недеља, 30.04.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:09

Село старо 14.000 година откривено у Канади

Средства за потпалу ватре, удице за пецање и копља из леденог доба помоћи ће да се створи јаснија слика о почецима цивилизације на северноамеричком континенту
Аутор: Ј. Ј. К.уторак, 11.04.2017. у 20:05
Остатак копља (Фото А. Дик)

Приликом археолошких ископавања на северозападу Канаде пронађени су остаци можда најстаријег људског насеља на тлу Северне Америке. У провинцији Британска Колумбија откривено је село за које се процењује да је старо 14.000 година, пренео је лондонски „Индепендент”.

На острву Трикет, око 500 километара северозападно од Викторије, археолози су открили древне предмете као што су алати за потпалу ватре, удице за пецање и копља, која датирају из леденог доба и помоћи ће да се створи јаснија слика о почецима цивилизације на северноамеричком континенту.

Алиша Говро, на последипломским студијама антропологије на Универзитету Викторије, учествовала је у ископавањима и рекла је за канадске медије да је откриће представљало шок за саму екипу.

„Сећам се, кад смо добили резултате, само смо седели и мислили: ’Човече, ово је баш старо.’ Откриће мења наше поимање о томе када је Северна Америка насељена”, рекла је Говро за „Ванкуверске вести”.

Стручњаци верују да је ледена обала Британске Колумбије била место великих миграција. Откриће се поклапа са народним предањем Хејлсека, канадског староседелачког народа. Код њих су се кроз генерације преносиле приче о људима из приобалних села.

„Невероватно је када помислите да су се те приче вековима одржале, а сада су поткрепљене археолошким доказима”, рекао је Вилијам Хоусти, представник Хејлсека.

Откриће мења поимање о томе када је Северна Америка насељена

По општеприхваћеној теорији, први колонизатори Америке су били праисторијски ловци који су тамо дошли иза Азије преко превлаке која је у леденом добу постојала између Сибира и Аљаске.

Једно од новијих истраживања, засновано на генетици, показало је да се велика сеоба догодила пре чак 23.000 година, када су азијски мигранти прешли Берингов копнени мост, а да су се се тек касније, пре око 13.000 година, у време отапања глечера и отварања путева ка унутрашњости Северне Америке, поделили у две главне групе.

Посебну загонетку представља чињеница да староседеоци Јужне Америке имају велике генетске сличности са становницима Југоисточне Азије и Аустралије.

Археолози су пре 20 година у Бразилу пронашли неке од најстаријих људских остатака на америчком тлу, међу њима и скелет назван Луција, стар више од 11.000 година. Она није изгледала као типични амерички Индијанци и њено лице више подсећа на аустралијске Абориџине, потомке првих људи који су насељавали Африку. Неки научници верују да је Луција припадала такозваним Палеоамериканцима који су у Америку дошли много пре народа из источне Азије. Остаје загонетка како су они стигли овамо, да ли такође преко Аљаске па даље ка југу копненим путем или можда чак морем чамцима.

20275

Dragan Jaćimović
Meni lično će biti najinteresantniji trenutak kada se iz knjiga i udžbenika bude brisalo da Kolumbo otkrio Ameriku...!
Danilo Stojicevic
Postoje, takodje, dokazi da su se njihovi potomci kasnije naselili u Lepenskom Viru.
Стефан Стојановић
Постоје чак и докази (генетски и археолошки) да је једна група људи стигла за време леденог доба преко Атланског океана из Европе, у време кад се океан ледио преко зиме, па је могло да се путује примитивним пловилима од санте до санте и стигне некако до Америке.

Почетна / Спектар / Наука