уторак, 18.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:09

Вежбање на празан стомак здравије

Осим ефикаснијег сагоревања калорија, физичком активношћу пре оброка подстиче се и стварање протеина важног за регулацију шећера у крви
Аутор: Дејана Ивановићпонедељак, 22.05.2017. у 20:02
(Фото Пиксабеј)

Ве­жба­ње пре до­руч­ка мо­же има­ти ви­ше ко­ри­сти за здра­вље не­го оно ко­је сле­ди по­сле је­ла, по­ка­за­ло је ис­тра­жи­ва­ње о ути­ца­ју узи­ма­ња обро­ка у од­ре­ђе­но вре­ме на фи­зич­ку ак­тив­ност, не­дав­но об­ја­вље­но у аме­рич­ком „Жур­на­лу фи­зи­о­ло­ги­је, ен­до­кри­но­ло­ги­је и ме­та­бо­ли­зма”. 

Ре­зул­та­ти ове сту­ди­је ука­зу­ју да вре­ме узи­ма­ња обро­ка ути­че на то ко­ли­ко ће се ка­ло­ри­ја са­го­ре­ти то­ком ве­жба­ња, али и да ли ће мо­ле­ку­лар­не ак­тив­но­сти уну­тар ма­сних ће­ли­ја би­ти по­ве­ћа­не та­ко да у ду­жем пе­ри­о­ду мо­гу до­ве­сти до по­бољ­ша­ња здра­вља. 

Струч­ња­ци Уни­вер­зи­те­та Бат у Ве­ли­кој Бри­та­ни­ји те­сти­ра­ли су де­сет мла­ди­ћа ко­ји су на сме­ну уме­ре­но ве­жба­ли то­ком ју­тар­њих са­ти пре до­руч­ка, или сат по­сле обро­ка ко­ји је са­др­жао мак­си­мал­но 600 ка­ло­ри­ја и са­сто­јао се од кри­шке хле­ба, це­ре­а­ли­ја, пу­те­ра и џе­ма. Узор­ци кр­ви ко­ји су узи­ма­ни сат вре­ме­на по­сле ве­жба­ња (углав­ном бр­зог хо­да) то­ком ви­ше­днев­ног ис­тра­жи­ва­ња по­ка­за­ли су да је ор­га­ни­зам ис­пи­та­ни­ка ко­ји су ве­жба­ли на пра­зан сто­мак ко­ри­стио ма­сне ће­ли­је де­по­но­ва­не у те­лу. На дру­гој стра­ни, код осо­ба ко­је су до­руч­ко­ва­ле ми­ши­ћи су као го­ри­во ко­ри­сти­ли ше­ћер из хра­не, а не ма­сне ће­ли­је ко­је по­сто­је у сва­ком ор­га­ни­зму. То зна­чи да они ко­ји ве­жба­ју пре обро­ка бр­же са­го­ре­ва­ју ка­ло­ри­је али и тро­ше ма­сне ће­ли­је де­по­но­ва­не у те­лу. 

Ра­ни­ја ис­тра­жи­ва­ња по­ка­за­ла су да ма­сне ће­ли­је кон­стант­но про­из­во­де и ме­ња­ју суп­стан­це ко­је мо­гу да ути­чу на дру­ге си­сте­ме и ор­га­не у те­лу. Но­ва сту­ди­ја, ме­ђу­тим, по­ка­за­ла је да се ве­жба­њем на пра­зан сто­мак по­кре­ћу про­це­си у ма­сним ће­ли­ја­ма и ак­ти­ви­ра­ју ге­ни ко­ји про­из­во­де про­те­и­не за ре­гу­ла­ци­ју ше­ће­ра у кр­ви и та­ко по­зи­тив­но ути­чу на ме­та­бо­лич­ко здра­вље.  

Иако је ис­тра­жи­ва­ње спро­ве­де­но на Уни­вер­зи­те­ту Бат би­ло ма­ло, ка­ко ка­жу на­уч­ни­ци, оно је по­кре­ну­ло пи­та­ње да ли тре­ба са­ве­то­ва­ти љу­ди­ма да ве­жба­ју пре обро­ка. Још мно­го ис­пи­ти­ва­ња тре­ба да се спро­ве­де пре не­го што се од­го­во­ри на то пи­та­ње, ка­же про­фе­сор Ди­лан Томп­сон, ди­рек­тор здрав­стве­них ис­тра­жи­ва­ња на по­ме­ну­том уни­вер­зи­те­ту.


Коментари4
e5d1a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Stefan
Nece svaki trening na prazan stomak za posledicu imati sagorevanje masti. Vece su sanse da ce se treningom na prazan stomak samo povecati lucenje kortizola i da ce doci do razgradnje misica tj. katabolizma.
Petar V. Terzic
Kada sam "tanko" doruckovao, mogao sam da kosim rucno samo par otkosa.Kada bih za dorucak pojeo 4-5 przenih jaja, sa 400-500 grama mesnate slanine i sira, uz litar crnog vina, kosio sam sa lakocom citav dan- sve do mraka!Dakle, na kaloricnu hranu ide veoma naporna kosidba,a na malokaloricnu plus "rezervnu" hranu tesko se i vratiti sa livade kuci.Svako forsiranje fizickih aktivnosti kada se ne hranimo ("na prazan stomak") ili se slabo hranimo, pogubno je po zdravlje takvih pregaoca iz vise razloga koji su kompleksni.Covek nije masina, sa redovnom i rezervnom potrosnjom goriva, vec slozeno prirodno bice u kojem se zbivaju najslozeniji bio-fizicki i bio-hemijski procesi koji se ne mogu jednostrano sagledavati,vec je nuzno ostvarivati interdisciplinarni uvid.Otuda je diskutabilna svaka jednostrana ekstrapolacija i uopstavanje,te iskljucivo se drzati "preporuka" koje bi mogle biti vise stetne nego korisne.U interdisciplinarnom istrazivanju jedino je moguce definisati ove kompleksne procese!
Препоручујем 14
Petar
Иако је ис­тра­жи­ва­ње спро­ве­де­но на Уни­вер­зи­те­ту Бат би­ло ма­ло, ка­ко ка­жу на­уч­ни­ци, оно је по­кре­ну­ло пи­та­ње да ли тре­ба са­ве­то­ва­ти љу­ди­ма да ве­жба­ју пре обро­ка. Још мно­го ис­пи­ти­ва­ња тре­ба да се спро­ве­де пре не­го што се од­го­во­ри на то пи­та­ње Ovo je ključni deo ovog testa. Ova studija je samo zagrebala površinu problema. Drugi bitan momenat je da nam nije svima potrbno da sagorevamo masnoće. Svaki čovek je priča za sebe. Trening i dijeta moraju se individualno prilagođavati.
Ivan
Petre, u potpunosti se slažem sa Vama. Kada se nekome preporučuje dijeta neophodno je sagledati njegovo kompletno zdravstveno stanje, kako bi ishrana bila u potpunosti prilagođena posmatranoj osobi.
Препоручујем 3

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Друштво /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља