понедељак, 16.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:51
ИЗУМ НАШИХ СРЕДЊОШКОЛАЦА

Паметна кутија опомиње када је време за терапију

Трочлани тим београдске Електротехничке школе „Никола Тесла” осмислио и у кућној радиности направио справицу какве нема на тржишту, а која би могла да буде од велике помоћи, нарочито старијим особама
Аутор: Драгана Јокић-Стаменковићчетвртак, 11.05.2017. у 21:26
Победнички селфи: Михаило Видаковић, Никола Опачић и Немања Тадић (Фото лична архива)

Паметна кутија за лекове донела је титулу најбољег средњошколског предузетника ученицима београдске Електротехничке школе „Никола Тесла”, на такмичењу које је уприличила Организација за промоцију потенцијала Србије (ПРОМОС).

Трочлана ђачка екипа је идејом, реализацијом и презентацијом победила у конкуренцији двадесет два тима из 15 средњих школа у пројекту „Предузетник у средњој” који је ове недеље представљен у Привредној комори Србијe.

Њихова кутија посебна је по томе што звучним алармом обавештава  када је време да се попије лек, а светлећим сигналом показује из које преграде треба узети терапију. Уколико пацијент и после 10 минута од звучног сигнала не попије лек, кутија шаље ес-ем-ес њиховом пријатељу или рођаку чији број телефона је унет у меморију.

Како објашњава Никола Опачић, капитен тима, подешавање паметне кутије обавља се једноставно, са два, три притиска на дугме.

– Наш производ је првенствено намењен бакама и декама, али не само њима. На идеју да направимо паметну кутију дошао сам када сам видео да мој стриц свакодневно пије по 13 различитих лекова. Желео сам да помогнем људима који попут њега узимају тако обимну терапију – каже Никола.

Почетна замисао коју је разрађивао са другарима Михаилом Видаковићем и Немањом Тадићем била је да направе апликацију за мобилни телефон која ће пацијенте подсећати да је време за лек. Одустали су јер су закључили да она неће имати широк круг корисника, нарочито међу најстаријима. Онда су се бацили на усавршавање кутије за лекове са упозоравајућим звучним сигналом, каква већ постоји на тржишту.  

– Унапредили смо је светлећим диодама за светлосну сигнализацију, а Михаило је кутију испрограмирао да ако се лек не узме шаље поруке на бројеве телефона уписане у меморији. Делове за прототип смо углавном наручивали из Кине, преко интернета, све склапали у кућној радиности и добили нешто сасвим ново и до сада невиђено – с поносом каже Никола Опачић.

Како објашњава Игор Сужњевић, председник Управног одбора ПРОМОС-а, пројектом, који реализују другу годину, желе да приближе младима пословни свет и подстакну их да развијају своје бизнис идеје.

Пре такмичарске, овај пројекат је прошао кроз две припремне фазе: најпре је, у марту, 15 успешних привредника посетило 15 школа и ђацима говорило о свом путу ка врху у свету бизниса. У другој фази, на радионицама на Економском факултету у Београду, доценти и сарадници у настави учили су ђаке како да покрену посао, шта су финансијске анализе, стратегијски менаџмент, бизнис планови, маркетинг. Ментори средњошколцима били су најбољи студенти Економског факултета.

Четврта фаза пројекта планирана је за септембар и октобар, када ће средњошколци предузетници пренети своје знање и искуства вршњацима и потрудити се да их подстакну да развијају пословне идеје.

На потезу је држава

На такмичењу Организације за промоцију потенцијала Србије (ПРОМОС) и друга екипа Електротехничке школа „Никола Тесла” је освојила високо друго место, за изум назван „рајд енд чарџ”. Ради се о справици која се качи на точкове бицикла и у току вожње производи струју којом се пуни батерија мобилног телефона.

– Држава треба да улаже у школе попут „Николе Тесле” и   Политехнике школе за нове технологије, чији су ђаци изумели и направили рукавицу за кретање слепих и слабовидих. Она помоћу сензора одређује колико је слепа особа удаљена од препрека, а о томе је обавештава интензитетом пулсирања – истиче Игор Сужњевић, председник Управног одбора ПРОМОС-а.


Коментари2
27340
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Срба
На чијем тржишту нема?? У иностранству има кол'ко 'оћеш у било којој апотеци. Нису смислили ништа ново, на жалост.
dragan
Pa i ako nije ništa novo, na našem tržištu je no0vo i NAŠE. Bolje nego da uvozimo tuđe.
Препоручујем 7

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља