субота, 18.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:52

Аутобуси мере и спољну и унутрашњу температуру

Који подаци се тачно приказују на дисплеју зависи од типа возила. – Понекад дође до поремећаја у раду сензора за мерење
Аутор: Д. Алексићнедеља, 16.07.2017. у 22:00
Снимљено на линији 74 пре неколико дана (Фото М. Митић Ђуришић)

Тропске врућине засад су прошле, за неколико дана очекују нас нове, а последњих недеља Београђане од дугог чекања превоза на станицама, чини се, више излуђује што у врелим данима клима-уређаји или раде „за све паре” или уопште не раде.

Део суграђана се жали да се због изузетно појачаних „клима” леде у аутобусима, а када из њих изађу доживе топлотни удар на асфалту.

Други део житеља престонице призива возила са било каквим „климама” јер, како кажу, готово да нема разлике – кључају и на улици и кад уђу у аутобус. Још ако дисплеј у возилу покаже да је тренутно 50 степени, тешко да би и најтолерантнији на врућине остали прибрани.

У претходним тропским данима у престоници ово се управо и догодило путницима на линији 74 коју од прошле године држи Конзорцијум приватних превозника. У аутобусу који саобраћа од Миријева три до Бежанијске косе дисплеј је, док се возило кретало Улицом кнеза Милоша, показао ни мање ни више него 49,7 степени Целзијусових.

Многим путницима се завртело у глави уз помисао: „Па да ли је могуће да је оволика температура, а да нас убеђују да је свега 35 до 37 степени?” Они који се нешто боље разумеју у технику и возила приказ на дисплеју покушали су да окарактеришу као мерење температуре која настаје приликом додира аутобуса и асфалта.

Колико год да субјективни осећај данима говори да је на улицама и у возилима јавног превоза температура већа од званично саопштене, она свакако није 50 степени, истичу у Конзорцијуму коме се наша редакција обратила како бисмо сазнали шта се очитава на дисплеју у њиховом возилу.

– На основу послате слике не можемо стопостотно да тврдимо шта је разлог због кога је на дисплеју приказана оволика температура, али она сигурно није била 50 степени. Ни у возилу ни спољна. Према првим проценама наше техничке службе, разлог за овакав приказ је највероватније поремећај у раду сензора за мерење температуре, који је услед вибрација у возилу дошао у контакт са делом аутобусу који проводи топлу воду – објашњавају за наш лист у Конзорцијуму у коме истичу да ће се тачан разлог знати тек када се утврди о ком тачно возилу је реч.

Како подсећају у Конзорцијуму, чија возила су прилично нова, нису сви њихови аутобуси истог типа. Самим тим, указују, и сви дисплеји не дају путницима исте информације.

– Када је реч о возилу са слике, то је по свему судећи тип аутобуса чији дисплеј треба да приказује спољашњу температуру. Иначе, у зависности од врсте аутобуса, на дисплеју може да буде приказана и температура у возилу, а не спољна – додају у Конзорцијуму.

Како је возни парк Конзорцијума и ГСП-а прилично шаролик, суграђанима би можда било најпаметније да се код возача упуте шта приказује дисплеј у возилу којим он управља и да притом провере да ли он уопште очитава тачне податке.

КАФ-ови трамваји

У аутобусима ГСП „Београд” („Соларисовим”, новим „Икарбусовим”) не постоји информација о спољашњој температури. Али, у трамвајима ситуација је нешто другачија.

– Информацију ове врсте имају КАФ-ови трамваји. На њиховим дисплејима се приказује спољашња температура. Она се мери на крову трамваја и има одступање плус, минус два степена – објашњавају у ГСП-у.

За возаче хладна вода

Ових дана путници могу да уоче како се возачи у јавном превозу на различите начине довијају да би се расхладили. Пешкирић око врата и флашица воде постали су редовни реквизити. Како „клима” не може да расхлади крцате аутобусе, поједини шофери непрестано држе и отворен прозор своје кабине, а понеки чак и једно крило предњих врата. Као и пре две деценије.

Како наглашавају у највећем градском превознику, када су овако високе температуре, изузетно се води рачуна да се побољшају услови рада саобраћајног особља.

– У условима екстремно високих температура, у континуитету се испоручује хладна вода за све наше возаче, и по неколико пута дневно. Осим тога, возачима сугеришемо да се освежавају приликом доласка на терминусе – истичу у ГСП-у додајући да предузимају и друге мере за ублажавање последица високих температура.


Коментари1
e79c6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

natalija
Potpuna nesposbnost REGULACIJE klima ne samo u vozilima GSP nego bilo gde u Bg. A žrtve smo svi mi. Ps. zemlja ekstrema ili je temperatura 50 stepeni ili 15 stepeni. Tako je i u drugim stvarima nivo buke...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља