уторак, 25.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:25

Почела градња новог моста преко Колубаре и Саве

уторак, 23.05.2017. у 11:31
(Фото Танјуг)

ОБРЕНОВАЦ – Кинеска компанија Ц Ц Ц Ц је почела да гради нови мост преко Колубаре и Саве код Обреновца, дуг скоро 1,6 километара, и већ је постављено 50 шипова, а потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић је рекла да ће деоница Коридора 11 од Сурчина до Обреновца бити завршена у року - до краја 2019.

Михајловић је током контроле радова подсетила да је градња тог аутопута почела 1. марта ове године и истакла да се радови одвијају у складу са планираном динамиком.

„Ево данас се поставља 50. шип. Све је онако како је и планирано. Ради се од четири ујутру до 20 часова, у две смене. Рок је крај 2019. године и верујем да ћемо то успешно и завршити”, рекла је Михајловић.

Министарка је поновила да ће до краја новембра бити завршен део Коридора 11 од Обреновца до Прељине у дужини од 103 километра аутопута.

Она је казала да ће са кинеском компанијом Ц Ц Ц Ц бити настављени разговори за градњу деонице Коридора 11 Прељина - Пожега, за коју је потписан моморандум у Кини, и да би за ту деоницу требало да буду потписани комерцијални и уговор о финансирању у новембру у Будимпешти на састанку Кине са 16 европских земаља.

„Надам се да ћемо почети радове 1. марта 2018. године. За остатак од Пожеге до границе са Црном Гором водићемо разговоре и не могу да обећам да ћемо у новембру 2017. потписати комерцијални уговор зато што је вредност те деонице веома висока, процењује се близу две милијарде евра. Ми нисмо земља која може овог тренутка да размишља о таквој врсти задужења, али до Пожеге сигурно”, нагласила је Михајловић.

Мост преко ушћа Колубаре у Саву и даље преко Саве биће дуг 1.581 метар и то је најдужи мост на тој деоници.

Градња стубова за мост ће почети крајем јуна или почетком јула.

Михајловић: Испитаћемо све случајеве нелегалне градње
Не може ништа да се гради без грађевинске дозволе и Министарство грађевинарство, саобраћаја и инфраструктуре ће испитати и случај асфалтирања приступних путева на савском насипу на Новом Београду, изјавила је данас министарка Зорана Михајловић.Она је на питање новинара - зашто се толерише то што се на савском насипу у блоку 45 до Остружнице крши Закон о водама, пошто ту пролазе тешки камиони и то што група грађана самоиницијативно асфалтира приступне путеве на насип без дозволе, рекла да ће то министарство одреаговати.„Ако је у надлежности републичке инспекције, било грађевинске, било инспекције за воде, будите сигурни да ћемо одреговати, као што смо одреаговали и на друге ствари, на пример у Новом Пазару са решењем којим је одбијена легализација, као и у другим случајевима које су у домену републичке инспекције”, навела је Михајловић.Како каже, ако је у надлежности града или локалне самоуправе онда је њихова инспекција дужна да реагује.„Уколико она не реагује, онда по представкама грађана ми реагујемо заједно са градском инспекцијом. Не би требало да буде толерисања. Србија јесте мала, али не можемо свуда да будемо у правом тренутку”, додала је Михајловић.

На деоници Сурчин - Обреновац од 17,6 км биће укупно седам мостова и четири надвожњака.

Вредност радова на тој деоници је 233,6 милиона долара, а финансира се из зајма Ексим банке Кине.

Рок за завршетак радова је 32 месеца.

„Тренутно се на свим градилиштима у Србији, на коридору 10 и 11 изводе грађевински радови. Ми ћемо скоро сваки други дан бити на неком од градилиштима у Србији да би проверили да ли је све у реду и да бисмо помогли уколико постоји било какав проблем”, рекла је Михајловић.

Вршилац дужности директора Путева Србије Зоран Дробањак је рекао да ће у нови мост преко Колубаре и Саве код Обреновца бити уграђено 84.000 кубика бетона, а укупно 130.000 кубика бетона.

„Рок је да се овај мост заврши до краја 2019, а гледаћемо да то урадимо и раније”, рекао је Дробњак.

Он је подесетио да се гради и нови мост на Сави код Остружнице у оквиру изградње обилазнице око Београда.

„Ту смо имали мало проблема око мина које се налазе у Сави, то смо решили. Мало ћемо да помогнемо извођачу да променимо пројекат, али ћемо све то да завршимо до краја следеће године”, додао је Дробњак.

(Танјуг)

Михајловић: У новембру почиње градња првог дела брзе пруге

ОБРЕНОВАЦ - Радови на изградњи прве деонице брзе пруге Београд - Будимпешта почеће у новембру од Београда до Старе Пазове, најавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

„Често се чује - три пута се почињу радови. Ево, да објасним о чему се ради. То је велики инфраструктурни пројекат који не зависи само од једне државе, јер пролази кроз Србију и Мађарску. Србија је, заиста, отишла неколико корака испред Мађарске у припреми документације и свему ономе што је требало да се ради”, рекла је Михајловић новинарима у Обреновцу.

Брзина којом ће возови ићи том пругом је, додаје, мењана са 160 на 200 км на сат и зато је било потребно извршити препројектовање.

„Део пруге се финансира из руског кредита, па и то је утицало да мењамо сам пројекат. То су разлози због чега јесмо обележили где ће се пруга градити , али смо морали да завршимо техничке ствари. Како овде видимо радове (на градњи аутопута Сурчин - Обреновац) тако ћемо од новембра видети и на првој деоници пруге Београд - Стара Пазова”, нагласила је Михајловић.

Споразумом о зајму са кинеском Ексим банком, који је потписан у Кини, финансираће се реконструкција и модернизација прве деонице брзе пруге од Београда до Будимпеште, Београд Центар - Стара Пазова и то ће бити прва пруга у Србији на којој ће возови моћи да иду брзином до 200 км на сат.

Време путовања између главних градова Србије и Мађарске тиме ће се смањити на мање од три сата.

Пруга од Београда до Будимпеште градиће се по европским стандардима и биће саставни део европских железничких саобраћајница.

Преференцијални зајам који је данас потписан вредан је 297,6 милиона долара.

На самиту Кина плус 16 земаља у новембру прошле године у Риги, Србија и Кина су потписале уговор о кредиту за радове на прузи Београд-Будимпешта.

Тада је потписан комерцијални уговор и Меморандум о разумевању са кинеском Ексим банком којим је предвиђена изградња двоколосечне пруге за брзине до 200 километара на сат.

Оквирни уговор за изградњу је потписан са кинеским конзорцијумом „Чајна рејлвеј интернешнл корпорејшн” и „Чајна комјуникејшнс констракшн компани”.

Домаће фирме могу да учествују до максималних 46 одсто у радовима и набавци робе.

Кинези ће, такође, радити у другу деоницу од Новог Сада до границе са Мађарском у дужини од 108 километара, а деоници Стара Пазова - Нови Сад ће градити Руси. (Танјуг)

 

Златибор постаје природно добро, стајемо на пут прању новца

ОБРЕНОВАЦ - Потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић је најавила данас да ће ускоро бити донета уредба која ће прогласити Златибор природним добром како би се сачувала та планина од неконтролисане градње.

Такође, рекла је и да се већ ради на изменама и допунама Закона о спречавању прања новца које ће посебну пажњу посветити сектору грађевине.

„Држава ће на два начина заштити Златибор, зато што то није ни моја нити дедовина Милана Стаматовића (председника општине Чајетина), већ планина коју треба да сачувамо за будућност”, рекла је Михајловић одговарајући на питања новинара у Обреновцу., где је обишла радове на изградњи Коридора 11.

Како каже, два су начина која ће брзо применити.

„Један, уредба о Златибору као природном добру, као што имамо све уредбе, за Копаоник, Тару, Златар и друге планине. Министарство пољопривреде је ту уредбу завршило и ми очекујемо да ћемо следеће недеље разговарати о томе на влади. На тај начин ће држава контролисано дозвољавати градњу на Златибору”, навела је Михајловић.

Она је казала да је други начин, будући да се већ раде измене и допуне Закона о спречавању прања новца да се посебан део односи на грађевинарство.

„Ми стојимо иза чињенице да се на Златибору, можда и на другим местима, али пре свега на Златибору, новац пере управо у сектору грађевинарства. Изменама и допунама посебно ћемо се позабавити делом грађевинарства, јер не желимо да долазимо у ситуације да новац без икаквог порекла - било да је од дроге, ратних злочина или ко зна од чега да се убацује у сектор грађевинарства, да се праве зграде и станови и када се продају добије се чист новац”, истакла је министарка.

Она очекује да ће у наредних месец дана тај закон бити на седници владе.

„Нема потребе да се било ко тога плаши, свако ко се придржава закона неће имати никакав проблем. Трудићемо се да иза нас остану сачуване планине у Србији”, додала је Михајловић.

Она је истакла да је градња гондоле на Златибору важан инфраструктурни пројекат који је вредан 13 милиона евра.

„Овај пројекат Сурчин - Обреновац је вредан 233 милиона долара и за овај као и сваки други у Србији издају се грађевинске дозволе. Не би отворили 1. марта радове да нису били испуњени сви услови, локацијски и други, сва документа, пројекти и да нисмо имали грађевинску дозволу. То важи за сва градилишта у Србији од Београда на води, путева и коридора у Србији, па мора да важи и за гондолу на Златибору”, истакла је Михајловић.

Она је рекла да гондола мора да има грађевинску дозволу и да то министарство већ две године покушава да објасни и сачува Златибор, јер имамо неконтролисану градњу на једној од најлепших планина.

„Министарство је пре две године поднело кривичну пријаву за организовани криминал зато што се ту многе дозволе нису давале или су се неконтролисано давале”, додала је Михајловић.  (Танјуг)

 


Коментари5
df208
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Пеђа
Где нађоше толико незгодно место да мора мост као да је река Амазон....Колубара код Обреновца има ширину од 20 метара, код хотела Обреновац. Можда има неки ваљан разлог, ако неко зна молим да напише.
Aranđel Mihajlović
Kineski izvođači nikada i nisu bili problem . Problem prave domaći nestručnjaci i razni muljatori . Evo na pr. zašto je ministarka izbacila iz ugovora i projekta prvi deo Koridora 11 od Novog Beograda do Surčina , odnosno Jakova . Zar je potrebno kada za tri godine ovaj auto put proradi , da neko primeti da je skupo uključivati se zaobilazno preko Dobanovačke petlje .
Dragan
E Zorana Zorana, novac se bas pere na Zlatiboru. Novac se pere kroz te tvoje puteve i mostove, pustite malo Srbiju da dise....ljudi sami finansirali gondolu, traze samo dozvolu i to vam smeta, jer naravno niste ucestvovali u tom pranju novca.... Strasno...koje dno dna drzave
Саша Јовановић
Кинези се солидно "очешаше" о сироту Србију. Неколико финих "послића", њихови извођачи, њихове банке а нама заузврат пропаганда и маркетинг власти до миле воље. Руси су такође укапирали да не могу бити већи Срби од Срба па су се концентрисали на нафтна поља Србије. Од 1. септембра и плодне оранице иду на (рас)продају и тада, и званично, постајемо гастарбајтери и туристи на својој дедовини.
Рипли
А који је то генијални пројектант испројектовао мост преко ушћа реке? Ја сам до душе лаик, али некако ми делује да би јефтинији и много лакши за изведбу био мост који не прелази преко ушћа река.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља