понедељак, 19.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:43

​„Фејсбук” спрема серије за мобилни телефон

Највећа друштвена мрежа на интернету улази у арену са „Нетфликсом”, „Снепчетом” и „Јутјубом”, који јој одвлаче кориснике
Аутор: Ј. Кавајауторак, 09.05.2017. у 22:00
„Фејсбук” ће радити високобуџетне серије попут „Куће од карата”: Кевин Спејси и Робин Рајт тумаче председника САД и прву даму (Фото: „Нетфликс”)

Ако се неком учинило да је у понуди већ превише серија, међу којима свако може да пронађе нешто за себе, „Фејсбук” очигледно не дели то мишљење. Амерички медији преносе да ова компанија увелико спрема оригиналне наслове које ће приказивати од јуна на сопственој платформи и путем апликације.

На овај начин највећа друштвена мрежа на интернету улази у арену са „Нетфликсом” и „Амазоном”, али првенствено са „Снепчетом” и „Јутјубом”, који јој одвлаче кориснике. Нови садржај требало би да обезбеди додатни приход од реклама и да задржи младе који се убрзано селе на друге друштвене мреже.

У припреми је тренутно двадесетак наслова у две категорије: у једној су високобуџетне серије попут „Куће од карата”, а у другој јефтиније, кратке форме од десетак минута по епизоди, које би се емитовале свакодневно.

Серије нису једина инвестиција јер се ради и на другим високобуџетним програмима, што се посматра као крупан залогај „Фејсбука” како би остао конкурентан у онлајн свету, све више оријентисаном на видео-садржаје. Ту примат тренутно држе „Јутјуб”, „Снепчет” и „Амазон”, убирући приход од реклама који долази уз најгледанији садржај.

С друге стране, биће конкуренција широм света популарном „Нетфликсу” (стриминг програма преко интернета) јер ће серије и на „Фејсбуку” моћи да се „бинџују” – гледају у даху епизоду за епизодом ван устаљене програмске шеме.

Димитрије Војнов
Видео-садржаји поново избили у први план, а да су неки формати попут игара отишли у други план иако су технолошки прикладнији

Сценариста и филмски критичар Димитрије Војнов истиче да се садржај испоставља као све значајнији фактор код одлуке корисника када се опредељују за социјалне мреже и стриминг сервисе.

– То значи да садржај почиње да преузима примат у односу на техничке перформансе и то је охрабрујућа вест за људе у креативним индустријама јер показује да се помера акценат на њих – каже Војнов.

Почетком године објављено је да ће се и „Епл” упустити у производњу оригиналних серија и филмова и да преговара са искусним продуцентима. Очигледно је да се заоштрава конкуренција у производњи оригиналног видео-садржаја и борба за сваког корисника.

– Још од средине прошле деценије, када је кренуло омасовљење интернета за телефоне, сами провајдери почели су да осмишљавају садржаје како би популаризовали ову услугу. Та битка је добијена и сад следи нови корак, а то је борба за придобијање корисника за одређене мреже. Сваки корисник доноси новац оснивачима друштвених мрежа и отвара им могућност за скупље наплаћивање оглашавања па чак и развијање властитог хардвера. Занимљиво је да су видео-садржаји поново избили у први план, а да су неки формати попут игара отишли у други план иако су технолошки прикладнији за ту врсту платформе. Иако су стари медији у дефанзиви, њихове форме очигледно показују жилавост – закључује Војнов.

С револуцијом серијског програма и стављањем акцента на квалитет, многа имена која су стекла славу у дугометражним филмовима селе се у серије које пружају простор за бољу разраду приче и карактеризацију ликова.

Славни редитељ Дејвид Линч тренутно промовише наставак серије „Твин Пикс”. Последњи филм је снимио пре 11 година и у једном скоријем интервјуу признао је да му је то можда и задњи, додајући да је кабловска телевизија постала нови уметнички филм.

Димитрије Војнов каже да можемо да очекујемо миграцију талената уколико нови формати буду носили креативне изазове, али да би лично волео да се појави и потпуно нова генерација аутора стасалих у том медију. Када је реч о самом доживљају серије која се гледа на екрану паметног телефона, он сматра да се ништа не губи ако је снимана с намером да се приказује на телефону.


Коментари1
f2e8f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Дејан
Ако се говори о "задњем" филму Дејвида Линча, можда би било занимљиво навести у тексту и његов предњи филм? Побогу, ово је "Политика", како вам је промакла оваква неписменост?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља