четвртак, 20.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:53

Железницом преко „Жежеља” крајем новембра

Радови на приступним саобраћајницама почеће у наредних десет дана, најавио је председник покрајинске владе Игор Мировић, приликом обиласка градилишта заједно са европским комесаром Јоханесом Ханом
Аутор: Снежана Ковачевићчетвртак, 08.06.2017. у 20:54
(Фото Танјуг / Јарослав Пап)

Нови Сад – Нови Жежељев мост који се гради у Новом Саду требало би крајем новембра да буде пуштен за железнички саобраћај, док ће аутомобили овом конструкцијом преко Дунава моћи да прелазе након што буду изграђене приступне саобраћајнице.

По плану који се могао видети на паноима на градилишту, рок за завршетак свих радова је 21. фебруар 2018. године.

Тај датум ипак нико из државне, покрајинске и градске делегације, која је обишла градилиште заједно са европским комесаром Јоханесом Ханом, није помињао.

Председник покрајинске владе Игор Мировић изјавио је да се „полако види крај” великог заједничког посла у коме учествује ЕУ, држава Србија – покрајина Војводина и град Нови Сад.

„Оно што смо видели, и чули од марљивих људи, извођача из многобројних компанија које овде раде, јесте да ћемо са великом извесношћу до краја новембра имати завршетак главне фазе”, казао је Мировић и нагласио да је реч о железничком саобраћају преко моста.

Радови на приступним саобраћајницама почеће, најавио је, у наредних десет дана, пошто је покрајинска администрација јуче обновила грађевинску дозволу. „Они ће трајати нешто дуже и изводиће се и након пуштања у саобраћај железничког сегмента моста”, додао је он.

Мировић је нагласио да више нема никаквих финансијских, техничких, организационих или било којих других проблема са изградњом моста, а да се то у прошлости дешавало из разноразних разлога, често параполитичких или разлога недовољне свести о потреби за мостом. Тога више нема захваљујући ангажовању свих партнера у пројекту. „То је велико охрабрење за међународни транспорт који овуда пролази, а посебно за град Нови Сад и његов свакодневни живот”, рекао је Мировић и додао да је комесар Хан могао да види „озбиљан напредак” на реализацији посла.

Европском комесару за проширење ЕУ Јоханесу Хану то није прва посета Новом Саду поводом изградње моста. Подсетио је да је ту био још 2012, пред почетак радова, али да је тада био комесар за регионалну политику.

„Овај мост није важан само за Нови Сад, Војводину, Србију, већ за читав регион па и целу Европу, јер је то кључна тачка која повезује две стране реке, једне велике артерије Европе. Зато су потпуно оправдани разлози за овај, могу рећи европски пројекат, који је од суштинске важности и који ће заиста бити веома користан”, казао је Хан.

Укупна вредност пројекта износи, по његовим речима, 53 милиона евра, од чега је 34,5 милиона дала ЕУ. „Мислим да сам у праву када кажем да је ово најбоља инвестиција за бољу повезаност овог града, овог региона и читаве Европе”, рекао је Хан и додао да је мост такође важан за повезивање људи и култура.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић оценила је да је овај пројекат добар пример сарадње Србије и ЕУ, а да је дужина изградње моста пример како се односимо ми сами према ономе што радимо. Подсетила је да је стари Жежељев мост био изграђен за четири године, од 1957. до 1961. и да је срушен 1999, а да је било потребно 13 година да се тадашња влада и ЕУ договоре о изградњи новог.

„Тадашња влада је обећала да ће мост бити готов за три године. Три године су изгубљене”, навела је министарка и додала да су након формирања министарства на чијем је челу сви проблеми који су постојали у вези са градњом отклоњени.

„Имали смо потпуни застој у радовима, неуређен и лош идејни пројекат по ком су се закључивали уговори, није било новца и било је много проблема са тадашњом покрајинском владом”, казала је Михајловићева.

Министарка је нагласила да је Србија кључна држава у региону и да очекује да убудуће има много већу и значајнију сарадњу са ЕУ на различитим пројектима. Србија, по њеним речима, није земља која себи може допустити да изгуби 18 година за инвестиције.

У обиласку градилишта били су и министар енергетике и рударства Александар Антић и градоначелник Новог Сада Милош Вучевић.


Коментари2
646f5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Зоран Маторац
Да ли су они који су срушили тај мост дали неку пару за његову поправку? Или мисле да су Срби коначно схватили да су га срушили за наше добро?
Бора
Немци су помогли "поправку" моста Слободе и о томе поставили таблу, коју је огорчени народ срушио и заувек склонио.
Препоручујем 7

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља