среда, 26.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:25

„Гугл” више неће завиривати у пошту

Стручњаци кажу да и без скенирања мејлова америчка компанија има довољно података о томе шта корисници претражују и које сајтове посећују да би им пласирала циљане огласе
Аутор: Ј. Кавајапетак, 30.06.2017. у 09:00
„Гугл” скенира електронску пошту корисника и циљано му пласирала рекламе (Фото Пиксабеј)

Компанија „Гугл” скенирала је личну електронску пошту корисника да би им циљано пласирала рекламе, али то више неће чинити. Одлука је донета да би се боље уједначили производи који се нуде приватним корисницима и фирмама. Наиме, пакет „Гуглове” електронске поште за фирме није бесплатан и пословним корисницима никада нису ни скенирали мејлове да би им на основу поменутих речи пласирали рекламе. „Обичним” власницима налога јесу, али то више неће радити, обећали су.

„Донели смо одлуку да касније ове године и у бесплатном сервису ’џимејл’ поступамо исто као са оним за пословне кориснике. Иако њима никада нисмо скенирали преписку, многе потенцијалне клијенте је одбијао погрешан утисак да ми то ипак радимо. Сада ће ствари бити мање двосмислене”, објаснила је у свом блогу Дајан Грин, виши потпредседник за „Гугл клауд”.

Промена политике показује колико су компанији драгоцени пословни корисници, коментаришу стручњаци. Више од три милиона фирми плаћа његову услугу „G Suite”.

Пре мало више од три године „Гугл” је почео да „чита” све мејлове и то је јасно навео у измењеним условима коришћења формулацијом да „аутоматизовани системи анализирају садржај преписке” ради бољег прилагођавања огласа и блокирања вируса. Суочен са критикама да није довољно транспарентан, „Гугл” је после допунио услове коришћења јасним наводима да скенира све мејлове корисника. Анализа се обавља на послатим, примљеним и сачуваним мејловима свих налога.

Рекламе се на свим платформама „Гугла” пласирају на основу корисникове преписке и целог профила на „Гуглу”, који обухватају резултате претраге, коришћење мапа и прегледа на „Јутјубу”. По томе се приказују огласи процењени као релевантни како би се повећала шанса да их корисници „кликну”, а Гугл и његови клијенти остваре што више прихода.

Пре више од три године „Гугл” је почео да „чита” све мејлове и то је јасно навео у измењеним условима коришћења формулацијом да „аутоматизовани системи анализирају садржај преписке” ради бољег прилагођавања огласа и блокирања вируса

Стручњаци за маркетинг уверавају оглашиваче да прекид ове праксе неће много смањити ефикасност циљаног оглашавања. Можда ипак неће моћи да благовремено понуде рекламу, јер скенирање поште омогућавало је, на пример, да када неко пише мејл осигуравајућој кући, конкурентске фирме врло брзо избаце своје огласе са примамљивом понудом.

Амерички технолошки џин ипак има довољно података о томе шта корисници претражују, које сајтове посећују и слично, а скенирање поште утицало је само на нијансе у профилисању. На другој страни, то је управо оно што брине борце за заштиту приватности. Још у време када су ову компанију жестоко критиковали због почетка скенирања мејлова, многи су истицали да то није најгоре што „Гугл” ради и да су проблематичнији неки други аспекти његовог деловања.

„Стварно је опасно то што ’Гугл’ обрађује информације у одељењу аналитике, и што на основу појединачних налога може да врши профилисање. Та количина информација коју имају о нама треба да нас забрињава због тога што је привлачна владиним службама, а и због повремених цурења података”, прокоментарисао је за „Гардијан” Џим Килок, извршни директор америчке групе „Отворена права”.


Коментари1
b5f00
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zlatko
@@@ „Стварно је опасно то што ’Гугл’ обрађује информације у одељењу аналитике, и што на основу појединачних налога може да врши профилисање. @@@ A nije opasno to sto Google prodaje podatke o nama , gde surfujemo sta kupujemo itd?? Nije opasno to sto Face Book uparuje nase kontakte iz WhatsUp I preporucujemo nam "prijatelje" na taj nacin sireci svoj biznis... Pre svega FB nema zakonsko pravo da "prebira" po nasim kontaktima I sada vi verujte njima na rec da ne citajmu poruke koje su tamo napisane??? Na drugoj sgtrani ne zelami milione "skorojevica" koji "nas obavestavaju" o svom fizickom izgledu, o svojim namerama, o tome sta im se svidja, koga su izabrali za prijatelja, gde su putovali, sa kim su rucali, kada su isli u WC jeli to trajalo kratko I malo duze, gde idu na godisnji odmor, koju muziku vole ....politiku itd,.... I onda nam je odnosno njima neko kriv sto 2 % ljudi upravlja "stokom" od 7 milijardi I nesto ljudi na planeti. Pa sami smo krivi sto smo na ulicu izneli prljav ves.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља