недеља, 08.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:59

Почела производња освеженог „500-Л”

Изабрани председник Александар Вучић не може дa гарантује, али се нада и верује да ће Влада Србије склопити нови уговор са „Фијатом” до 31. децембра 2018, када истиче првобитни потписан 2008. године
Аутор: Бране Карталовићчетвртак, 25.05.2017. у 11:45
Извршни директор компаније Фијат Алфредо Алтавила, генерални директор ФАС Силвија Вернети и премијер Србије Александар Вучић (Фото Танјуг

Крагујевац – „Фијат” је омогућио раст бруто националног дохотка, највећи је српски произвођач и извозник, поспешио је развој града, радници „Фијата” у Крагујевцу су највећи ресурс компаније, предстоји нам борба за руско и евроазијско тржиште...

Овим и другим констатацијама и порукама премијера и изабраног председника Србије Александра Вучића и извршног директора групације „Фијат–Крајслер аутомобили” Алфреда Алтавиле је у Крагујевцу, у погону фабрике, свечано озваничен почетак производње рестилизоване верзије модела „500-Л”. Серијска производња старе верзије „великог фиће” почела је још с јесени 2012, а нова, у којој има готово 40 одсто савременијих делова, биће доступна купцима већ за неколико дана.

Осим премијера, министара Зоране Михајловић и Расима Љајића, те највиших менаџера групације „Фијат–Крајслер”, свечаности у погону фабрике присуствовали су и градоначелник Крагујевца Радомир Николић са сарадницима, као и радници компаније „Фијат–Крајслер аутомобили Србија” која је основана 2008. године. Тада је уговором са Владом Србије дефинисано да ће „Фијат” бити власник 67, а наша држава 33 одсто капитала у заједничком привредном друштву. У комплетну реконструкцију старих „Заставиних” погона и фабричког круга, која је трајала више од три године, уложено је 1,3 милијарде евра, од чега 850 милиона у модерну опрему.

– „Фијат” нам ствара три одсто бруто националног дохотка, извоз аутомобила чини осам одсто нашег свеукупног извоза, а у крагујевачкој фабрици ради 2.460 људи. Без „Фијата” бисмо имали слабије резултате и ја ову прилику користим да одам признање онима који су покренули овај пројекат – рекао је Вучић.

Наглашавајући да треба да будемо поносни на „наш мали српски аутомобил”, изабрани председник Србије је изразио уверење да ће посао око извоза „500-Л” на евроазијско тржиште бити завршен до краја године.

– Тешко је на европским улицама видети лепши аутомобил у овој класи. Али наш циљ није само европско тржиште. Ми настављамо борбу за руско и евроазијско тржиште. Иако зависи од наших партнера, верујем да ћемо тај посао завршити до краја године – изјавио је Вучић, поручивши да је обавеза државе да финансијски помогне и обезбеди тржиште за пласман нове верзије „великог фиће”.

Редизајнирана верзија „500-Л” има три варијанте, као и првобитни модел који је почео да се прави пре четири и по године, само што се другачије зову: „урбан” је градски аутомобил, „крос” је полутеренац, а „вагон” има седам седишта. Све варијанте су оплемењене новим деловима, а највеће промене доживео је екстеријер аутомобила. Напред су стављени робуснији браници, отвор за хладњак је шири, на странама су монтиране хромиране лајсне, а модификована је и читава светлосна компонентистика.

Ентеријер је освежен функционалнијим воланом, модернијом инструмент таблом, удобнијим седиштима, а мењач је репозициониран у складу са потребом возача да брже реагује. Испод хаубе се и даље налазе познати, натпросечни „Фијатови” мотори, које користе и друге велике компаније са којима италијански произвођач има комерцијалну сарадњу.

– Крагујевац је центар наших производних активности у Србији. Индустријску традицију града, вештину радника и посвећеност Владе Србије спојили смо са нашим присуством на глобалном тржишту. Наша фабрика у Крагујевцу је за 30 месеци достигла „сребрни ниво” стандарда и ви је са поносом можете звати својом фабриком. Сада крагујевачки радници обучавају друге раднике у „Фијатовим” фабрикама широм света – рекао је Алтавила, напоменувши да је крагујевачка фабрика „ретко добар пример успешне сарадње јавног и приватног сектора”.

Позивајући се на приврженост Јапанаца својим моделима, премијер Вучић је позвао наше грађане да купују „Фијатове” аутомобиле који се праве у Крагујевцу. Истовремено, изабрани председник Србије је најавио нове велике инвестиције у централном граду Шумадије.

– Крагујевац је велики град, не може „Фијат” све сам. Преговори са две немачке компаније и једном италијанском су у завршној фази. Надам се да ће у град стићи један нови компоненташ. Крагујевац неће остати сам, још много новца уложићемо у срце Шумадије – поручио је Вучић, рекавши како је уверен да ће и рестилизована верзија „500-Л” пронаћи пут до срца људи на тржишту.

За тржишно позиционирање освеженог „великог фиће”, међутим, нема много времена, будући да уговор са „Фијатом” истиче 31. децембра 2018.  године. У одговору на наше питање у вези са будућношћу крагујевачке фабрике, изабрани председник је изразио очекивање да ће италијански произвођач остати у Србији и по истеку првобитног уговора.

– Не могу ништа да гарантујем, али се надам и верујем да ће Влада Србије склопити нови уговор са „Фијатом” до краја следеће године – навео је Вучић.

Михајловићева: Крива је Верица Калановић

Пут Крагујевац–Баточина, укупне дужине 25 километара, чија је друга трака почела да се прави још 2004, биће завршен до краја јуна следеће године, изјавила је министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић. За 13 година градње завршена је деоница у дужини од 10 километара кроз Крагујевац, а још девет километара кроз Баточину биће асфалтирано до краја ове године. Министарка Михајловић је рекла да су радови каснили због Верице Калановић, бивше министарке задужене за спровеђење Националног инвестиционог плана.

Споменик првом „фићи”

На иницијативу Удружења љубитеља „фиће” из Крагујевца, градска управа разматра могућност да овом аутомобилу подигне споменик. У оптицаји су две локације: или у центру града код фонтане и бившег бифеа „Сарајево”, или на будућем кружном току у Малој Ваги. Први југословенски аутомобил почео је да се прави 1956, производња је прекинута 1985, а у том периоду је са „Заставиних” трака сишло 923.487 „фића”. 


Коментари18
cead8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sumadinac KG
Kada ce tacno biti bas ovaj automobil kupljen za sve ministre u vladi Srbije, sve funkcionere i sve ambasadore Srbije? Neka budu crni, sluzbena boja
Др Мирко Грбић,Бањалука
Не може човјек од ботова ни коментар оставити.
Srboljub Tudej
Ja prognoziram da ce za najdalje deset godina Kinezi preuzeti ovu fabriku i tu ce proizvoditi svoje elektromobile. Pojma nemam ko ce tada biti predsednik ili premijer Srbije, ali: FIAT ne moze da opstane na svetskom trzistu obzirom da u ovom momentu nema novca za razvoj elektromobila. Kroz deset godina ce iskljucivo proizvodjaci elektromobila opstati na trzistu, a tu FIAT danas ne ucestvuje u trci. Sakrivanje ove teme pod tepih nece spasti Srbiju od nadoilazece krize. Ali, to ce kroz koju godinu neminovno izbiti na videlo.
zlata
Svakako je interes Srbije saradnja sa Fiatom, jer taj mezimac moze i da odputuje i u zemlje Evroazijskog saveza sto bi bilo dobro i za nas i za nijih i za Fiat.
ivanjan
Lep automobil.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља