понедељак, 18.12.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 07:41
„ПОЛИТИКА” СА ДРУГЕ СТРАНЕ РАДАРА

За два дана више од пет хиљада прекршаја у саобраћају

Пијани возачи никада не признају да су попили више од два-три пића
Аутор: Александар Бојовићсреда, 19.04.2017. у 22:00
(Фото: Зоран Анастасијевић)

Радар је у 11.05 показао брзину од 71 километар на сат, а саобраћајни полицајац је извадио знак стоп, закорачио на новобеоградску улицу Милутина Миланковића испред броја 170 и зауставио сиви „рено” којим је управљала девојка.

„Добар дан. Дозвољена брзина у насељеном месту је 50, а ви сте је прекорачили за 21 километар. Молим, дајте ми документа”, обратио се полицајац овој девојци.

Она није рекла ништа. Само је кроз прозор аутомобила предала дозволу и личну карту.

Телефонирала је, а потом је мирно седела, вероватно размишљајући о томе каква је казна очекује.

„Од шест до дванаест хиљада динара за овај прекршај”, каже нам саобраћајац док у полицијском возилу попуњава образац. Његов колега поред, снима радаром.

Најчешћи изговори оних који прекораче брзину су да журе у болницу, да возе болесне родитеље или децу, као и да их је хитно звао шеф, имају састанак. Пијани возачи саобраћајцима никада не признају да су попили више од два-три пића. Толеранција у овим случајевима не постоји. Саобраћајна полиција и нема овлашћења да било који прекршај толерише.

Док је чекала да јој напишу казну, девојка је у једном тренутку померила аутомобил и љутито рекла да жури. Полицајац јој је, када је завршио посао, вратио документа и уручио казну, а она је дала гас и отишла.

Наша екипа придружила се саобраћајној полицији у уличној контроли. Били смо са друге стране радара, у „лову” на бахате возаче. За нешто мање од сат времена колико смо провели са њима, у прекршају су „ухватили” само ову девојку. Томе је можда допринело лоше време, а и то што се екипа саобраћајаца у флуоресцентно зеленим прслуцима видела километар низ улицу. Ова локација је опште позната као место где „чекају” саобраћајци. Нема правила колико ће казни они написати у својим сменама од 12 сати, просек је између 20 и 30. Међутим, за само два дана ове недеље, у понедељак и уторак, саобраћајци широм Србије написали су више од пет хиљада казни. Интересантан случај догодио се пре два дана када је у Београду заустављен возач који је прекорачио брзину, није везао појас, а имао је и алкохола у крви – „три у једном”.

Возачи би требало да буду на опрезу. Саобраћајна полиција је пре шест месеци опремљена радарима са инфрацрвеним рефлекторима, сада могу да снимају и ноћу на неосветљеним путевима.

Током ове недеље, у оквиру међународне организације ТИСПОЛ, спроводи се акција појачане контроле брзине кретања возила. То ће трајати до недеље. У оквиру ове акције је организован „спид маратон”, што значи да се брзина мерила радарима током 24 часа непрекидно. Сви расположиви радари и пресретачи били су на улици.

„То је око 150 ручних радара уз десетак пресретача. Контролише се брзина и у насељима и ван њих”, каже виши полицијски инспектор Александар Раденковић из Управе саобраћајне полиције који је изашао на терен.

Пажња се највише посвећује брзини, али сваки контролисани возач је и алкотестиран, а обављена је и контрола коришћења појасева за везивање.

„Већ две године имамо процедуру да свака контрола укључује алкотест. То је дало добре резултате. Било је изненађујуће колико возача смо у по бела дана затекли да возе под утицајем алкохола”, каже Александар Раденковић.

По свим истраживањима, у нашој земљи, као и у свету, највише људи у саобраћају страда због брзине. Према подацима Управе саобраћајне полиције достављеним нашем листу у периоду од 1. јануара до 18. априла евидентирано је 9.716 саобраћајних несрећа, у којима је погинуло 138 људи. То је за 3,76 одсто више у односу на исти период претходне године када су погинуле 133 особе. Од 1. до 18. априла настрадале су 32 особе, што је више за 23,08 одсто у односу на исти период претходне године, када је у саобраћајним несрећама погинуло 26 људи.

Током два дана написане казне за:

вожњу бржу од дозвољене – 4.650

невезивање појасева – 317

разговор мобилним телефоном током вожње – 51

вожњу у пијаном стању (возачи искључени из саобраћаја) – 31


Коментари21
ec713
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Метузалем
Возач сам преко 36 година и само једном сам платио казну (паркирао сам кола на недозвољеном месту, моја грешка и нека сам је платио). Никад - понављам: никад - не прекорачујем дозвољену брзину, ни у граду ни ван њега и увек стигнем на време куда сам пошао; савет за оне који "журе": пођите раније. А да се вози пребрзо, вози се - довољно је само погледати ситуацију поред Београдског сајма, ту чак и аутобуси ГСП-а возе изнад дозвољене брзине (успоре једино код станица); из личног искуства тврдим да ту само 1-2 % возача поштује ограничење 50 км/сат. Они који имају разноразна оправдања за пребрзу вожњу, као и коментатори овог чланка, треба да се запитају како би се осећали да они или неко њихов - не дај Боже - страда јер неко није поштовао прописе; могу и да погледају филмове о утицају брзине на тежине повреда учесника у саобраћају, посебно пешака. Зато сматрам да су ове казне мале и да треба да буду бар 5 (ако не и 10) пута веће - наш народ једино разуме када га "ударе по џепу".
Alex
Bulevar Milutina Milankovica ima : po tri trake u svakom smeru, razdvojene ostrvom, siroke trotoare, takodje od kolovoza odvojene, zastitnim zonama, na svim raskrsnicama postoje trake za skretanje. saobracaj je regulisam semaforima ! Pored svega navedenog , ogranicenje brzine je idetnicno (50km/h) kao i u nekim ulicicama sa po jednom trakum u svakom smeru i uskim trotoarima bez ostrva. Sve sto policija zna i radi u Srbiji je da prica o, i kaznjava za prekoracenje brzine. S druge strane, gde god se zavi neki zastoj u gradu, ista se ili ne pojavljuje ili ako se pojavi, napravi haos. Policajci regulisu saobracaj s ivice trotoara sa jednom rukom u dzepu dok telefoniraju i uopste ponasanje policije je bahato i nepristojno. Bahate vozace niko ne sankcionise. Kada neko na autoputu vozi izmedju dve trake, po sred linije (to je sad izgleda nova moda) policija ne reaguje. Na parkirana vozila na trotoaru koja prave ozbiljna zakrcenja u saobracaju, policija ne reaguje.
miki maus
Zašto se proizvode vozila koja mogu da se kreću brzinom većom od dozvoljene? Odnosno, postoji li automobil koji ne može da postigne brzinu veću od 120, 130 km/h? Znači da sistem kažnjava pogrešne ljude, to jest da je sudbina neumoljiva i da ćemo i dalje ginuti pod točkovima. Ako je tako, a jeste, pre nego što poginemo valja platiti kaznu. Zbog bezbednosti, naravno.
Nebojsa
Zasto "nulta tolerancija" na prekoracenje brzine?Sta se time postize osim da se vozacima i narodu uzmu pare i napuni budzet?Sve je smisljeno samo da se vozac odmah kazni i da mu se uzme novac,cak i ono da se iznos kazne prepolovi ako se uplati u roku od 7-8 dana.Nista oni ne uspevaju da smanje njihovim akcijama i dalje ljudi prebrzo i bahato voze,koriste telefon tokom voznje,prolaze kroz crveno itd.
pop
Da se vozi bahato,vozi ali ima tu gomila drugih stvari koja zbunjuje sve,,,zakon kaže naseljeno mesto 50 km na sat ,van naselja 80 km na sat što znači svi stari saobraćajni znaci treba da se skinu a ne ja vozim kroz neku pustahiju i zaustavlja me policija i kaže vozili ste 75 km na sat a ima znak 60 km na sat,,,kako da mu objasnim da ti znaci više ne vrede...obratite pažnju oko Novog Sada sve te znakove su umotali sivim najlonom i prelepili da se ne vide..dosadilo im objašnjavati policiji da oni više ne postoje.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља