понедељак, 19.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:18

Истрага у Украјини због ремонта хрватских „мигова 21”

субота, 15.04.2017. у 19:06
Хрватски "мигови 21" (Фото ОСРХ)

ЗАГРЕБ - Украјинско државно тужилаштво већ три дана врши истрагу у заводу „Укрспецекспорт” у Одеси, а под истрагом је и ремонт 12 хрватских МиГ-ова, пише данашњи „Јутарњи лист”.

„Истрага се проводи због сумњи да су водећи људи завода фалсификовали ремонтну документацију и технику. Такође се сумња у корупцију и многе друге назаконите радње везане за делатност предузећа”, рекао је Олександар Жирносенко, представник државног тужилаштва у Одеси.

Према писању украјинских медија, истражитељи су у хангару завода пронашли један борбени авион МиГ 21 оружаних снага Анголе, за који се тврдило да је нестао. Ангола је са „Укрспецекспортом” ремонт својих МиГ-ова уговорила 2010, а представник тужилаштва у Одеси рекао је да је авион након ремонта „отправљен изван граница Украјине”, али не у Анголу.

Украјински медији спомињу да су фалсификоване фактуре и лажирани рачуни за тај ремонт. Према доступним информацијама, сумња се да је Анголи испоручен други авион, а не онај послат на ремонт.

Ова истрага украјинских служби могла би расветлити и причу о ремонту хрватских МиГ-ова у Украјини, пише „Јутарњи лист”.

Наиме, досадашња истрага у Хрватској, коју проводе Војна полиција и Државно тужилаштво, утврдила је да је заступник украјинског завода у Хрватској дао мито члану комисије Министарства одбране која је одабрала који ће завод добити посао ремонта. Судски процес је у току.

Осим тога, истражитељи Војне полиције досад су уз помоћ Бугарске утврдили да је украјинска страна фалсификовала документацију за четири авионска трупа, који су око пет година старији него што тамо пише. Како би се прикрила малверзација на труповима и осталим деловима, „прекуцани” су серијски бројеви и додати нови.

Хрватска је у украјински завод послала својих седам авиона на ремонт. С обзиром на случај анголског МиГ-а који је замењен, сада се отвара питање је ли исто учињено и са хрватским авионима.

Сумњу у такву могућност отворио је закључак бугарских истражитеља, који су утврдили да четири авионска трупа, која је „Укрспецекспорт” уградио у МиГ-ове 21 и као ремонтоване их продао Хрватској, немају ресурсе за још 850 сати налета, на колико су декларисани по украјинској документацији, већ само за од 100 до 200 сати. Бугари су потврдили да је реч о труповима авиона које је користила њихова војска до 1998.

Сада је и званично потврђено да су ресурси на четири трупа при самом крају и да не одговарају спецификацијама које је украјинска страна навела у документацији. Такође је утврђено да су мотори у два од пет купљених авиона непознатог порекла.

Хрватска је од Украјине купила пет МиГ-ова 21, који су након открића о лоше изведеном ремонту приземљени. Последице тако направљеног ремонта су већ познате - ратно ваздухопловство по правилу има на располагању четири авиона, кварови су константни, а пилотима се мотори све чешће гасе у ваздуху.

И док траје суђење заступнику украјинског завода у Хрватској, као и истраге у Хрватској и Одеси, Министарство обране и надаље активно сарађује са фирмом „Аеропартнер”, заступником „Укрспецекспорта”, указује „Јутарњи лист”.

У среду су у Министарству одбране вођени преговори с „Аеропартнером” око набавке делова за МиГ-ове по уговору који је склопљен пре подизања оптужнице против Ивице Јосиповића, власника „Аеропартнера”.

Осим тога, Министарство обране је месец дана након отварања истраге за давање мита, са Јосиповићем и „Аеропартнером” склопило уговор о ремонту три мотора за МиГ 21, додаје загрербачки лист. (Танјуг)


Коментари13
54813
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jankovic Dusan
Ukrajina snabdevala Hrvate migovima a bratska nam majcica Rusija im dala (Hrvatima) najsavremenije PVO sisteme tog doba kojim su mogli pokrivati ne samo svoju teritoriju nego i veci deo nase. I jos se kaze (u dobro informisanim krugovim bliskim Kremlju) da je Rusija to radila da bi obuzdala agresivnost Srbije. Ko s Rusima tikve sadi prodje ko vo u kupusu.
Zvonce
Sa ovim drugima saradnja se svodi na to da dobiješ bombardovanje. Ćuti ovi Rusi bar ne tuku.
Препоручујем 5
Миша Лазаревић
Можда би било коректно обавестити наше грађане који се спремају на такмичење у Кијев да је кијевска полиција издала званично упозорење за све стране посетиоце - како се понашати ако наиђете на улици на ултранационалисте: "Избегавајте контакте са агресивним особама. Ако није могуће избећи контакт, молимо вас да не покажете страх. Сведите комуникацују на минимум, будите пријатни и не реагујте на провокације. Пробајте да се удаљите мирно. Ако ништа не помогне, не устручавајте се да вичете у помоћ и да бежите". Ово није завитлавање, него озбиљна порука страницима званичних органа Украјине. Ја сам одустао од одласка, а понављам било би више него коректно обавестити и друге наше суграђане.
glas iz naroda
To kao da naiđeš na bjesne medvjede? A da se praviš mrtav i ne mrdaš?
Препоручујем 8
Milovan P
Istocni deo Ukrajine sa vecinskim ruskim stsnovnistvom je pravoslavan. Zapadna Ukrjina je pokatolicena. Skoro je licno papa priznao da je pokatolicenje pravoslavaca greh. To je svakako mislio na Ukrajnu I Hrvatsku, gde je ,,blazeni'' Stepinac uz ustaski poklic pokatolicavso decu.
Milivoje Radaković
Papa bi da ga pozovu u Rusiju, pa se sada udvara Moskovskoj patrijaršiji. On dobro zna zašto su na zapadu Ukrajine Rimokatolici i zašto su drugi prihvatali Uniju, ali političi.
Препоручујем 2
Slavko
A ko im brani da se vrate Pravoslavlju? Odrasli su ljudi.
Препоручујем 16
fjodor
Najbolje je da bace te Migove ili nekome prodaju. To je smeće na koje će neprestano trošiti novac za popravljanje. Tako će isto i Srbija imati problema sa "poklonjenim" ruskim Migovima. Avioni zapadnih proizvođača su mnogo puta pouzdaniji od ruskih aviona. Tako je i sa civilnim avionima. Ruske aviokompanije, a ima ih mnogo, su uglavnom nabavile Airbuse i Boeinge za svoje flote.
артиљерац
Јел ви констатацију о непоузданости руских авиона износите из неког искуства или сте негде прочитали?Зато што је углавном нетачна.Руски војни авионни су више него поуздани,много лакши за ОДРЖАВАЊЕ од западних,и самим тим поузданији.Што се тиче путничких авиона,а ваздухопловни сам инжењер,то је дуга и друга прича негативне пропаганде западних медија против руских путничких авиона,која датира још с краја 60-их и траје до данас. Али,Су-100 Superjet је продат,досад,у преко 400 примерака, углавном западним компанијама.Иста прича је и са MS 21.
Препоручујем 6
realno
Koliko ja znam narod u Ukrajini je pravoslavan
Zvonce
U vikipediji piše; Ukrajini postoje 4 jake Crkve: Ukrajinska pravoslavna crkva Kijevskog patrijarhata, Ukrajinska pravoslavna crkva Moskovskog patrijarhata, Ukrajinska autokefalna (neovisna) pravoslavna crkva i Ukrajinska grkokatolička crkva. Posljednje dvije Crkve smatraju se autentičnim ukrajinskim crkvama koje su zadržale tradicionalni element ukrajinske nacionalne Crkve. Grko katolička priznaje papu i tu Vatikan radi po sistemu zavadi pa vladaj. Da su oni verski jedinstveni nebi ni bili građanskog rata kod njih.
Препоручујем 2

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља