недеља, 08.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:59

Припреме за 57. Бијенале савремене уметности у Венецији

недеља, 07.05.2017. у 11:59

ВЕНЕЦИЈА – Међународна изложба савремене уметности у Венецији, 57. Бијенале, почиње за шест дана, а Ђардини са националним павиљонима су, према речима кустоса српске изложбе Николе Шуице, „градилиште и стовариште велике ужурбаности, с једне стране, и потпуног затишја, с друге, јер су поједине државе већ саградиле своје поставке”.

„Сада смо у отпочетим припремама и усаглашавањима. Ентеријер Павиљона је изузетно успешно уређен за потребе изложбе, те смо у јеку подешавања, јер се ради о сликарству троје уметника различите техничке специфичности”, рекао је Шуица Танјугу.

Србија се на Бијеналу представља поставком „Енклавиа: Сликарство, последица оваквог зивота” у оквиру које излаже троје уметника - Владислав Шћепановић, Драган Здравковић и Милена Драгичевић, а Шуица је каже да изложба покреће питања „не само медијски претоварене данашњице него и врло интригантних свирепих околности у којима данашња медијска слика опстоји”.

Са темом „Viva Arte Viva”, Бијенале се ове године одржава од 13. маја до 26. новембра, позвано је 120 уметника из 51 земље, а њих 103 први пут учествује.

Изложба ће обухватити 85 националних поставки и први пут учествују три земље: Антигва и Барбуда, Кирибати и Нигерија.

Према речима директора манифестације Паола Барате, Бијенале је посвећено отвореном дијалогу између уметника и између уметника и публике и то је разлог његовог постојања.

Та мисија је ове године постала, како истиче Барата, и тема Међународне изложбе савремене уметности, јер овогодишње Бијенале „слави и захваљује на постојању уметности и уметника чији светови проширују наше погледе и простор нашег постојања”.

„Кристин Масел је изложбу назвала 'Viva Arte Viva', инспирисана хуманизмом који кроз уметност слави човекову способност да избегне доминацију светске моћи и власти. У том смислу чин уметности јесте чин отпора, ослобођења и великодушности”, истакао је Барата, додавши да Бијенале са 85 националних поставки још једном доноси плурализам гласова као свој заштитни знак.

Кустос 57. Бијенала Кристин Масел наглашава да у данашњем свету пуном конфликта и шокова, уметност сведочи о ономе најдрагоценијем што нас чини људским бићима.

„Уметност је простор за размишљање, индивидуални израз, слободу и фундаментална питања. Уметност је последњи бастион, који негује изнад и изван трендова и личних интереса и стоји као недвосмислена алтернатива индивидуализму и равнодушности”, појаснила је Масел.

Она сматра да је улога, глас и одговорност уметника важнија него икад.

„У оквиру и кроз те индивуадуалне иницијативе свет сутрашњице добија облик, који је свакако неизвестан, али га уметници боље осећају него други”, истакла је Масел, објашњавајући тему овогодишњег Бијенала и нагласила да је „Viva Arte Viva” узвик и страствени повик за уметност и уметнике.

Кустос српске изложбе Шуица приметио је да ових дана широм Венеције, „свет данашњице, који је у економском и геополитичком превирању, и тај трауматични исход задобија занимљиве акценте на укупној изложби 'Viva Arte Viva'“.

„Великим плакатом преко целе фасаде језуистке цркве на Риви дељи Скијавони најављује се Павиљон Азербејџана, државне велесиле нафтних налазишта и прераде црног злата, док се на обали канала Гранде као џиновски усправни ваљак налази потпуно златни споменик почившег америчког уметника Џејмса Ли Бајарса као подсетник на његове провокативне перформансе о вредности”, наводи Шуица.

Свуда је у фокусу, како је он приметио, идеја моћи и драгоцености. „Манипулације откривеним благом свих основа наше цивилизације је и тема провокативне изложбе Дејмијена Хирста, заправо империја корпорацијских замисли у два моћна павиљона, у Пунти дела Догана власника магната Франсоа Перноа и Палати Граси”, рекао је Шуица.

У Павиљону Србије, који се отвара 11. маја, посетиоци ће имати прилику да виде три циклуса уметника различитих изражајности - Шћепановићев „Плејграунд”, Здравковићев „Стање хибернације” и „Подизања за Трансатлантику” Милене Драгичевић.

„Стање хибернације” је, према речима аутора, стање које је измештено из реалности, као вид бега и друштвене ангажованости са жељом да скрене пажњу да је неко толико изреволтиран стањем у друштву да покушава да се дистанцира из свега тога.

Шћепановић ће изложити слике чија је тема злоупотреба деце у глобалној економији рата, глобални медији, злоупотреба софтвера у продукцији рата и деструктивности, док Драгичевић објашњава да „Трансантлантику” доживљава као место порекла, а своја дела као „даривање или приношење”. (Танјуг)


Коментари0
5bf11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља