понедељак, 21.08.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:47

Звезде „Инстаграма” упозорене због скривених реклама

Америчка агенција за трговину тражи од познатих личности да јасно означе сваку плаћену објаву на свом профилу
Аутор: А. М.четвртак, 20.04.2017. у 20:30
Спекулише се да је међу опоменутима и Џенифер Лопез (Фото Ројтерс/М. Анцуони)

Да од друштвених мрежа може и да се заради, доказ су бројне познате личности које свој профил користе за рекламирање производа за које их одређене фирме плаћају. Милиони њихових пратилаца тако могу само да нагађају да ли им омиљени певач, позната филмска звезда, награђивани спортиста препоручује козметику, одећу или храну на основу доброг личног искуства или зато што је за то плаћен.

Да би прекинули такву праксу, коју оцењују као кршење права потрошача, америчка агенција за трговину и заштиту потрошача упозорила је групу корисника „Инстаграма” да су дужни јасно да наведу сваку спонзорисану објаву на тој мрежи. Према препорукама агенције, свака „материјална веза” мора да буде наведена у прва три реда текста уз слику на „Инстаграму” (да би на први поглед била видљива и на мобилном телефону). Хаштаг #сп (скраћено од „спонзорисана објава”) или „Хвала (назив бренда)” нису довољно јасно обележје плаћене објаве.

Према рачуници америчких медија, Ким Кардашијан, зарађује пола милиона долара од рекламирања, док корисник са три до седам милиона пратилаца може да заради до 75.000 долара за једну објаву

Агенција није открила на које адресе је послала упозорења, али је објавила да су то учинили одговарајући на захтев удружења за заштиту потрошача „Паблик ситизен”. Ово удружење истиче да је „Инстаграм” постао „дивљи запад” маскираног оглашавања, па је због тога, преносе медији, именовало више од 110 звезда те друштвене мреже које крше потрошачка права тиме што на свом налогу промовишу неки производ, кријући да су за то плаћени. Иако званично није објављено ниједно име, спекулише се да би међу опоменутима могли да се нађу певачице Ријана, Рита Ора, Џенифер Лопез, фудбалер Дејвид Бекам и његова супруга Викторија, модели Ирина Шајк, Наоми Кембел, Хајди Клум, чланови породице Кардашијан, фудбалер Златан Ибрахимовић... Казне које им прете нису нарочито високе имајући у виду њихове зараде и досежу највише до 40.000 долара.

Плаћене објаве на „Инстаграму”, али и на другим популарним друштвеним мрежама, постале су за поједине кориснике велики бизнис од којег зарађују значајне новчане суме. Према рачуници америчких медија, Ким Кардашијан, звезда ријалити програма у којем је учествовала цела њена породица, зарађује пола милиона долара од рекламирања, док корисник са три до седам милиона пратилаца може да заради до 75.000 долара за једну објаву.

САД нису једина земља која прати спонзорисане објаве на друштвеним мрежама. Аустралијска асоцијација оглашивача објавила је прошлог месеца смернице у којима тражи да утицајни корисници са великим бројем пратилаца морају јасно да означе плаћен садржај.


Коментари0
7cf9e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља