субота, 21.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:52

Како најбрже до пензије

Некомплетни подаци о стажу осигурања, зарадама и доприносима за пензијско и инвалидско осигурање утичу на дужину трајања поступка до решења о пензионисању
Аутор: Марија Бракочевићпонедељак, 29.05.2017. у 20:02
Потребна различита документација (Фото Д. Јевремовић)

Од тренутка када неко одлучи да заврши радни век, па до момента када ће добити решење да је и званично постао пензионер, понекад може да прође доста времена. Зато би сваки кандидат за пензију требало на време да се информише о свом статусу, прикупи документацију и што пре преда захтев на шалтеру Фонда за пензијско и инвалидско осигурање. Требало би да има на уму и то да колико год да је сада процедура око добијање пензије једноставнија него ранијих година, прикупљање „папира” често може да се закомпликује. У Фонду ПИО кажу да време потребно за прикупљање документације зависи од сваког конкретног случаја, али и од врсте пензије за коју се предаје захтев. Надлежни додају и да је законски рок за доношење решења два месеца од дана подношења захтева.

– Најчешћи разлози за дуже трајање поступка су некомплетни подаци о стажу осигурања, зарадама и доприносима за ПИО. Подаци могу бити нецеловити и због неуплаћених доприноси за ПИО, непредавања пријава М-4, непостојања правне и финансијске документације о радном ангажовању особе и прибављање доказа о радном ангажовању оних који су радили ван земље – подсећају у Фонду ПИО, у којем своја права остварује више од 4,5 милиона корисника, осигураника и правних субјеката.

Један од начина да се будући корисници пензија не сусрећу са оваквим  проблемом и на неки начин утичу на брзину поступка јесте да провере свој остварени стаж осигурања и уплаћених доприноса. Фонд је омогућио странкама да информације о својим подацима унетим у матичну евиденцију могу да добију не само на шалтерима ове службе већ и преко сајта, посредством рачунара, користећи јединствени ПИН код.

– Уз попуњен захтев и личну карту, грађани могу да добију ПИН код бесплатно на шалтерима свих филијала одмах по поднетом захтеву. Важно је напоменути да ПИН код може да се користи неограничено и да гарантује заштиту података и сигурност увида – напомињу надлежни и подсећају да је од 2010. године, када је ова услуга уведена, досад издато више од 70.000 кодова који грађанима гарантују сигурност увида, заштиту података и безбедно коришћење електронског сервиса.

У зависности од врсте пензије (старосна, инвалидска, породична), потребна је и различита документација за одлучивање по захтеву. Фонд је дужан да прибави и обради податке о чињеницама о којима се води службена евиденција, а који су неопходни за одлучивање.

– Уколико странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама, што је такође могуће, онда је она у обавези да достави податке о којима се не води службена евиденција, а који су од утицаја за одлучивање по захтеву. То се углавном односи на решења о прекиду радног односа, медицинску документацију, доказе о стажу оствареном у иностранству или школовању... – набрајају у фонду.

Од велике помоћи грађанима и правним субјектима може бити и сајт фонда www.pio.rs, на којем су им доступни различити електронски сервиси.

Кретање предмета – служи за праћење кретања предмета од тренутка подношења захтева до момента добијања решења. На годишњем нивоу овај сервис искористи око 20.000 грађана.

Е-захтеви – врста интернет наручивања одређених потврда из фонда, за чије издавање није потребна додатна документација. Преузимање документа заказује се у термину који одговара кориснику. Годишње више од 24.000 грађана на овај начин обезбеде потврде фонда.

Када у пензију – уношењем основних података може да се прерачуна када ће се остварити право на старосну и превремену старосну пензију. Овај електронски калкулатор у 2016. години користило је око 37.000 грађана.


Коментари2
fa009
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dusan
Ja sampodneo zahtev za prevremenu penziju 27.12.2016.god.sa kompletnom dokumentacijom.Posle 100(sto)dana,potrazio sam mejlom objasnjenje o sudbini mog zahteva,na sta mi je odgovoreno da je doslo do neke greske i da je u zavrsnoj fazi.Resenje sam dobio 26.05.2017.god. Toliko o zakonskom roku od dva meseca.
Mica opajdara
Javašluk i bezobrazluk neviđen,čekam već 6 meseci,a verovatno ću da čekam još toliko,da neko ukuca u njihov sistem podatke od pre 30 godina.sve je plaćeno,dostavio im nove obrasce m-4 iz firme, koje su oni izgubili.mislim da imaju direktivu da odugovlače sa donošenjem rešenja,a dok ne isplate prvu penziju ljudi će da pasu travu
Препоручујем 19

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Друштво /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља