среда, 24.04.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:52

Ербас: Технички прихват нових хеликоптера за војску и полицију Србије крајем 2018. године

петак, 16.06.2017. у 11:32
Хеликоптер Х145М (Фото Ербас груп)

Први хеликоптери Х-145М које је Влада Србије наручила за потребе Војске Србије и МУП-а, биће спремни за технички прихват у Немачкој крајем 2018. године, најавио је потпредседник Ербаса за Југоисточну Европу и Израел Сесар Санчес Лопес.

Он је за портал Tango.six казао да је уговором предвиђена испорука девет хеликоптера, при чему ће од прва два, један бити намењен ВС а други МУП-у, са интервалом испоруке од месец дана.

„Договорено је да техничари почну програм обуке у 2018. години, пре испоруке првог хеликоптера да би се осигурало што раније увођење новог типа у употребу у Србији једном када они стигну. Обука пилота биће обављена на вашим хеликоптерима одмах након њиховог техничког пријема, и то ће бити у Немачкој”, казао је Санчес Лопес.

По његовим речима, кључна карактеристика хеликоптера Х-145М јесте широк спектар расположивих, опционих, пакета за мисије који могу бити брзо инсталирани или уклоњени у зависности од потреба мисије.

„Летелица може бити реконфигурисана из транспортера војника или особља за мисију потраге и спасавања или медицинске евакуације са витлом и носилима или за потребе специјалних снага са инсталацијом канапа за брзо спуштање. Може бити претворена и у надоградиву оружану платформу”, казао је представник Ербаса.

Санчес Лопес је навео и да уговор који је Србија потписала обезбеђује „веома широк програм обуке за пилоте и техничаре, техничку помоћ Ербаса на локацијама на којима ће бити базирани хеликоптери и иницијалан број алата и резервних делова који ће осигурати успешан период увођења хеликоптера у оперативну употребу”.

Коментаришући део уговора који се односи на сертификацију Ваздухопловног завода „Мома Станојловић” и његову евентуалну промоцију као овлашћеног регионалног центра за ремонт хеликоптера, потпредседник Ербаса је казао да је процес сертификације тог завода као званичног центра за одржавање Газела хеликоптера започет у јануару 2017. године.

„Ербас Хеликоптери тренутно размењују техничке и регулаторне информације с 'Момом' са циљем да добију поменуту сертификацију што је пре могуће.

Једном када буду у потпуности сертификовани, Ербас ће додатно промовисати 'Мому' како би потенцијално омогућио приступ новим приликама за одржавање и, потенцијално, муштеријама на глобалном нивоу”, казао је Санчез Лопез.

Он је додао да је у оквиру Ербас Хеликоптера већ формиран тим који ће руководити ауторизацијом завода „Мома Станојловић” за производњу одређених делова за хеликоптере типа Газела.

„Тренутно анализирамо листу резервних делова коју је Мома предложила као кандидате за производњу којима ће требати наша ауторизација. Неки од ових делова са листе биће израђивани од гуме што је чест материјал када говоримо о неким деловима за хеликоптере”, навео је руководилац Ербаса.

Хеликоптер Х-145М представља лаки транспортни и вишенаменски хеликоптер с борбеним могућностима и сматра се једном од најсавременијих летелица у својој класи која је распрострањена у употреби широм света.

Осим двочлане посаде може да превезе још девет наоружаних војника и да носи и ракетно и митраљеско наоружање, због чега је идеалан за превоз припадника специјалних снага и ватрену подршку њиховом десанту.

С обзиром да је реч о вишенаменској платформи, Х-145М може да се користи и за извиђање и борбене задатке. У цивилној верзији користи се и за трагање и спасавање.

У цивилним институцијама и полицијским снагама у употреби је у САД, Великој Британији, Немачкој, Бразилу, Француској, Литванији, Мароку, Намибији, Перуу, на Филипинима, Украјини и у Швајцарској а користе га и војске САД, Немачке, Саудијске Арабије, Албаније, Боливије, Казахстана и Тајланда.

Хеликоптер има дужину од 13 метара, висину 3,45 метра и може да понесе око 1,800 килограма корисног терета. Максимална брзина му је 270 километра на час а крстарећа око 245 километра на час. Има долет од 680 километра а плафон лета му је око 5.200 метара. (Бета)


Коментари1
f7ac1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Goran
Ma, šta je ovo naspram kompenzacionih poslova i obuke sa Rusima za ona dva helikoptera? Koga su Rusi sertifikovali, za koje ruske letilice mi pravimo nešto, ima li koja? Čak ni akumulator ne smemo da napravimo već čekamo "poklon" od baćuške Putina.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља