петак, 22.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:57

ЕПС набавио кинеску локомотиву за превоз угља

Локомотива вући ће вагоне на једној од најоптерећенијих индустријских пруга у Европи, којом се од копова Рударског басена „Колубара” до ТЕНТ дневно допреми и до 100.000 тона угља
Аутор: Л.Л.среда, 19.04.2017. у 15:15
Локомотива је тешка 120 тона и дуга 21,7 метара (Принтскрин Танјуг)

После три деценије Електропривреда Србије (ЕПС) набавила је нову електричну локомотиву, која ће омогућити поузданији превоз угља до Термоелектрана  „Никола Тесла“ (ТЕНТ). Локомотиву најновије генерације за ЕПС је направила кинеска компанија CRRC ZELC, саопштено је из ЕПС-а

- Реч је локомотиви дупло веће снаге од оних које сада користимо у ТЕНТ-у, мање троши електричну енергију пошто има систем за повраћај неискоришћене струје и мање је бучна. За ЕПС је значајно што кинеска локомотива може да ради и у отежаним временским условима, јер смо током прошле зиме видели колико је важно имати поуздан превоз угља од копа до термоелектране – рекао је Милорад Грчић, в. д. директора ЈП ЕПС,  на званичној испоруци локомотиве у огранку ТЕНТ.

Кинеска локомотива вући ће вагоне на једној од најоптерећенијих индустријских пруга у Европи, којом се од копова Рударског басена „Колубара“ до ТЕНТ-а дневно допреми и до 100.000 тона угља. Грчић је истакао да је уговор са кинеским партнерима вредан 533 милиона динара, односно око 4,4 милиона евра и да се успешно реализује. Компанија CRRC ZELC добила је на међународном тендеру посао да направи две локомотиве за ЕПС.

- Прву локомотиву смо испоручили без проблема у року од годину дана. То није лако урадити. Као највећи кинески произвођач возова успешно смо реализовали наруџбине широм света, у Турској, Аустрији, Немачкој. Ово је први посао који смо добили у Србији и надамо се наставку сарадње – рекао је Чо Шингхе, председник кинеске компаније ЦРРЦ ЗЕЛЦ.

Саво Безмаревић, извршни директор за производњу енергије у ЈП ЕПС, истакао је да ТЕНТ први пут после 1986. године проширује свој возни парк електричним локомотивама за вучу возова.

Локомотива је тешка 120 тона и дуга 21,7 метара. Може да ради у различитим временским условима, опремљена је савременим системима заштите, видео надзором а постоји и могућност праћења положаја локомотиве из центра даљинског управљања као и систем даљинског очитавања дијагностике сметњи или кварова.

Долазак нове локомотиве означава и почетак обнове вучних средства Железничког транспорта ТЕНТ у којем је просечна старост локомотива око 40 година.  Нове електричне локомотиве испуњаваће све услове за савремен и безбедан саобраћај, не само на индустријској прузи већ и на пругама јавне железнице, наводи се у саопштењу ЕПС-а.   


Коментари4
36402
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin Schwabenländle
У Европи су могли добити локомотиву за пола те цене.
dragan
Što više Kineskih firmi umesto zapadnih - to bolje za Srbiju i njene građane.
reket
Imamo li mi uopste neki srpski finalni industrijski proizvod ? Ako imamo trebalo bi ga sto pre zastiti od naseg vodje da i to ne ugasi kao vecinu srpskih fabrika prepustajuci strancima da nas ekonomski kolonizuju
Aplauz
Bravo i nesto pozitivno da se procita izmedju ostalog.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља