среда, 14.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:22

Министарство грађевине одговорило Вујовићу

Аутор: В. Р.понедељак, 19.06.2017. у 07:30
Радови на Коридору 10 (Фото Танјуг/Александар Ћирић)

Поводом изјаве министра финансија Душана Вујовића да је Србија потрошила седам милијарди динара мање средстава од планираних инвестиција у првих пет месеци, јуче су се огласили Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, као и „Коридори Србије” – једно од два јавна предузећа која је Вујовић „прозвао” да одговоре на питање зашто се подбацило у реализацији улагања на грађевинским пројектима.

У саопштењу ресорног министарства појашњава се да је на 30 подухвата чију реализацију контролише то министарство до 15. јуна повучено око 51 одсто планираних средстава, а у наредним месецима очекује се још бољи резултат, јер је грађевинска сезона у пуном јеку. „Имајући у виду да током зиме нема радова, па самим тим ни трошења буџета за капиталне инвестиције, реализација расхода за капиталне инвестиције не може се сагледати на основу података за неколико месеци, већ се мора посматрати на годишњем нивоу”, наводи се у саопштењу које су пренеле агенције.

Министарство је додало и да је извршење буџета којим управља на нивоу од 49 одсто за инвестиције из републичког буџета и 53 процента кад је реч о пројектима који се финансирају из кредита. „Посебно је важно да изведени радови на терену у потпуности прате финансијску реализацију, будући да су јавна предузећа, као услов за исплату субвенција, у обавези да Министарству достављају месечне извештаје о повлачењу кредита и реализацији пројеката”, истиче се у саопштењу.

Обавеза оваквог извештавања, како се наводи, први пут је уведена од јануара ове године, а захваљујући доброј организацији министарства примењен је и нов начин управљања пројектима, захваљујући којем је у претходне три године изграђено 200 километара ауто-пута, као и скоро 300 мостова. „Међу 30 пројеката чију реализацију контролише министарство су најзначајнији и највећи пројекти у области саобраћајне инфраструктуре, као што су изградња Коридора 10, укључујући и ипсилон крак код Суботице, Коридора 11, моста Љубовија–Братунац, Жежељевог моста у Новом Саду, те реконструкција пруге Београд–Бар и деоница на железничком Коридору 10”, наводи се у саопштењу.

Министарство наводи да укупан буџет за све пројекте којима управља у 2017. износи 61,7 милијарди динара, од чега је 20,4 милијарде динара из буџета Србије, а 41,3 милијарде динара из пројектних зајмова.

Душан Вујовић је, подсетимо, пре два дана у Бечићима, образлажући свој став, навео да „пут који је започет а није завршен не даје никакве економске резултате, већ даје позитивне економске ефекте само у мери у којој је грађевинска оператива ангажована и подиже запосленост и плате и потрошњу материјала”. У одговору „Коридора Србије” на ове тврдње истиче се да слабије повлачење средстава за инвестиције у првом кварталу може врло лако да се објасни – пре свега условима на градилишту и врстама пројеката који се изводе. Из тог јавног предузећа поручују да је у прва два месеца ове године тешко било очекивати од извођача да испуне планове у извођењу радова с обзиром на временске услове који су у том периоду били у Србији. „Трошење капиталних инвестиција не може се гледати на неколико месеци већ на годишњем нивоу, самим тим док је зимски период нема ни обављања грађевинских радова, па нема ни трошења”, истиче се у саопштењу.

Како се додаје, с обзиром на ове околности, сва средства која нису утрошена у првом кварталу из наведених разлога већ се увелико повлаче, јер је грађевинска сезона у пуном јеку, како би комплетан Коридор 10 био завршен. „Не умањујући одговорност за извођење пројеката на изградњи ауто-путева у Србији, ’Коридори Србије’ ће уз подршку и сарадњу Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Министарства финансија, као и владе, наставити одговорно са спровођењем планова”, закључује се у саопштењу.


Коментари2
5b8ca
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nesa
Nesposobni i jedni i drugi.Lako je viditi finansije kad skreses troskove tamo gde se niko ne buni( penzije ), jer da se bune ne biste dobili na izborima. Ministartsvo graddjevine je katastrofa, prolazim cesto putevima i obicno vidim 2 radnika sede pored neke masine. Nikad, ali nikada nisam video vise od 10 ljudi na nekom gradilistu da stvarno nesto rade!Katastrofa! U Nemackoj donesu reflektore i rade nocu, da danju ne bi pravili zastoj u saobracaju ili se radi u 3 smene i zavrse za nedelju dana.
Milan Viskić Džakalo
Подржавамо др Душана Вујовића.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља