петак, 22.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:57
ДРУГА СТРАНА МОДНОГ БИЗНИСА

Гламур холивудских звезда из џепа младих креатора

Дизајнери одеће папрено плаћају јавним личностима да носе њихов моделе, а неколико хиљада евра је потребно и ономе ко жели да организује модну ревију
Аутор: Данијела Вукосављевићсубота, 03.06.2017. у 22:00
Ана Мићковић (Фото Д. Вукосављевић)

Све чешће се у јавности може чути како је нека холивудска звезда понела креацију српског модног креатора, што на први поглед може да делује као вест којом Србија може да се поноси у светском модном свету. Међутим, иза такве приче често не стоји само таленат, већ и новац и то велики. О другој страни модног бизниса и о томе колико је тешко младим дизајнерима да успеју у овом послу, за „Политику” открива модна креаторка Ана Мићковић.

Она каже да креатори папрено плаћају јавним личностима да носе њихов модел, а и сама је искусила како то у пракси изгледа.

– Канадски „Вог” ми је понудио да им пошаљем модел из последње колекције „Добре вибрације” у којој би се Кајли Џенер, сестра популарне Ким Кардашијан, фотографисала за насловницу. То је требало ја да платим око 3.000 фунти. Руски „Вог” ми је нудио да се Рита Ора, позната британска певачица и глумица, слика у мом моделу за насловну страну. За то ми је требало око две, три хиљаде фунти, а за колумну у „Вогу” о мојој колекцији од четири пасуса – око четири хиљаде фунти. До те сарадње, наравно, није дошло – објашњава Мићковићева.

И у нашој земљи је тако. Да би се колекција приказала на домаћем „Фешн вику”, потребно је неколико хиљада евра.

„Мода је таква – колико у њу уложите, толико добијете”, објашњава ова двадесетшестогодишњка креаторка.

После завршеног Факултета примењених уметности хтела је „да прошири видике” и уписала је мастер на Рејвенсборну у лондонском Гриничу. Током студија на овом модном колеџу шила је и дизајнирала одећу за Герета Пјуа, који облачи популарну Лејди Гагу. Радила је за један од најпознатијих британских брендова „Ердем”, чију одећу носи и принцеза Кејт Мидлтон.

Радећи за „Ердем”, каже Ана, видела је како настаје хаљина од врхунских материјала која кошта 3.000 фунти. Прошла је кроз сваки сектор њене производње, почев од дизајна, продукције, принта... Изненађена је била сазнањем да те гламурозне хаљине шију Рускиње у лондонским прчварницама.

– Радила сам и проверу квалитета те хаљине. Догодило се да је место где се обележавају дугмићи неко означио црвеним маркером. Речено ми је да то префарбам црним фломастером да се не би видело. Била сам шокирана јер ће неко купити ту хаљину и неће претпоставити да је тако офарбана – објашњава Ана.

Усавршавање у Гриничу јој је омогућило да дизајнира и сашије колекцију „Добре вибрације”, за коју каже да је „баш добро прошла”. Чак је и јапанска модна кућа „Сакс” тражила да за њих произведе по 100 комада од пет, шест модела у свакој боји. Међутим, наводи Ана, то је све морала сама да финансира за шта јој је било потребно око 50.000 евра.

„Нисам могла да идем даље. Колекција је таква да је сваки модел уникатан и сашивен од природних материјала купљених у Лондону. Инспирација су ми били кристали и кристалотерапија. Истраживала сам чакре у људском телу и утицај кристала на њих. Никола Тесла је рекао да сваки кристал има своје енергетско поље. На основу тога сам стављала праве кристале на одећу. Хтела сам да онај ко понесе овај модел осети добре вибрације”, каже Ана и додаје: „Мода има моћ да мења емоције”.

У Лондону су били одушевљени стрит стајлом српске традиционалне капе (Фото лична архива

На питање због чега Лондон, а не Париз, Ана одговара: „Због слободе. Париз је усмерен ка високој моди, а Лондон је еклектичан и више пристаје мом сензибилитету због ширине коју дају студентима”.

Први и то обесхрабрујући савет „да је најбоље да ради за другог”, који је добила током мастер студија од директора чувеног бренда „Александар Меквин”, Ана Мићковић је одлучила да не послуша. После годину и по дана се вратила у Београд с циљем да једног дана моделе потписане њеним именом понесу домаће и светске звезде.

Научила је да истражује и сматра да је то најбитнији део дизајнерског процеса. Иако јој оптимизам не недостаје, каже да је тешко бити модни дизајнер. Наши људи дизајниране ствари, оцењује Ана, радије купују у иностранству, а не у Чумићу јер хоће на себи да понесу моделе светски познатих креатора.

Ова модна креаторка ипак не одустаје. Припрема нову колекцију. Има и свој бренд „Шајка” – српска традиционална капа на модеран начин. И поносно наводи да су колеге с лондонских студија биле одушевљене стрит стајлом српске капе.


Коментари0
e8a8b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља