уторак, 18.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:58

Неслагање ентитета блокира договор о ауто-путу Сарајево–Београд

РС предлаже пројекте који воде до Ужица, док Федерација БиХ предлаже трасу преко Жепча, Тузле, Брчког и Бијељине и другу до Ужица уз повезивање Вишеграда и Сарајева
Аутор: Д. Станишићуторак, 20.06.2017. у 22:15
Коридор Пет це у БиХ (Фото ЈП Аутоцесте Федерације БиХ)

Од нашег дописника
Сарајево – Република Српска и Федерација БиХ још нису постигле договор о траси брзог пута Сарајево–Београд кроз БиХ, чија изградња је договорена на заједничкој седници Владе Србије и Савета министара БиХ у децембру прошле године.

У трагању за коначним одговором на питање „којом трасом кроз БиХ би требало да се гради та цеста?” у Сарајеву су разговарали министар транспорта и комуникација БиХ Исмир Јуско и ентитетски министри задужени за саобраћај – Неђо Трнинић и Денис Ласић.

Преговори су, како сада стоје ствари – безуспешни.

Главни проблем на путу до постизања заједничког договора представља одређена разлика између решења које нуди  Република Српска и оних за које се залаже Федерација БиХ.

И једна и друга страна нуде по два решења за брзи пут (од ауто-пута се разликује јер нема зауставну траку), с том разликом што оба која долазе из Републике Српске воде ка Коридору 11 ауто-пута кроз Србију, који је већ стигао до Ужица, док би по једном од решења које предлаже Федерација БиХ траса ишла преко Жепча, Тузле, Брчког и Бијељине, а по другом до Ужица уз повезивање Вишеграда и Сарајева, и то под условом да не заобиђе Горажде.

Министар саобраћаја и веза РС Неђо Трнинић каже да је у вези са путним повезивањем Сарајева и Београда најактуелнија прича од Сарајева према Вардишту. „То није спорно никоме. Почетна тачка јесте Сарајево, а крајња Вардиште и имамо две варијанте – кроз Републику Српску од Сарајева преко Пала, Рогатице, Сокоца, Вишеграда до Вардишта, а друга је преко Месића и Горажда”, навео је он, напоменувши како на састанку у Сарајеву није било спремности да се договори коначно решење јер је, како је рекао, неопходно то питање дићи на виши ниво и доћи до решења која је варијанта приоритетна.

Не желећи да се изјасни која је варијанта боља или лошија, Трнинић је казао да су обе добре „будући да повезују земље, људе, привреде и градове”, те подсетио да је тренутни став Владе РС у вези са рутом Сарајево–Београд планиран стратешким документима, односно Просторним планом и Стратегијом транспорта РС која је саставни део Стратегије транспорта БиХ.

Ресорни министри ће наставити разговоре о траси брзог пута Сарајево–Београд кроз БиХ, а наредни састанак, на коме ће им се придружити ентитетски премијери и председавајући Савета министара БиХ, требало би да буде одржан 20. јула. До тада би требало да буде познато и то с колико новца и на који начин, да ли ће то бити кредит или грант, Турска намерава финансирати део изградње пута, што су њени политичари најавили крајем прошле године.


Коментари8
603c4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Trifun
@Славиша Гавриловић Zasto dajete negativan komentar o necemu o cemu niste dovoljno informisani?Autoput Beograd-Sarajevo konkurise za sredstva EU("Berlinski proces"),isto kao i autoput Nis-Pristina-Drac.Pored toga,za finansiranje autoputa Beograd-Sarajevo je zainteresovana i Turska...Svako iz svojih razloga.I sad ne uzeti ta sredstva koja se nude i izgraditi autoputeve,koji ce preporoditi krajeve kroz koje prodju...Zasto?
Trifun
@Славиша Гавриловић .."реците ми колико пара дају ти страни инвеститори и под којим условима" Vi ste,apriori,"antiprotivni" svakom novom razvojnojnom projektu,kao i jedan dobar deo Srbije,koji bi pristao i da Srbija propadne,samo zato sto je vodi Vucic...Kako mozete pitati za konkretnu cifru,kad se jos ne zna ni trasa buduceg autoputa?Potrebno je odrediti trasu,napraviti projekat pa onda izracunati "cifru"..BITNO,u celoj prici,je da je to rzavojni projekat za Srbiju(i Republiku Srpsku) i da ce on biti finansiran parama EU(mozda,delom,i Turske)..Zar mislite da bi oni iz EU finansirali nesto za sta nema ekonomske(pa i politicke)osnove?Ko brani Republici Srpskoj da "да улаже паре у енергетику"?Zasto bi izgradnja autoputeva iskljucivala "ulaganje u energetiku"?Naprotiv,mreza savremenih autoputeva nas otvara prema svetu,privlaci strane investitore,turiste...Da li ste vi i kad prosli "kozijom stazom" do velikog "energetskog objekta" TE "Gacko"?Mislite da cete tako privuci investitore?
Препоручујем 4
Славиша Гавриловић
На релацији БГД-СА-БГД постоје три путна правца која, за наше услове, имају задовољавајући квалитет и њима се без проблема одвија путнички саобраћај и транспорт робе. Те саобраћајнице имају и већи капацитет него што су садашње и средњорочне потребе. Када правимо путеве морамо прије свега водити рачуна о нашим потребама. Да смо тако радили Србија би прво направила Ибарску магистралу, а не ауто пут "Братство-јединство". Када сте информисани реците ми колико пара дају ти страни инвеститори и под којим условима, а колико Република Српска. Ја вјерујем да је Републици Српској паметније да улаже паре у енергетику и зарађује колико толико него да страћи паре у пут за који унапријед знамо да је недрентабилан и са геостратешке стране проблематичан.
Препоручујем 6
Славиша Гавриловић
Приједлог за градњу брзог пута је потекао из главе једног политичара без икакве рачунице. Тек тако. Ако се некоме та идеја свиђа нека лијепо прво израчуна укупна улагања, рок поврата уложених средстава и нека прихвати да то улагање финансира из сопствених средстава. А потом могу доћи на ред прорачуни која је траса оптимална. Овако ово је обично наклапање беспослених бирократа.
Miro Koch Simic
Prosle god.autom NOCU ove godine autobusom NOCU auto put Opucine I Beograd Srbija brois aute na prste za 2.meseca godisnjih nema rentabiliteta za pravi auto put Osim vecnih dugova
Milan
Uvek kada je u pitanju trasa saobracajnice,poslednju rec treba da imaju strucnjaci,inace bice mnogo krivina.
melanija katic
nek naprave oba pravca...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља