Житељи круга „двојке” и ширег центра, пре свих возачи и корисници јавног превоза, биће у прилици да провере које су им границе толеранције када по врућини буду морали да се прилагоде ванредним околностима у саобраћају. Јер, како је јуче најавио градски менаџер Горан Весић, у априлу коначно стартује годинама најављивана обнова Славије, Булевара ослобођења до Аутокоманде и Рузвелтове (од Вуковог споменика до Богословије).
Ако обнова потраје дуже од 180 дана, пенали ће бити 0,4 одсто од вредности уговора за сваки дан кашњења. Укупна вредност пенала не може бити већа од 15 одсто вредности уговора.
Избор извођача радова за обнову ова три саобраћајна чворишта у престоници прошао је испод медијског радара. Како „Политика” сазнаје, данас ће бити потписан уговор са МБА „Ратко Митровић”, фирмом која је, како тврди Лука Петровић, в. д. секретара за инвестиције, дала најповољнију понуду од три колико их се јавило на тендер за извођача радова. Ова фирма учествовала је и на надметању које је прошлог лета пропало.
– Очекујемо да радови почну 20. априла. Најпре ће се обнављати Улица Мије Ковачевића (део од трамвајске окретнице до скретања за „Градску чистоћу”). Следи реконструкција Булевара ослобођења. Од тада па до завршетка посла, радиће се паралелно на обе локације – указују у Секретаријату за инвестиције.
Планира се комплетна замена трамвајске колосечне конструкције и шина. Оне ће бити задржане уз бочне стране коловоза, док ће се заменити сви стубови и контактна мрежа јавног превоза. Биће постављен нови коловоз и систем одводњавања, замењена сва хоризонтална и вертикална сигнализација, и уведени модеран систем за управљање семафорима, јавна расвета и бициклистичке стазе дуж Рузвелтове, Мије Ковачевића, као и у Булевару ослобођења од Бокељске петље до Тиршове. Коначно ће бити саниран и надвожњак изнад Цвијићеве.
Како је и раније најављивано, Славија ће добити три саобраћајна прстена за аутомобиле, а са садашњег кружног тока на обод прстена биће пребачена аутобуска и тролејбуска стајалишта. Пешачки прелази померају се 50 до 100 метара од садашњег места према унутрашњости улица које се уливају у кружни ток.
Једно од главних питања ипак је како ће функционисати саобраћај у току обнове? Како истичу у секретаријату, од окретнице трамваја код Омладинског стадиона до Вуковог споменика посао ће бити подељен у четири фазе, а саобраћај постепено затварати. Јавни градски превоз ће функционисати, али измењеним трасама.
– У току реконструкције у зони Трга Славија и Булевара ослобођења возила ће саобраћати правцима Макензијева – Краља Милана и Немањина – Булевар ослобођења. Београдска на потезу Трг Славија – Његошева биће једносмерна ка Његошевој. Све време док се буде радило Тргу Славија неће моћи да се приђе из Светог Саве и Делиградске – наглашавају у Секретаријату додајући да ће о свим изменама суграђани бити благовремено обавештавани.
После 180 дана радова вредних око 2,3 милијарде динара са ПДВ-ом, очекује се мања саобраћајна бука и вибрације, али и убацивање „Кафових” трамваја у улице кроз које до сада нису могли да пролазе.
– Очекује се и већа брзина трамваја на новим шинама, али и повећан број путника (процена ГСП-а је око четири одсто) и смањење трошкова – додају у Секретаријату. Један од ефеката који надлежни највише прижељкују после окончања радова на три саобраћајнице јесте да се побољшају услови за кретање возила и безбедност учесника у саобраћају, капацитет саобраћајница услед новог уређења саобраћајних трака, као и боља координација семафора на целом потезу. То у пракси значи да ће убудуће предност на овим саобраћајницама имати возила јавног превоза и хитних служби.