уторак, 26.09.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:03

ЕУ убрзава саобраћај у Србији

Ускоро уговор са ЕИБ о финансирању пруге од Ниша до Димитровграда. – Од СБ и ЕБРД 230 милиона за „ауто-пут мира” од Ниша до Плочника. – Транспортна заједница смањује трошкове
Аутор: А. Микавицапонедељак, 17.07.2017. у 21:30

Србија ће у блиској будућности моћи да рачуна на више новца из европских фондова за изградњу и обнову путева и железнице, речено је за „Политику” у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. На оправданост оваквог очекивања, кажу, упућују резултати разговора представника Владе Србије са представницима Европске инвестиционе банке (ЕИБ), Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) и Свеске банке на четвртом Самиту о западном Балкану, који је у оквиру Берлинског процеса недавно одржан у Трсту.

На преговарачком столу у Трсту били су пројекти у нашој земљи вредни око 300 милиона евра.

– Потписивање уговора са ЕИБ о финансирању радова на пружном правцу од Ниша до Димитровграда очекује се ускоро – кажу у Министарству саобраћаја.

– Реч је о последњој деоници преосталој за електрификацију, а разговарало се и о изградњи железничке обилазници око Ниша.

Светска банка и ЕБРД финансирале би изградњу „ауто-пута мира” Ниш–Мердаре–Приштина. Овом приликом разговарало се о изградњи прве деонице од Ниша до Плочника, вредне 230 милиона евра у комбинацији гранта из Инвестиционог оквира за западни Балкан, средстава ЕИБ, и новца из буџета Србије, речено нам је у овом министарству.

Споразум о транспортној заједници, иако без парафа представника БиХ, један је од три важна документа самита у Трсту, тврде учесници тог скупа. Његово спровођење наредних година, под паском бриселске администрације, треба да поједностави и појефтини пословање привреда региона.

– Оснивање транспортне заједнице прво ће интегрисати транспортна тржишта региона, а затим ће уследити њихова интеграција са транспортним тржиштем Европске уније – објашњава Марко Чадеж, председник Привредне коморе Србије. – Уз усклађивање прописа и развој саобраћајне инфраструктуре, споразум о транспортној заједници ће привреди, пре свега, донети једноставније административне процедуре у прекограничној трговини, уштедети и време и новац и омогућити лакше, брже и ефикасније пословање.

Колико је то важно најбоље говори податак да се компаније западног Балкана суочавају се значајним регулаторним баријерама, тиме и трошковима у међусобној трговини, који умањују њихов учинак и онемогућавају да у пуној мери искористе извозне потенцијале, указује Чадеж.

– Трошкови транспорта у региону износе 16 одсто његовог бруто домаћег производа, што је двоструко више у односу на просек у Европској унији – указује Чадеж.

– Балкански извозници имају чак 20 одсто веће издатке при преласку граница и три пута веће трошкове усклађивања документације него компаније из Европске уније.

Оснивање транспортне заједнице, ослоњене на агенду повезивања, донеће и боље транспортно умрежавање региона и са Европом, кроз реализацију приоритетних заједничких инфраструктурних пројеката. То ће компанијама донети не само боље саобраћајне везе и модерније путеве, пруге, луке, аеродроме, већ и послове за фирме из региона на њиховој изградњи.

Чадеж подсећа да је један од резултата самита у Трсту и Коморски инвестициони форум комора региона. Оне окупљене припремају своје привреде за предстојеће тендере и заједнички наступ, умрежавају компаније у грађевинске и конзорцијуме из других области, како би тако удружене, могле да добију што више послова изградње саобраћајне и друге инфраструктуре, што ће финансијски подржати Европска унија.


Коментари3
3a7cb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Павле Мартиновић
Електрифицирати пругу Ниш-бугарска граница је велика потреба за Србију. За пут о коме је реч Политика треба да затражи објашњење и оправдање за тај пројекат од министра који даје такве изјаве, и то да објави. Мишљење би исто тако било врло занимљиво.
Goran
Mnogo lepo,samo sa ,,putevima srbije,, i projektantima,izvodjacima i .....malo sutra.Zasto se za puteve(ove dosad)uzimali krediti,koji placaju ,,poreski obveznici-gradjani,, onda im se naplacuje papreno ,,efikasno-sa naplatnim rampama,,Odgovor,zbog odrzavanja!!Zasto se ne uvede vinjeta,da se smanje gubici u vremenu cekanja na rampama.Nece moci,zato sto bi lova direktno isla na jedan racun i nebi mogla da se ,,topi,, tokom putovanja,,Nego stabismo sa ,,armijom,, koja sedi po rampama.Poslali bi smo ih da napokon,,odrzavaju,, te puteve i okolinu.....Nego sta bi,kad bi za nase pare dobili adekvatnu uslugu na tim ,,putevima,, Eeee to nebi onda bila Srbiiija,gde ministar-ka hvali ,,kralja puteva,, Herr Drobnjaka.........Jel znate gospodjo ministarka ,,kako izgleda autoput,, i sta ga sve cini.Cisto sumnjam!!
simon
300 miliona zaista jesu velike pare. Ali ako se zna koliko kosta 1 km autoputa ili zeleznicke pruge onda je taj novac prava smejurija. Mislite o tome citaoci!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља