среда, 08.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:00

Родићев десант на македонску штампу

Лист „Слободен печат” који је власник „Курира” Александар Родић купио у октобру прошле године отворено подржава Зорана Заева и његову странку, на чему му је у уторак новоизабрани премијер Македоније „одао признање за допринос у борби за грађанска права и слободно информисање”
Аутор: Јелена Попадићчетвртак, 08.06.2017. у 22:00

Срдачност с којом је премијер Зоран Заев у уторак у Скопљу дочекао Александра Родића, власника „Адриа медија групе”, издавача таблоида „Курир”, изненадила је једино оне који не познају прилике на медијској сцени Македоније.

Још крајем октобра прошле године, Родић је купио македонски дневни лист „Слободен печат” (у преводу „Слободна штампа”) који је нескривено био наклоњен опозиционој, а сада владајућој Социјал-демократској партији чији је Заев лидер.

„Адрија медија група” је 26. октобра 2016. објавила да је купила већински пакет најтиражнијих македонских новина, и уједно у тој држави основала компанију „Адрија медија Балкан”. Одлука о уласку на македонско тржиште, како су навели, донета је због дубоког уверења у потенцијал за развој дигиталних и штампаних медија у Македонији, као и због напретка који је та држава остварила по критеријумима Светске банке.

Ова трансакција прошла је незапажено у српској јавности, док је македонска штампа детаљно пропратила долазак Александра Родића на њихово тржиште. Да преузимање ипак није протекло глатко, известио је само дан касније скопски лист „Дневник”. Како је указано у тексту, Владимир Кошевалиски, један од власника листа „Слободен печат”, оштро је демантовао да преговара са српском компанијом, а само недељу дана касније његов најтиражнији лист био је у рукама „Адрија медија групе”. Други македонски медији нису пропустили да подсете да је супруга Владимира Кошевалиског запослена у кабинету Зорана Заева.

Утисак македонске јавности да је „Слободен печат” практично гласило СДСМ-а само се појачао од доласка новог газде, а Родић је сада у прилици да капитализује блиске везе са изборним победником, кога је здушно подржавао током политички турбулентног периода у Македонији. Тим пре што на тржишту штампе готово да и нема конкуренцију, од када су недавно због наводних финансијских малверзација престали да излазе „Таблоид” и „Јутарњи весник”.

Овонедељну посету Скопљу Родић је искористио да први пут посети редакцију листа „Слободен печат”. Барем је тако наведено у саопштењу „Адрија медија групе”, у коме је већа пажња посвећена сусрету власника „Курира” и македонског премијера, који је Родићу

„одао признање за допринос у борби за грађанска права и слободно информисање”. 

Иначе, главни и одговорни уредник листа „Слободен печат” је Бранко Героски, који је 1996. године основао лист „Дневник”, прве приватне новине у Македонији, које су финансијски обилато подржаване донацијама америчке амбасаде у Скопљу и Соросевог Фонда за отворено друштво.

Героски је и један од коментатора регионалног портала XXZmagazin.com. Пре десетак дана на овом сајту је објавио колумну под насловом „Моја улога у македонском сценарију” у којој жестоко критикује извештавање српских медија о ситуацији у Македонији, уз нескривену подршку Зорану Заеву.

Знане пушке

Усмерење „Слободен печата” сликом и речју најбоље оличава насловна страна броја од 15. маја. Са наднасловом „Ко плаши Македонију да ће постати Шиптарија” пласиран је ударни наслов „Знам те пушко кад си на Косову била”, уз „пригодну” фотографију. У пропратном тексту је наведено:

„Српски медији не престају да распирују међуетничку мржњу у Македонији. Објавили су информацију да су српски специјалци запленили илегалну пошиљку оружја за Македонију, намењену за наоружавање партијских структура највеће албанске партије код нас”.


Коментари8
3f545
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Kiza
Rodic i njegov kurir su sram novinarstva. Senzacionalisticka i manipulatorska zuta stampa
Posteni novinar
E sada se lepo vidi kako se lepse zivelo bez "demokratske", citaj strane i spijunske stampe. Ovakvi izrodi i mesetari bi trebali po pravilu da budu odmah, obelezeni i izolovani. Medjutim, doci ce do gusenja slobodne reci, citaj lajanja.
Vanco D.
Ma bez brige, Rodic ce I OVE preveslati vrlo brzo.....!
Aleksandar Milenkovic
Ne znam ciji je Kurir, ali srpski sigurno nije. 99% posto sadrzaja su lazne vesti i debilni spining. Cista zloupotreba slobode i medijsko lincovanje neistomisljenika. Nije cudo sto ih je Zaev angazovao. Treba opravdati koaliciju sa Siptarima.
zlatko
Rodici I informisanje... Kukala nas majka gde smo dospeli..
Препоручујем 20
Rajkovic Nenad
Ustvari hoćeš reći da je A.R., prosto, izdajica i zaposlen kod šiptara? Slažem se.
Препоручујем 23
Ana
Koga kod nas podržava "Kurir"?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља