среда, 14.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:30

До грчког мора две деонице без ауто-пута

На Коридору 10 кроз Србију гради се још око 34 километра модерне саобраћајнице, а у Македонији 28 километара
Аутор: А. Микавица среда, 31.05.2017. у 22:00
Остао је још део кроз Грделичку клисуру и од Српске куће до Левосоја па да ауто-пут ка Грчкој буде готов (Фото Анђелко Васиљевић)

Одлазећи премијер и изабрани председник Александар Вучић рекао је на опроштајној конференцији за новинаре у својству премијера да је поносан на оно што је урађено у изградњи инфраструктуре и да ће се наставити са изградњом путева и железнице. На постављеним паноима он је показао изграђене деонице на коридорима 10 и 11 и нагласио да ће ове године туристи који путују за Грчку кроз Србију скоро целом дужином путовати ауто-путем, осим на две деонице.

Уговорени рокови су пробијени, али надлежни обећавају да ће преостале деонице бити завршене до краја године.

– Најтежи део је кроз Грделичку клисуру. Ту нам је најдужи и најкомпликованији тунел Манајле, дуг је два километра. Ту смо имали и НАТО ударе 1999. Ужасно је тежак терен и знам да ће наши грађевинари, наши јунаци, наше фирме које раде као подизвођачи успети да то изведу – казао је Вучић.

На мосту Џемин до, код Владичиног Хана, који је један од најдужих на јужном краку Коридора 10, постављен је прошле суботе последњи од укупно 110 носача чиме је мост спојен.

Према његовим речима, на јужном краку Коридора 10 остаје и деоница Српска кућа – Левосоје, која ће такође бити завршена до краја ове године.

У Србији се на Коридору 10 гради још око 34 километра ауто-пута, а у Македонији 28 километара.

После око месец и по дана од пуштања у саобраћај деоница обилазнице око Суботице која спаја петљу „Југ” и Биковачки пут, настављени су радови на новој траси „ипсилон” крака Коридора 10, који ће спојити гранични прелаз Келебија и ауто-пут. Крак дугачак 23 километра гради се од 1990. године. Досад је у саобраћај пуштен само километар пута – петља „Југ”. Изграђена је и деоница од 7,5 километара, али се не користи зато што није повезана са изграђеним делом. Најављено је да ће се за завршетак ове саобраћајнице у буџету Србије за наредну годину издвојити милијарду динара, а у 2019. још око 800 милиона.

Опраштајући се од функције председника владе, Вучић је грађанима Србије „поднео извештај” и о току радова на источном краку ауто-пута према Бугарској, који нису ишли по плану. Вучић је казао да се и ту гради један тежак тунел – Банцарево, дужине 800 метара.

– Много мука смо имали са косинама и остаје нам тај део од 12 километара до Црвене реке, односно Беле Паланке. Од Пирота смо добар део завршили, остаје обилазница око Димитровграда, то нам је проблематично – рекао је Вучић.

Када свих 86,9 километара на источном краку Коридора 10 буде готово, брже ће се стизати до бугарске границе и Софије. У „Коридорима Србије” тврде да ће и на овом краку све преостале деонице бити завршене до краја 2017. године.

Бивши премијер, а од јуче и званично председник Србије, посебно је поносан на Коридор 11, јер „ништа од тога није било пипнуто пре него што сам ушао у владу”.

– Прича се да Броз или неки други нису желели да се изгради тамо ауто-пут. Много је он изградио да бих у то поверовао – казао је Вучић и додао да је то главна саобраћајница кроз централну и западну Србију и да ће ове године од Лајковца до Чачка моћи да се стигне ауто-путем.

До краја следеће године биће, како је најавио, завршена деоница Сурчин–Обреновац у дужини од 17,8 километара. Нови мост на Сави биће дужине 1.766 метара.

Вучић је поручио је да ће као председник истрајавати на изградњи аутопута Ниш–Приштина, јер осим што ће повезати на десетине хиљада Срба на Косову и Метохији, истовремено ће омогућити грађанима Србије да одлазе у бање у јужну Србију, али и инвеститорима да у том крају улажу новац.

Чачак–Појате и Крагујевац–Баточина

Вучић је нагласио да ће се ауто-пут од Чачка до Појата градити најбрже што је могуће, јер је реч о „кључном ауто-путу за Србију”, који спаја исток и запад земље.

Траса „моравског коридора” ишла би од Појата, преко Крушевца, Трстеника и Краљева, до Прељине, односно Чачка. Ту би се спајала с Коридором 11. Ауто-пут Појате–Прељина дуг је 109 километара, а траса је подељена на три деонице: Појате–Крушевац, Крушевац–Трстеник–Адрани и Адрани–Прељина. Процењена вредност инвестиције је око 550 милиона евра, а извори финансирања још нису дефинисани. За прву деоницу урађени су идејни и главни пројекат, за другу идејни пројекат, а за трећу идејни и главни пројекат.

Цео ауто-пут од Крагујевца до Баточине, у дужини од 24 километра, биће завршен до половине наредне године, најавила је недавно потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић. Током обиласка радова на изградњи кружног тока у месту Жировница, рекла је да ће од тих 24 километра до краја јуна ове године бити завршено 18,5 км, као и да преостаје да се изгради још пет километара за део кроз Баточину.


Коментари9
ada6b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Славко
"Крак дугачак 23 километра гради се од 1990. године. Досад је у саобраћај пуштен само километар пута ..." "Најављено је да ће се за завршетак ове саобраћајнице у буџету Србије за наредну годину издвојити милијарду динара, а у 2019. још око 800 милиона." Ако наставе овим темпом, преостала 22 километра ће бити изграђена до краја века...
Vidoje
@Милорад Лазић Zelena boja je OBAVEZNA jer se radi o AUTOPUTU.
slk
NIJE! Koliko po svetu ima obelezja sa PLAVOM bojom!
Препоручујем 4
Nikola Nesic
Potrebno je upozoriti na onaj vratolomni put kroz Makedoniju. U povratku iz Grcke, odmah posle granice ide deo auto-puta kroz Makedoniju, ako neko nocu vozi 120, moze lako da osteti vozilo, ili da izgubi kontrolu. U duzini od nekoliko kilometara su urvine koje su vrlo opasne. Sta makedonci nameravaju da urade ne znamo, da neko mora da upozori nase putnike, to je sigurno, jer nema nikakvih obavestenja na putu, a izuzetno je opasno.
Петар 1
Милорад Лазић: све сте лепо написали и слажем са Вама осим што нисте навели да у тим државама додајте њима и; Русију, Грчку, Кину, арапске земље... све те табле су исписане прво на њиховом матерњем језику и писму, а испод на водећем "светском" језику - енглеском, а не само на хрватском писму као што је овде случај. Коме су овакви путокази намењени, хрватима? Срамота је да извођачи радова не знају које је писмо у употреби у Србији! Да их подсетимо: - "У Републици Србији у службеној употреби су српски језик и ћирилица."(Устав Републике Србије).
Milan Jankovic
Petre, cirílica je najveci problema nikako cinjenica da se 10 godina obecava da ce naredne godine autoput biti zavrsen na oba kraka. p.s. Latinica nije hrvatsko pismo. Pozdrav.
Препоручујем 7
Милорад Лазић
Ако погледамо ову горе Фотографију врло дивно урађен Аутобан DIN - EN ISO 9001 нећу само да критикујем већ и да похвалим на једној страни. На другој страни ако возимо по дану и управљамо се по путоказима стварно је милина се возити где ни случајно неможемо погрешити правац жељне вожње или места у којем правцу се место налази. Ноћу ако се возимо нама шансе да се може путоказна Табла прочитати не да слабо видим већ путоказне табле су офарбане у зелену боју а исписане словима у металик сребрну боју. Ето ту погледајте од Шида према Београду или од Београдо према Шиду. Кажем све је у реду само испишите слова у чисто светлећу или фосфорну белу боју и то је све. Ја и сви ми смо видели свуд у свим државама Европе, Табле Плаве Боје и Фосворно Белом Фарбом исписана Слова. А ми нашли Зелену Боју па још металик сребрну боју. Исте табле сам видио у Турској и Арапским свету: Арапски Емирати Саудијска Арабија, Либија итд. У Европи су слова исписана Штампано великим Словима код нас штампано мала слова
Beogradjanin Schwabenländle
Постоје две групе држава, једна користи плаву боју, друга зелену, а Италија користи и плаву и зелену зависно од власника аутостраде, државна или приватна. Плава група броји око 15 држава, зелена око 14, овде се ради само о европским државама.
Препоручујем 0
Мирко
Зелена боја је и у Швајцарској за ауто путеве,плава је за државне путеве првог и другог реда а беле табле са црним словима су за локалне правце.Само се питам зашто табле нису исписане поред латинице и српским писмом?
Препоручујем 10

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља