понедељак, 18.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:20

Мистериозни нестанак награде за серију „Вук Караџић”

Бронзану скулптуру у облику пауна раширених крила, тешку 12 килограма, са фестивала у Риму донео је 1987. редитељ Ђорђе Кадијевић, али јој се крајем деведесетих изгубио сваки траг
Аутор: М. Димитријевићсубота, 22.07.2017. у 22:02
Ђорђе Кадијевић (Фото З. Анастасијевић)

Ове године се завршава тридесет лета од краја снимања познате телевизијске серије о Вуку Караџићу, у продукцији Телевизије Београд, чији је аутор сценарија био Милован Витезовић, а редитељ Ђорђе Кадијевић. Како је за „Политику” евоцирао успомене Кадијевић, серија је исте године награђена и Гран-пријем на фестивалу у Риму, поводом велике европске прославе стогодишњице историје филма, али је признање које је том приликом добио нетрагом нестало из просторија телевизије и до данас се на зна где је.

Прича је почела 1987. када су у Рим све европске земље слале своје представнике, а одлука је пала да нашу представља серија „Вук Караџић”.

– Био сам изненађен када ми је Ратомир Вицо, тадашњи генерални директор телевизије, рекао да морам под хитно да путујем у име Југославије јер је тадашњи ЈРТ одучио да нашу серију пошаље на фестивал. Ја сам тамо отпутовао и десило се неочекивано. Можете мислити моје изненађење кад сам чуо смо добили награду у категорији телевизијских серија – прича Кадијевић и додаје:

– Радио сам ту серију из љубави према филму и Вуку и награда ми није ни падала на памет. Изашао сам пред публику тако затечен и рекао сам да сам срећан што сам то признање добио управо у Италији, јер кад би људском роду одузели оно што му је у култури и уметности даровала Италија то више не би био људски род. Такве овације публике никада нисам добио ни пре ни после у животу. Међутим, за разлику од италијанских, који су листом пренели вест, нико од наших медија није био заинтересован да пошаље извештача у Рим. Сећам се само једне новинарке, не знам тачно за кога је радила. Претила је опасност да то што се у Риму десило остане изван наше културне јавности да није било евровизијског преноса, па је то емитовала и наша телевизија. Што је било још горе, кад сам се вратио било је исто, практично никакву пажњу тај успех није добио, иако је то било први и последњи пут да смо добили такво признање за серију која је стављена после тога под заштиту Унеска.

Награду је чинила бронзана скулптура у облику пауна раширених крила, тешка 12 килограма.

– Била је заиста тешка и за самог председника жирија који је био господин у годинама. Ја сам је донео у Београд и предао је генералном директору телевизије у нади да ће она красити његову канцеларију. Али, у његовој канцеларији никада је нисам видео, нити игде на неком видљивом месту. У периоду од почетка НАТО бомбардовања па до 5. октобра 2000. скулптура је из просторија телевизије нестала, тада је било разних упада и бројни реквизити су изгубљени. Међу њима је био и тај трофеј. Да ли га је можда неко склонио током бомбардовања па му се ту изгубио сваки траг или га је неко украо у гужви 5. октобра то не знам. Тек пре око годину дана почела је потрага за скулптуром, прегледан је депо у Кошутњаку, тамо није нађено ништа – закључује наш саговорник.


Коментари1
78d62
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sasa Trajkovic
Kadijevic je esteta istoricar umetnosti i reditelj prefinjenog stila i ukusa, sam odnos umetnika prema nagradi je divan njegova nagrada je serija koja je ovekovecila jedno vreme i coveka koji je sa Dositejem gradio savremneo lice Srbije a statua pripada televiziji NE verujem da je sama po sebi UM delo.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља