уторак, 20.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:21
МАЈСТОРИ КОНАЧНО НА БРАНКОВОМ МОСТУ

Почињу припремни радови за обнову леве стране

Коловоз неће бити потпуно затворен, а у току реконструкције биће замењена 432 метра стазе са оградом
Аутор: Дејан Алексићуторак, 13.06.2017. у 21:28
За сређивање оштећеног дела моста одређено је 260 дана од дана увођења извођача у посао (Фото Д. Јевремовић)

После четири године откако је за пешаке и бициклисте, због небезбедности и оштећења, затворена лева стаза на Бранковом мосту (из правца центра града), коначно почиње дуго најављивана и више пута одлагана обнова ове саобраћајнице.

Ове недеље ће, како је најавио градоначелник Синиша Мали, почети припремни радови за обнову Бранковог моста вредну око 210 милиона динара.

Ако све буде ишло према плану и не буде уобичајених „непредвиђених околности”, овом стазом пешаци и бициклисти несметано ће поново моћи да се крећу за шест месеци, нагласио је градоначелник. Обнова је, како је казао за Танјуг, неопходна како би се коначно лева страна моста потпуно обновила, отворила за пешаке и била сигурнија за саобраћај.

Тендер за реконструкцију стазе, на којој су од лета 2013. почела да се појављују велика оштећења и отвори, због чега је убрзо у потпуности затворена, расписан је тек октобра 2016, а окончан је у новембру и на њега се јавила „Мостоградња”. Према првобитним најавама, као рок за сређивање оштећеног дела моста одређено је 260 дана од дана увођења извођача у посао. Мајстори ће, како стоји у прошлогодишњем тендеру, имати задатак да демонтирају декоративну расвету целом дужином са леве стране моста, да уклоне постојеће ограде уз пешачку стазу, као и заштитне ограде, ивичњаке, бетонске плоче...

Према најавама надлежних, коловоз на левој страни моста неће бити у потпуности затворен, а у току радова биће замењена 432 метра стазе са оградом. Биће сређени, како је раније најављено, и делови мостовске конструкције испод стазе и постављена антикорозивна заштита.

На почетак овог озбиљног посла чекало се готово четири пуне године, између осталог и због тога што, како су указивали градски оци, у престоничкој каси није било новца за обимније радове на мосту преко Саве. Да ће новац бити пронађен на лето 2015. обећао је Мали и то после пада носача каблова недалеко од бициклистичког лифта. У међувремену се испоставило да није само проблем стаза већ и делови испод ње. Једино је помало нејасно зашто извођач који је изабран пре више од пола године није раније уведен у посао.

Занимљивости

Пут је за више од 25 линија јавног превоза

Изграђен је на месту где се до Другог светског рата налазио висећи Мост краља Александра

Преко првобитног моста ишли су трамваји ка Земуну, а после Другог светског рата преко обновљеног моста возили су тролејбуси који су укинути седамдесетих

Чине га две засебне конструкције, а данашњи изглед добио је 1979. када је и проширен


Коментари1
be917
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gustav Floberka
Za drugi put: kad si na reci kaže se uzvodna/nizvodna strana mosta ili bilo čega što sto stoji popreko. Inače, leva obala je ona Borčanska, jer levo/desno je kad gledaš nizvodno.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља