петак, 20.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:30

Нашминкани „500-Л” од лета у продаји

Компанија „Фијат-Крајслер аутомобили Србија” уместо новог модела аутомобила, нуди редизајнирану верзију „великог фиће”
Аутор: Бране Карталовићуторак, 23.05.2017. у 22:00
Из овог погона крагујевачке фабрике сутра ће изаћи редизајнирани „Фијат 500 -Л” (Фото ФАС)

Крагујевац – Компанија „Фијат-Крајслер аутомобили Србија” нам после пет година од почетка серијске производње „500-Л”, уместо новог модела аутомобила, који је по уговору са Владом Србије из 2008. већ морао да почне да се прави, нуди рестилизовану и редизајнирану верзију „потпуно новог великог фиће”, чија ће масовна производња почети овог лета, када ће и бити понуђен потенцијалним купцима.

Дакле, реч је о нашминканој верзији старог модела чија је серијска производња почела још с јесени 2012.

Врсни познаваоци индустрије аутомобила ће вам рећи да ни промена једног дела на аутомобилу није једноставна, будући да та операција изискују прилагођавање и суседних компоненти. Али то је више интерна ствар фабрике, него широког јавног мњења и пробирљивих љубитеља четвороточкаша, које може да задовољи само неки ексклузивни новитет.

У контексту будућности крагујевачке фабрике аутомобила, наше свеукупне привреде и спољнотрговинског биланса, „потпуно нови велики фића” неће играти богзна какву улогу, имајући, пре свега, у виду да се стара верзија из године у годину све слабије продаје. Од 2013, када је забележен извоз вредан 1,53 милијарде евра, до прошле године, када је од прекограничне продаје „500-Л” зарађено 990,7 милиона евра, јасно се може пратити линија графикона, која сваке године иде наниже за око 200 милиона евра.

Шта ће нам у четвртак, за када је заказана свечана промоција новог „500-Л”, препоручити дизајнери из Торина када буду говорили о новој верзији „великог фиће”?

 Промењена је комплетна светлосна компонентистика, како напред, тако и позади. Аутомобил сада има фарове са ЛЕД сијалицама, а и неке друге нове лампице. Такође, извршена је промена на браницима, као и на бочним лајснама које су хромиране.

У новим седиштима и за новим воланом је комфорније и сигурније ће се осећати и возач и путници, а ауто ће вероватно имати могућност да сам кочи у градској вожњи, при брзини до 30 километара на час. Испод хаубе ће и даље бити натпросечни „Фијатови” мотори, а нова верзија „500-Л” ће и даље имати три варијанте, само што ће се другачије звати: „урбан”, полутеренац „крос” и ауто са седам седишта „вагон”.

Пре премијере у четвртак, када ће у Крагујевац стићи највиши менаџери групације „Фијат-Крајслер”, вероватно и премијер и изабрани председник Александар Вучић, фабрика је спровела стандардна испитивања умивеног „500-Л”, такозване креш тестове, али и пробне вожње улицама града.

Замотан у маскирне фолије, редизнајнирани „велики фића” је месецима крстарио улицама Крагујевца, а вероватно и неким другим друмовима, све са намером да се испита функционалност репозиционираног мењача, што је, можда, највећа и најозбиљнија промена на аутомобилу.

На свечаности ћемо сазнати и колико ће коштати ремоделирани „500-Л”, мада неки медији већ кажу да ће тај аутомобил, у зависности од варијанте и опреме, моћи да се пазари по цени од 18.400 до 20.870 евра. Основна верзија старог „500-Л” коштала је 15.500 евра.

Нови „велики фића” ће угледати светлост дана у тренутку када држава још нема уговор за извоз овог аутомобила у Русију и друге земље Евроазијске економске уније. Када крагујевачка фабрика, уместо некадашње три, ради у две производне смене. Када синдикат упозорава, по ко зна који пут, да српска аутомобилска индустрија неће моћи да се носи са конкуренцијом без потпуно новог модела аутомобила.

У компанији „ФЦА Србија”, заједничком привредном друштву у коме „Фијат” има 67, а наша држава 33 одсто удела у капиталу, тренутно је ангажовано око 2.500 радника, али укупно гледано, са компоненташима, у производњу аутомобила директно је укључено бар 4.000 људи. Индиректно, број Крагујевчана који зависе од фабрике аутомобила, у коју је инвестирано 1,3 милијарде евра, много је већи. То би требало да имају у виду и „Фијатови” менаџери, али и наши државни функционери, тим пре што овај град и даље муку мучи са великом незапосленошћу. У Крагујевцу је, званично, без посла око 23.000 људи, што је готово трећина радно способног становништва.


Коментари3
29611
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Joca Mehanicar
Narode Srbije, hvalite FIAT-ove proizvode ali kupujte nemacke VW proizvode, ako zaista zelite da imate sigurne automobile.
Aleks
Odlično rečeno , ali nedorečeno . U celosti je to šminkanje mrtvaca .
milan rs
Prvi korak ka gasenju je nedostatak projekata i novih proizvoda...staru babu ne vredi sminkati

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља