Више од 21.000 становника Мексико ситија у просеку, свакога дана са једне од 444 јавне станице изнајми двоточкаш како би стигао од тачке А до тачке Б. Просечна вожња траје око 14 минута, што је упола мање од 28 минута колико становник главног града Аустрије – Беча проведе у вожњи бициклом. Док мрежа двоточкаша за изнајмљивање у метрополи са више од осам милиона становника личи на оне у Монтреалу у Канади или Барселони, бечка јавна мрежа је слична онима у Марсељу у Француској, Дрездену у Немачкој.

Ове, али и практичне информације попут цене изнајмљивања – у Бечу је евро, у Милану 4,5 евра, Варшави 10 злота, Њујорку од 12 долара – најкраће руте за одређену раздаљину, где су слободне станице за паркирање, сада могу на интернету, захваљујући глобалном „атласу бајк шеринга”, да нађу сви заљубљеници у окретање педала.
Користећи јавне податке, „опен дата”, из више од 300 градова широм света, у којима је регистровано више од 21.000 бајк-станица, тројица информатичара са Бечког универзитета покренули су сајт који даје податке у реалном времену. Тачније, информације се актуелизују на 15 минута, а заинтересовани могу да сазнају какво је стање на бициклистичким станицама, уз помоћ електронског планера одреде маршруту, израчунају колико им је потребно времена.
Како појашњавају творци сајта, циљ им је био да „бициклистичке јавне податке” учине доступне свима. До сада су те информације биле замагљене у комплексним табелама и базама података. „Ми смо се потрудили да их учинимо видљивим”, објашњавају инжењери.
Систем бицикала за изнајмљивање се на Старом континенту појавио средином шездесетих година 20. века, док је захваљујући могућностима које су донеле нове технологије, попут апликација за паметне телефоне, добио нови импулс средином двехиљадитих. Највећи системи наравно су у Кини, док је Париз град који је по броју станица и бицикала први највећи изван Азије.
Све више се овај начин превоза у загушеном систему саобраћаја метропола укључује у систем јавног превоза. Разлози су вишеструки, од тога да вожња бициклом доприноси смањењу гужви, смањује количину издувних гасова која из моторизованих возила одлази у атмосферу, здравствени аспект. Како преноси Еуроком, информациони сервис града Беча, „бајк шеринг атлас” је користан не само бициклистима већ и социолозима, урбанистима, архитектама за спровођење истраживања у сврху просторног планирања, развоја мобилности великих градова у будућности.