среда, 21.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:41

„Јутјуб” месечно гледа милијарда и по људи

Овај број корисника односи се само на оне који су се регистровали, што значи да је стваран број много већи
Аутор: Ј. Кавајапонедељак, 26.06.2017. у 22:05
(Фото Ројтерс/Л. Николсон)

Сваки пети становник планете посети „Јутјуб” макар једном месечно, а корисници у просеку проводу више од сат времена дневно гледајући снимке само на мобилном телефону.

Најпопуларнији канал на интернету са видео-садржајем достигао је број од милијарду и по корисника на месечном нивоу и то се односи само на оне који су се регистровали на своје профиле, што значи да је стваран број много већи. Мобилни телефони свакако су допринели популарности ове и сличних интернет платформи које се заједнички називају друштвени медији. Праг од милијарду месечних корисника пробијен је 2013. године.

Сузан Војчицки, генерална директорка компаније која припада „Гугловом” царству, похвалила се новом статистиком на једној великој технолошкој конференцији у Калифорнији прошле седмице.

Корисници више од сат времена гледају видео-снимке на мобилним телефонима, док, за поређење, Американци проведу четири сата дневно испред ТВ, што значи да видео-сервис има још доста простора да повећа гледаност на рачун телевизије, била је једна од порука намењена оглашивачима.

У настојању да узме што више рекламних долара који би иначе отишли традиционалним ТВ мрежама, „Јутјуб” и матична компанија напорно су радили да прошире понуду видео-стриминга. Сервис „јутјуб ред”, који функционише по принципу претплате (10 долара месечно), избацио је до сада 37 оригиналних серија и филмова, укључујући неке са врло популарним личностима као што су комичар Кевин Харт и водитељка Елен Деџенерис. Серије су имале 250 милиона прегледа, а најављено је и 12 нових наслова такође са познатим личностима. У неким деловима САД „Јутјуб” је покренуо и ТВ стриминг уживо.

Корисници „Јутјуба” више од сат времена дневно гледају видео-снимке на мобилним телефонима

У марту ове године „Гугл” је доживео велики ударац јер су велике компаније, маркетиншке фирме и неке владине агенције повукле огласе са „Јутјуба” и других његових платформи када је откривено да се њихови огласи појављују поред екстремистичких снимака. Компанија је оптужена да профитира на мржњи, јер приход од огласа одлази и ауторима снимка – на сваких хиљаду кликова зараде десетак долара. Компанија се извинила оглашивачима. Чињеница да је „Гугл” недавно велики део фестивала индустрије оглашавања „Кански лавови” провео објашњавајући како поступа са екстремистичким садржајем показује да се компанија веома труди да отклони стрепње забринутих клијената, коментаришу амерички медији.

По новој политици, снимци који не испуњавају критеријуме за уклањање, на пример величају религије или расе, али не позивају на насиље, неће моћи да иду уз рекламе и неће бити дозвољено лајковање и коментарисање. На тај начин ће због мање интеракције корисника бити потиснути у резултатима претраге и мање видљиви.

„Јутјуб” је покренут у фебруару 2005, годину дана после „Фејсбука”, у малој канцеларији изнад ресторана брзе хране у Сан Матеу у Калифорнији. Свако је могао да поставља снимке, што је довело до праве експлозије сајтова чији садржај креирају корисници. „Гугл” га је купио 2006. године за 1,65 милијарди долара и развио у платформу која је данас једна од најутицајнијих медијских сила.


Коментари1
475dd
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Иван Белић
На жалост "Јутјуб" се претворио у моћну пропагандну машину, лишену било кавих скрупула у погледу онога што емитује, што додатно заврће мозгове у главном мало обавештених посетилаца. Ако на Јутб. изаберете наслов напр. "Србија на добром путу" у тексту ће те добити савим нешто друго од онога што пише у наслову па вам се тако сугерише да је добар пут свеопшта какофонија у друштвеном, политичком и културном животу, без икавих моралних скрупула. Прошла година је напр. била обележена клиповима о пијаним Рускињама као да је то само руски феномен!? Све у свему један огољени таблоид, без конца и краја у контрадикторности и шарлатанским текстовима. ШТЕТА!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља