понедељак, 19.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:43
СТАРА НАПЛАТНА СТАНИЦА НА БУБАЊ ПОТОКУ

Демонтирани наплатни пунктови и део надстрешнице

Рушење рампе требало би да буде окончано у наредних месец и по дана. – Званичан разлог за уклањање је наставак градње обилазнице, а незваничан, отварање „Икее”
Аутор: Дејан Алексићпонедељак, 05.06.2017. у 21:52
Посао се обавља по плану и веома брзо (Фото Анђелко Васиљевић)

Доскорашња наплатна рампа на Бубањ потоку полако се претвара у старо гвожђе. У првих пет дана откако је почело рушење велики део елемената станице за наплату путарине већ је уклоњен. Демонтиране су кућице за наплату и све рампе, склоњена је стара саобраћајна сигнализација, а на делу станице на ком се улазило у Београд исечен је и већи део надстрешнице.

Мајстори извођача радова, који чине „Јединство” и „Нови Пазар пут”, а које су репортери „Политике” затекли на Бубањ потоку, јуче су сецкaли надстрешницу и припремали су се и за скидање преосталих њених делова изнад доскорашњих наплатних пунктова.

На основу слике са терена, на коме су се радници размилели, тешко да неко да може да замисли да ће рушење старе наплатне станице трајати 45 дана, односно још укупно четрдесетак, колики је зацртани рок. Али, све је јасније ако се узме у обзир да се око Бубањ потока несметано одвија саобраћај. Ових дана возила пролазе у крајњим тракама, како на уласку у Београд, тако и на изласку из престонице. Због рушења наплатних пунктова и бројне упослене грађевинске механизације, возила не пролазе кроз средишње траке некадашње станице. Оно што је јуче ипак могло да се уочи је да, и поред сигнализације којом је јасно обележен смер кретања возила док трају радови, поједини возачи затворене траке користе за паркирање аутомобила чиме ометају и успоравају мајсторе на Бубањ потоку.

Како би после четрдесетак година коришћења стара наплатна станица, коју је почетком априла наследила нова код Врчина, скроз нестала са саобраћајне мапе, мајстори би требало да рашчисте ову деоницу ауто-пута од Београда до Ниша. Сав овај посао вредан је нешто више од 152 милиона динара са ПДВ-ом. Уговор са извођачима потписан је почетком маја, али су се чекале друге потребне дозволе за почетак радова.

Савремена наплатна рампа код Врчина, са 23 траке у једном нивоу, отворена је 13. априла када је станица код Бубањ потока и угашена. Нова рампа има већу пропусну моћ за око 40 одсто, а први већи испит имала је за Ускрс и првомајски одмор. Ону значајнију проверу имаће у току лета када ће, као и сваке године, овим правцем пролазити велики број путника који иде на море и враћа се са њега. После отварања ове станице затворене су и мање наплатне рампе – „Траншпед” и „Врчин”, где се отада, такође, више не наплаћује путарина.

Све ово, како су надлежни у више наврата истицали, урађено је у склопу наставка изградње обилазнице око Београда, односно деоница од тунела „Стражевица” до Бубањ потока. Незванично, главни разлог за померање наплатне станице неколико километара ниже, у правцу ка Нишу, јесте отварање прве „Икеине” робне куће у Србији. Радови на том градилишту на Бубањ потоку се приводе крају. Осим робне куће, увелико се „дотерују” и приступне саобраћајнице, паркинг, али и обала уз Завојничку реку.

Још нових наплатних станица ове године

У току ове године планирани су радови на наплатним станицама „Суботица”, „Змајево”, „Врбас”, „Бачка Топола”, „Жедник” и

„Фекетић”. Како наводе у „Путевима Србије”, осим станица „Змајево” и „Врбас”, све остале биће потпуно нове.

На наплатним рампама „Змајево” и „Врбас” биће продужена наплатна острва, замењене кабине и комплетна опрема, али и изграђене нове надстрешнице… Сређивањем свих наведених станица, како истичу у овом јавном предузећу, биће потпуно уређен систем наплате путарине од Београда до Суботице.

У току су и радови на наплатној станици „Димитровград”, чије се отварање такође планира у овој години.


Коментари0
0d01a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља