговорим: Шта да ти кажем, да објашњавам не вреди. Он пита да ли се ради о аустријском привреднику, кажем да је Аустријанац био посредник који је нашао Кинеза, који живи у Америци, јер сами не можемо да решимо проблем авио-линије – испричао је Вучић и додао да га је довео у Србију, а то је било време када два, три дана није имао предизборне митинге.

Тада је, додаје, „Кинез био његов гост и водио га је по Србији, покушао да га заинтересује за наше бање”. Медији су већ објавили да је у Београду био Тан Ксјангдонг, потпредседник Борда директора ХНА, а не власник Чен Фенг.

Коментари35
a2ff3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Vucic molio Kineze da nam pomognu oko RTB Bor.. Sad ce oni kao milosrdne sestre da se ukljuce . Oni ne rade za pare...
Galileo
Dobro je sto prodajemo.U svim ti preduzecima su nesposobni partijski kadrovi.I tu je Vucic u pravu. Nesposobni smo da upravljamo. Osim toga potreban je i novac za investiranje(kojeg nemamo), da bismo isli u korak sa konkurencijom. Sa jedne strane se kuka kako nista ne valja u ovoj drzavi a onda kada se pomene prodaja,svi kukaju kako je to nacionalno blago. Pa sto to nacionalno blago do sada nije donosilo pare u budzet nego se presipalo iz supljeg u prazno? Sa prodajom a kasnije i sa povecanjem profita drzava ce dobiti svoje poreze.Narodu je iovako sve jedno da li ce crnciti za stranog ili domaceg oligarha.Postoje par izuzetaka, koja se odnose na zaista strateske resorse za drzavu. Ali i tu se mogu razne koncesije & trange frange konstrukcije izmisliti, kako bi se rastosiljali viska radnika & nesposobnog rukovodstva,izvrsilo dodatno ulaganje u proizvodnju i time povecala efikasnost & konkurentnost .
sibirski slavuj
Da li cete se Vi Anice i malo osetiti krivim, kada Srbija bude potpuno okupirana Kinezima, Arapima, Rusima i nekim clanicama EU, kao uostalom i novine Politika koja je preuzela vodecu ulogu u "navijanju" za rasturanje Srbije i njenih resursa. Posebno je opasan kineski kolonijalizam Srbije ne samo za Srbiju vec za okruzenje i daleko sire sto nesumnjivo raduje unistivace Srbije bivse propale komuniste i sadasnje nihove naslednike koji u stilu "Jahaca Apokalipse" od Srbije prave novo Kosovo. Najteze pada naseljavanje velikog broja Kineza kojih ima gotovo u svim mestima Srbije gde su njihove radnje, prodavnice i robne kuce. Kakva je buducnost ovakve politike nije tesko predvideti, sigurno daleko tragicnija nego gubitak srpskog Kosova, pogotovo sto se iseljavanje gradjana Srbije nastavlja u nedogled. Ako se ovom doda i nekontrolisan priliv migranata iz zemalalja Azije i Afrike onda nije tesko shvatiti kakva nas budusnost icekuje.
hehe
Nemate pravo da prodate aerodrom nikome a ponajmanje Kinezima. Aerodrom je vsanistvo svih gradjana Srbije idite na referendum pa pitajte da li su za prodaju. Na taj nacin gradjani Hrvtske su sprecili pre nekoliko godina rasprodaju svojih autoputeva (citaj davanje pod koncesiju) Da li smo mi barem kao oni svesni sebe ?
Predrag
Jel možemo prvo da rasprodamo naše političare pa tek onda ovo malo narodnog dobra koje je preostalo?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља