петак, 24.11.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:58
64. ПУЛА

А публика се смејала и смејала

Како је Фрањо из филма „Лавина“ признао породици да је геј, а хрватски глумац Роберт Угрина одиграо жену. - Уликс Фехмиу у Арени
Аутор: Дубравка Лакићнедеља, 16.07.2017. у 22:00
Са отварања фестивала у пулској Арени (Фото Прес служба фестивала)

Пула - Национални такмичарски програм у препуној пулској Арени прогласила је отвореним министарка културе Републике Хрватске Нина Обуљен Коржинек, обраћање публици Гордане Рестовић и Златка Видачковића, челника Пула фестивала, били су одлични примери како се кратким говором постиже максимална ефикасност, а додатну чаролију обезбедио је традиционални ватромет над једним од најлепших гледалишта под отвореним небом.

Част да започне такмичарски програм припала је филму „Лавина“ у режији Станислава Томића и продукцији Јозе Патљака, вечитог враголана хрватске филмске сцене који, не обазирући се превише, тера неку своју стваралачку причу у којој он осим продуцентског посла („Фине мртве девојке“, „Та дивна сплитска ноћ“, „Ничији син“, „Јозеф“) потписује и режију и сценографију, али и ауторство првог хрватског 3Д филма „Симон чудотворац“.

 Какав је филм „Лавина“ који је отворио 64. Пулу? Сада би чика Чоле (Милутин Чолић) да је којим случајем жив, свој критички напис завршио оном чувеном реченицом: „А публика се смејала и смејала“. И јесте тако било, гледаоци су се забавили, с тим што су се неки (критичари) смејали од муке. Јер, требало је преживети ово слабашно написано, недорађено и на тренутке бесмислено филмско дело које припада категорији такозваног треш-филма (смеће), иначе сасвим легитимне филмске врсте у којој се повремено изроде и неки добри примерци што овде није случај.

 Прича о Фрањи – који је наводно неставши у снежној лавини за собом оставио две жене и две ћерке, али се ипак вратио кући да им призна како је он заправо геј – можда је могла да има потенцијале допадљиве филмске фарсе на тему свих дугиних боја ЛГБТ популације да се сценаристички тројац (Хрпка, Томић, Хреце) озбиљније удубио у посао. Уместо тога врућ кромпир је „уваљен“ у руке глумцима. Пре свих глумцу Роберту Угрини, сада у главној женској улози (добро костимиран игра лик прве Фрањове жене) и Ксенији Маринковић (друга жена), који су се сироти наглумили не би ли спасли ствар...

 Пулска публика је јуче међу такмичарским филмовима  могла да види и „ЗГ80“ Игора Шерегија (играо у београдским биоскопима) и „Горан“ Невиа Марасовића  (приказан на Фесту). И док се Шереги у свом дебитантском филму опредељује за форму симпатичне популистичко-акционе комедије на тему обесних фудбалских навијача – хулигана и то кроз причу о последњем вечитом дербију између загребачког „Динама“ и београдске „Црвене Звезде“ (у филму играју и београдски глумци Марко Јанкетић, Милош Тимотијевић, Никола Ракочевић, Младен Андрејевић...), Невио Марасовић је покушао да од „Горана“ направи хрватску верзију „Фарга“, односно „скандинавски трилер“ у миљеу Горског котара (сценарио је писао норвешки књижевник Гјермунд Гисволд). Нажалост, не савим успешно. И београдска публика се уверила да Марасовић водећи овај свој високоестетизовани филм-освете ка расплету губи фокус и препушта ликове серији нелогичности...

 Фестивалска публика је синоћ у Арени могла да поздрави и београдског глумца Уликса Фехмиуа као главног јунака у копродукцијском филму „Наша свакодневна прича“ босанске сценаристкиње и редитељке Инес Тановић, награђене прошло године на фестивалу у Херцег Новом. У овој суптилној причи у којој се сугерише да је породица последња оаза човечанства када се проблеми у животу појединца нагомилавају, Уликс Фехмиу игра лик Саше, ратног ветерана који покушава да се носи са тегобама у послератној Босни. У овом филму који је приказан ван конкуренције, запажене улоге имају и Емир Хаџихафизбеговић (улога оца) и изврсна Јасна Орнела Бери (улога мајке), која је на 64. Пулском фестивалу и председница жирија Међународног програма.

Врдољак и његови новци

И док се на фестивалу у Пули, у оквиру програма ретроспективе, приказују филмови Антуна Врдољака, у хрватском Сабору, Надзорном одбору ХРТ-а, али и дневној штампи расправља се о његовим уговорима са хрватском телевизијом по којима му је „само у 2016. години за репризе серија које је режирао, ХРТ (чији је директор био од 1991. до 1995.) исплатио 240.424,24 куне, а тантијеме ће по уговору примати и наследници 70 година после његове смрти...“.

 Под насловом „Врдољакови уговори“ и са наднасловом „Ексклузивно: Тајни извештаји ХРТ-а“, у недељном издању „Јутарњег листа“ на чак три странице изнети су детаљи „процурели из Сабора“ и то баш у тренутку када Врдољак треба да заврши филм о генералу Готовини. У листу је у оквиру ове теме забележена и изјава редитеља Данила Шербеџије у којој он каже: „Драго ми је да је успео да се избори за нешто што сматра да му као редитељу припада и надам се да ће се на исти начин ХРТ односити и према другим редитељима и њиховим уговорима о репризирању“...


Коментари0
c9992
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља