среда, 24.04.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:52

Почиње градња пасареле од Савског пристаништа до Београдске тврђаве

Отвара се градилиште поред Бетон хале, а када пешачки мост 2018. буде завршен красиће га скулптура „Оданде довде” вајара Мрђана Бајића и Ричарда Дикона
Аутор: Далиборка Мучибабићнедеља, 23.07.2017. у 10:07
Последња препрека отклоњена – потписана грађевинска дозвола

Последња препона за почетак градње пасареле која ће повезати Савско пристаниште и Београдску тврђаву прескочена је потписивањем грађевинске дозволе за тај пројекат, потврдили су за наш лист у  Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. То значи да би градња пешачког моста могла да почне следеће недеље, а у то је уверен и извођач радова, фирма „Баувесен” са којом је Дирекција за грађевинско земљиште средином априла уговорила посао вредан око 200 милиона динара са ПДВ-ом. Спремни смо као запете пушке, каже Немања Трифуновић, директор „Баувесена”, коме смо ухватили муштулук јер дозволу чека од априла када је Дирекција, инвеститор, поднела захтев.

– Посао ће бити подељен у две фазе. У првој, осим изградње пасареле предвиђено је и уређење платоа испод и око ње. Мајстори ће за то имати 270 дана, али би требало да заврше пре јер тај захват није сложен. У другој фази, за коју је дат краћи рок – 150 дана, сређиваће се слободне површине Савског шеталишта и стазе на падини Београдске тврђаве.

Пешачку пречицу чини стотинак метара дуги мост који ће се протезати од паркинга на крову Бетон хале до Сава капије, где ће се наслонити на Београдску тврђаву. У његовом продужетку поред Бетон хале биће вијугава рампа за силазак на шеталиште поред реке. У центру рампе биће десет метара високо постоље од кортена са лифтом у унутрашњости, док ће се на његовом врху наћи необична скулптура „Оданде довде”, коју су пре девет година осмислили вајар Мрђан Бајић и његов британски колега Ричард Дикон.

За израду тог уметничког дела „Делта холдинг” граду је донирао 300.000 евра, а Саобраћајни институт ЦИП поклонио му је пројекат целог комплекса. Скулптура би, према ранијим најавама, следећег месеца требало да буде изложена на локалитету, где ће чекати да све буде завршено како би била постављена на врх високог постоља.  

Пасарела руши објекат поред Бетон хале

Изградња пасареле која ће спојити Савско пристаниште и Београдску тврђаву неће обрадовати власника објекта тридесетак метара удаљеног од Бетон хале јер је предвиђен за рушење. Разлог је што је та барака од 400 квадратних метара нелегална, налази се на земљишту намењеном за јавну употребу и на њеном месту биће стопа вијугаве рампе којом ће се посетиоци пењати на пешачки мост, кажу за наш лист у Дирекцији за грађевинско земљиште, инвеститору пројекта.

У овом јавном предузећу су додали и то да чекају решење о рушењу, али да оно не би требало да пролонгира почетак градње планиран за следећу недељу. Јер, дозволу за градњу је издало Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, надлежно зато што се пасарела гради на Београдској тврђави – споменику културе од изузетног значаја.

– Чак и да тада не стигне правоснажно решење о рушењу извођач може да започне припремне радове – истичу у Дирекцији за грађевинско земљиште.  

Да ли ће Миодраг Поповић, власник бесправног објекта виђеног за одстрел, да га уклони или ће чекати да му багери забрундају под прозором јер на двеста метара од те бараке он има и ресторан „Бела виста”, нисмо сазнали зато што Поповић, како каже, не жели тим поводом да се оглашава у медијима. Незванично смо сазнали да је за ту кућу која зврји празна седам, осам година, поднео захтев за легализацију.

Између будуће пасареле и „Бела висте” предвиђен је парк, а његово уређење увршћено је у другу фазу пројекта. 


Коментари12
97618
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Слобанка
За оне који не знају, кортен је материјал чија површина подсећа на зарђало гвожђе и може се видети на Савском тргу испред Железничке станице - изгледа веома ружно. Наравно, виђао сам и зналачки употребљен квалитетан кортен у унутрашњем и спољашњем уређењу. Сумњам да ће овде бити тако, пре као у горе наведеном примеру.
Драгиша
"пасареле" Је варваризам од француске речи PASSERELLE а која на српском значи:ПРЕЛАЗ, МОСТ, БРВНО, КАПЕТАНСКИ МОСТИЋ (на броду). Потпуно сувишно и бахато скрнављење српског нам језика. Каква је намера била новинарке писца овог чланка, шта је тиме хтела да постигне ? Да ли да се узвиши у односу на нас обичну рају ?
Pavle Petrovic
Tacno, ja licno nisam imao pojma sta ta rec znaci, dok nisam video crtez. Recimo "pesacki prolaz" ili "pesacki most" su mogli da upotrebe umesto te strane reci, koja opet, dobro ste primetili, ima za cilj da nekome da privid "superiornosti".
Препоручујем 52
Marko
Lepo je kad se nešto gradi, ali zašto se kod nas daju predugački rokovi (da li da s epravdaju prekomerno potrošene pare) i zašto se uvek bira nešto na osnovu par odluka nekih ljudi pritom beskorisno se zauzima najvazniji prostor. Desetine hiljada ljudi i sve više će dolaziti rečnim kruzerima na taj deo Save i to su mahom penzioneri koji treba da pešce uzbrdo stotine metara. Isto kao i sa Beogradom na vodi gde se konačno raskrčio krš i gde će svi moći da uyivaja na reci gde decenijama nisu mogli da priđu, a onda suprotono obećanju ceo projekat se prolongita u nekoliko faza sa rokom završetka od 45 godina! Drugim rečima kad većina nas ne bude živa. Nama treba neko ko gradi sad i odmah i pre svega ne krade niti se skriva iza kvazi-stranih investitora.
Branko MB
Malo je gradova koji imaju takav dar od prirode kao Beograd.Citam komentare ljudi koji su uglavnom protiv svega novog.Mnogo sam video gradova koji imaju reku ali svi su obgrlili reku a Beograd se ograduje od reka.Zasto smeta izgradnja Beograd na vodi.Beograd se mora videti i sa reke,a isto tako i gradani da vide reku.To isto vazi i za pasarelu.Vidite samo blokove pored reke kako su ogradeni nasipom od reke.Pa zar nije moglo da se lepe stambene zgrade naslone uz nasip pa bi Beograd bio na reci i grad bi se video i sa reke.Jos uvek se ta greska moze ispravitii.I opet ce biti ljudi protiv lepote.
Petar .Stanimirovic
Nameće se pitanje vlastima -da li su predvidjena i sredstbva za buduće rušenje ove skalamerije,čiju izgradnju planiraju. /tu,odmah /? Može se desiti da jednom dodje i neka druga vlast,sa opreznijim ukusom.Zaboravljamo da je panorama Kalemegdana istorijska legitimacija Beograda /Singidunuma, Fehervaroši... / i da se sa tim nasledjem nije igrati "Leta se mua" / L´etat eést moi/, što bi se reklo :" Država -to sam ja ". Šta još nekima neće pasti na um-od silne bahatosti, neskromnosti i samouverenosti ??
Goran Kostic
To su projekti za "ugradjivanje", zato za njih postoji toliki entuzijazam.
Препоручујем 45

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља