субота, 21.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:46

Радници обе смене Фијата одржали заједнички протест

понедељак, 03.07.2017. у 15:37
Производна линија у Фијатовом погону „Каросерија" (Фото Танјуг/М.М.)

Производни радници обе смене фабрике Фијат Крајслер аутомобили Србија данас су одржали заједнички једночасовни протест у 13.00 испред управне зграде фабрике зато што послодавац одбија да преговара о повећању зарада.

Председник Штрајкачког одбора Зоран Марковић рекао је да су се представници синдиката обратили радницима, а први пут је одржано и општерадничко весеље уз музику и коло.

Он је рекао да ни после пет дана генералног штрајка послодавац није нашао за сходно да почне да преговара о захтевима радника.

„Ми смо пружили руку за преговоре али је можда наша раничка рука прљава па представници компаније не желе да је прихвате”, ; рекао је Марковић новинарима.

Он је истакао да су добили подршку представника синдиката Фијата из Италије који је оценио да је мука европског синдиката и синдиката из Италије да радник мора да протестује због малих плата.

Зарада у Србији је према оцени италијанског синдикта „један и по ручак у екслузивнијем ресторану у Италији”.

Подршка крагујевачким радницима стигла је и од синдиката фабрике Волво из Шведске и синдиката из Словеније и региона.

Марковић је рекао да држава иако је сувласник трећине фабрике дозвољава Фијату да крши прописе Србије.

„Радници траже да се у решавање проблема укључи држава и локална самоуправа”, рекао је Марковић.

Због штрајка у Фијату већина коопераната те компаније је према његовим речима прекинула производњу и то је разлог више да дражва и локалне заједнице помогну у преговорима око захтева за већим зарадама.

Фијат је требало дневно да произведе 440 возила, по 220 у смени, што значи да је до сада „губитак 2.200 аутомобила”.

Марковић је рекао да су радници одлучни да радикалније штрајкују иако их је послодавац упозорио да се држе закона, а сам га не поштује.

Инспекција рада је прошле седмице наложила представницима Фијата да започу преговоре, али се они не оглашавају.

Захтеви су да се повећа бруто основица са 38.000 на 50.000, радници растерете, исплати бонус ефикасности за 2016. годину и накнада трошкова превоза када нема редовног саобраћаја.

Новинарима није дозвољен улаз у фабрику.

Генерални штајк око 2.000 „плавих крагни” или 90 одсто радника почео је прошлог уторка, после два дана једночасовног протеста упозорења. (Бета)

Чадеж: Штрајк у Фијату - последице по целу економију 

Председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж изразио је данас наду да ће радници Фијата који штрајкују и руководство компаније постићи договор јер, како је истакао, та обустава производње оставља последице по целу економију државе.

„Могу само да се надам да ће ускоро бити постигнути договори, између руководства Фијата и радника. Морамо да будемо свесни да ово оставља последице по привреду. Ако производња стоји, производња једног од нашег највећег извозника, онда то за целу економију не може да буде добро”, казао је Чадеж.

Он је рекао да су у производњу овог предузећа укључени многи добављачи и додао да ПКС прати дешавања везана за Фијат.

„Фијат није само Фијат, нису то само радници у фабрици, то је читава добављачка индустрија аутоделова и различитих добара и услуга који су везани за тај велики систем. И то је повезан ланац”, рекао је Чадеж.

Он је изразио наду да ће ускоро доћи до компромиса са обе стране како се не би угрозила конкурентност Фијатових производа. (Танјуг)


Коментари4
859a6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoran Marković
Prosvedi tu neće pomoći jer je poslodavac u samom startu došao u Srbiju zbog niskih plata i malih izdataka prema radnicima. Sreća je ako Fijat i zadržimo kod nas.
Dušan
Kragujevačka Fabrika je rođena kao topolivnica i proizvođač oružja i to je trebalo i da ostane . Država se polakomila i prodala Fiatu deo i nadala se da đe kroz poreze na veliki broj zaposlenih da profitira bez muke da traži kupce za oružje ili da zaposli stručne ljude u menadžmentu i razvoju. U vreme kada se automobili proizvode masovno uz upotrebu robota problem je prodati auto a ne naći radnike koji zavijaju šrafove za 200-300€ .Ako ne u Srbiji ,Serđo Markjone će naći radnike u Indiji , Čileu ili Egiptu i za manje plate .
mile lepić
Samo jednom da krene... Dokle više??? Radnici da pocrkaju zbog kapitalista??? Treba štrajkovati... Gladni smo i iscrpljeni. Za ovo smo se borili??? E, nismo!!!!!!
Aleksandar
Baš me zanima koliko bi oštetilo FIAT i državu to povećanje ličnih dohodaka od ostvarene dobiti kompanije. Čitajući tekst g. Čadeža stiče se utisak da su radnici ti koji nemaju razumevanja za celu ekonomiju i da indirektno podrivaju istu. Šta reći dalje...zatamnjeni paragrafi možda?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља