субота, 17.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:54

Крај гужвама на Бубањ потоку

На ауто-путу код Врчина пуштена у рад наплатна рампа са 23 траке
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 13.04.2017. у 08:21
Нова наплатна рампа има 23 траке (Фото Танјуг)

Давањем сигнала из командне собе, данас нешто пре седам часова пуштена је у рад савремена наплатна рампа „Београд” код Врчина. Готово у истом тренутку угашена је сигнализација на наплатној станици код Бубањ потока, чиме је после четири деценије она отишла у историју.

Њеним гашењем у заборав ће отићи и несносне гужве, најавили су премијер Александар Вучић и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић после пуштања првих возила кроз нову наплатну станицу.

Њихова жеља заиста би требало да постане реалност јер модерна рампа код Врчина, чија је градња почела крајем марта прошле године, има 23 пункта, за разлику од досадашње на којој су се наплата и преузимање картица обављали у 15 трака. Картице се сада преузимају на девет пунктова, а наплата је на 14. Од тога, три траке, у случају већег броја возила у једном тренутку, моћи да се користе и за наплату и за издавање картица.

– Бубањ поток одлази у историју. У мају га рушимо – видно узбуђен због завршеног посла био је Зоран Дробњак, в. д. директора „Путева Србије”.

Знатно расположенији за причу били су премијер и министарка.

– Нова рампа веома је важна јер има већу пропусну моћ од досадашње за око 45 одсто. Рампа код Врчина моћи ће да пропушта више од 5.500 возила по сату, за разлику од Бубањ потока где је та проточност била 3.200 – истакао је Вучић додајући да је у овај посао, који су извели „Штрабаг”, ПЗП „Зајечар” и „Војводинапут”, влада уложила 14 милиона евра.

Премијер је „Путевима Србије” ипак замерио што су радови на рампи каснили пола године и што је овом предузећу оправдање била киша.

– Али, важније је то што се крају приводи и изградња Коридора 10. Даћемо све од себе да се посао заврши до краја 2017. Када будемо отворили коридор, многа возила ићи ће преко наше земље јер је за три, три и по сата краће путовање него преко Румуније или Бугарске – нагласио је Вучић.

Премијер је указао да га тренутно, ипак, брине деоница Коридора 10 код Банцарева, али и око 25 километара трасе кроз Грделичку клисуру.

– Веома је важан завршетак дела од Банцарева према Чифлику и Станичењу јер када то окончамо моћи ћемо да кажемо да је источни крак готов. Када је реч о јужном краку, тамо смо Грделичку клисуру напали са свих страна – уверава Вучић најавивши и радове на другим важним путним правцима. Један од њих је деоница Коридора 11 између Прељине и Пожеге.

– Ових дана имали смо преговоре са Кинезима за ту деоницу и наша је процена да она вреди око 390 милиона евра јер су веома захтевни радови кроз Овчарско-кабларску клисуру. На том коридору у плану је и изградња крака преко Ужица према БиХ. Осим тога, обновљени су и преговори за изградњу правца Појате – Прељина који ће повезати коридоре 10 и 11 – казао је Вучић.

Како би се повећала атрактивност и искоришћеност аутопутева у Србији, како је најавила министарка Михајловић, у плану је и постављање пуњача за електроаутомобиле и да ове саобраћајнице добију вај-фај конекцију.

 

Врчинци добијају сређене путеве, ускоро и наставак обилазнице

Александар Вучић поручио је Врчинцима да ће ускоро бити уређени и локални путеви, али и да ће цене квадрата и ара у њиховом крају расти, јер осим „Икее”, ту ће стићи и други инвеститори.

– Очекујемо потписивање уговора о финансирању обилазнице око Београда, а изградња би требало да почне у мају. Обилазница ће излазити на Бубањ поток и допринеће растерећењу саобраћаја у центру Београда – рекао је Вучић.

 

Паркинг, ЛЕД расвета, канцеларије…

Комплекс нове станице „Београд” осим наплатних пунктова чине канцеларије и пасарела изнад рампе, службени и паркинг за хаварисана возила, база за одржавање аутопута. На рампи је уграђено 70 камера, енергетски ефикасан систем грејања и хлађења, ЛЕД осветљење… После отварања ове станице затворене су и рампе „Траншпед” и „Врчин”.

 

Електронска наплата на 20 пунктова

На новој рампи на 20 трака омогућена је електронска наплата путарине која подразумева пролазак возила кроз наплатну рампу без заустављања. Путарина се наплаћује тако што возач на унутрашњост предњег ветробранског стакла постави апаратић (таг) са кога се проласком кроз рампу очитавају подаци и скида кредит. Овај уређај може се набавити склапањем уговора са „Путевима”.

 

Вучић: Нико не финансира СНС

Поједини новинари су подсетили да је претходних деценија постојала блиска веза између извођача важних инфраструктурних радова и странака на власти. Зато је једно од питања било да ли таква веза постоји и између СНС-а и бизнисмена Звонка Веселиновића и да ли их он финансира.

– То су бапске приче. Нико од бизнисмена финансијски не потпомаже СНС нити је то чинио. Имамо довољно новца – изричит је био Вучић.


Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља