уторак, 26.09.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:02

Модернизован део барске пруге од Ресника до Вреоца

Завршетак комплетне деонице Ресник - Ваљево је планиран за половину новембра
понедељак, 17.07.2017. у 13:38
(Фото Раде Крстинић)
(Фото Раде Крстинић)

Реконструкција и модернизација барске пруге од Ресника до Вреоца у дужини од 35 километара је завршена и данас званично пуштена у саобраћај, а воз је испратила са Главне железничке станице Београд потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Возови сада могу да саобраћају на тој деоници брзином до 120 километара на сату.

Званичном пуштању те деонице у саобраћај присуствовали су и амбасадор Русије Александар Чепурин и амбасадор Црне Горе Бранислав Мићуновић.

Ресник - Вреоци су прва фаза укупних радова на обнови деонице Ресник - Ваљево дужине 77 километара, која је део Анекса 4.1 основног Уговора о руском државном кредиту за модернизацију српских железница од 800 милиона долара.

Завршетак комплетне деонице Ресник - Ваљево је планиран за половину новембра 2017.

Михајловић је рекла да ће се завршетком обнове те деонице путовање скратити на један сати и 15 минута - са два сата и 10 минута.

„Надамо се да ћемо у наредних годину или две покренути и реконструкцију и модернизацију комплетне барске пруге кроз Србију. Да је вратимо поново на пројектоване брзине. Процењена инвестиција за то је око 220 милиона евра и радимо на томе, разговарамо са партнерима о томе надамо се да ћемо с почетка јесени имати конкретне информације о томе”, нагласила је она.

Вредност радова на деоници Ресник - Ваљево износи око 80 милиона долара са учешћем Србије, као Инвеститора у износу од 15 одсто.

Пројектну документацију је урадио Саобраћајни институт ЦИП, а радове изводи руска компанија РЖД Интернешнл са домаћим подизвођачима.

Реконструкција овог дела магистралне пруге започела је 7. јула 2016. године.

Михајловић је рекла да је ово важан дан пошто је после 40 година, у предвиђеном року и квалитетну обновљен део барске пруге.

Та пруга, истиче, спаја људе, али коридоре 10 и 11, као и Србију и Црну Гору.

„Модерна железница је важна за развој Србије”, навела је Михајловић.

Она рекла да је добила информацију да је пре месец дана код Лајковца ишаран део црногорског воза и поручила да су то све наши вози.

„Треба да чувамо једни друге, да чувамо возове”, поручила је министарка.

Михајловић је рекла да су данас субвенције за српске железнице много мање него пре две године, као и да је потписана сва железничка имовина.

Према њеним речима, продаје се и виша железничке имовине и од тога новца ће железничка предузећа платити неке дугове.

Тренутна вредност инвестиција у железницама је близу четири милијарде евра.

Први заменик председника РЖД Интернешнал Мансурбек Султанов је рекао да је брзина возова на деоници Ресник - Вреоци повећана до 120 км на сат, да у кривинама возови могу да иду 90 км на сат, тако да је сада просечна брзина око 100 км на сат.

Султанов је нагласио да је на том пројекту ангажован велики број домаћих подизвођача, као и да ће цела деоница од Ресника до Ваљева бити готова до краја новембра ове године.

Чепурин је захвалио потпредседници Михајловић на пажњи коју посвећује пројектима на железници, као и српским инжењерима који су радили на реконструкцији пруге заједно са компанијом РЖД Интернешенел.

Он је изразио очекивање да ће се успешна сарадња на железничким пројектима наставити и додао да су поред транспорта, за даљи развој односа Русије и Србије важни развој енергетске инфраструктуре, као и изградња индустријског парка, у шта би могле да се укључе и Руске железнице.

Русија жели, навео је, да повећа робну размену са Србијом, као и удео улагања у нашу земљу.

Области у којима се може повећати сарадњу су индустрија, туризам, пољопривреда и саобраћај, додао је Чепурин.

Мићуновић је рекао да ће барска пруга, са завршеном реконструкцијом и модернизацијом која се очекује у наредном периоду, бити у служби бржег транспорта робе и путника, додајући да је у Црној Гори реконструисано 46 одсто те саобраћајнице.

Подсећајући да је у току изградња аутопута који це спојити Црну Гору и Србију, Мићуновић је поручио да инфраструктура „није техничко питање већ значи живот за наше земље и читав регион.

Он је пожелео срећу потпредседници владе Михајловић у даљим радовима на реконструкцији барске пруге кроз Србију.

В. д. генералног директора Инфраструктуре железнице Србије Душан Гарибовић је рекао је да је прва фаза реконструкције Ресник-Ваљево још један пројекат који су српске и руске железнице реализовале заједно у року, као што је био случај и са три „северне” и три „јужне” деонице на железничком Коридору 10 и прузи Београд-Панчево.

„Ових дана почињу радови на тунелу и вијадукту код Чортановаца, а до краја године очекујемо да почну радови и на отвореној прузи на деоници Стара Пазова-Нови Сад”, рекао је Гарибовић.

Са завршеном првом фазом од Ресника до Вреоца путнички возови за Бар путоваће пола сата краће. . (Танјуг)


Коментари3
e37f5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sreten Bozic -Wongar
Prugu za Bar treba zatvorit, autoput takodje . Ako ce za Evropu , Crnogorci i Albamci mogu da idu peske. Ali da plate putarinu.
Vid
Rusi rade i ne pričaju mnogo , poštuju rokove , dogovorene cene i kvalitet. Brza pruga Beograd-Budimpešta je još u priči ili bolje rečeno u željama. Neka im je sa srećom i da u Srbiji imaju što više posla.
Jovan Milanovic
Kako bi se pruga zvala da je rec o relaciji od Vreoca do Resnika ?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља