уторак, 15.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:36

У Србији 128 електричних возила и два пуњача за њих

Електични скутери, електрични аутобуси и тролејбуси укључени су у овај број
четвртак, 27.07.2017. у 15:19
(Фотодокументација „Политике")

Први пуњачи за електичне аутомобиле постављени су недавно на наплатној станици „Прешево”, као и у реновираној гаражи на Обилићевом венцу, а не рачунајући возила са страним регистарским ознакама, подаци МУП-а показују да њих може да користи 128 возила са српским таблицама.

Управо то је бројка возила на електрични погон уписаних у јединствени регистар возила, а подаци МУП-а достављени Танјугу показују и да су у тај број укључени и електични скутери, као и електрични аутобуси и тролејбуси.

Такође, од укупно 128 електричних возила у Србији, чак 90 је регистровано у Београду, а, између осталог, од инфраструктуре зависи да ли ће наша земља достићи стандард других земаља и да ли ће имати већи број електричних возила у употреби, од заиста симболичних 128.

Поређења ради, Велика Британија је 2014. имала свега 500 регистрованих електричних аутомобила, до краја 2016, у тој земљи регистровано је више од 35.000 „плаг-ин” аутомобила, а у првих шест месеци ове године, у Уједињеном краљевству регистровано је више од 22.000 електричних аутомобила.

У тој земљи, е-аутомобили сада представљају око 1,6 одсто укупног тржишта аутомобила, односно више од 100.000 електричних возила регистровано је на таблице Уједињеног краљевства, што е-флоту те земље чини четвртом по величини у Европи, иза Норвешке, Француске и Холандије.

Влада Велике Британије активно усваја „плаг-ин” возила у Уједињеном Краљевству кроз разне подстицаје, укључујући и ослобађање плаћања такси закрчења од 11,5 фунти дневно, коју су возачи четвороточкаша који загађују, бензинаца и дизелаша, дужни да уплате приликом уласка у центар Лондона, а возачи е-возила имају и бесплатно паркирање и могућност да возе жутим тракама.

Такође, у тој земљи, као резултат и владиних и приватних инвестиција, мрежа пунктова за пуњење е-возила повећала се са неколико стотина у 2011. години на више од 4.300 локација за пуњење, 6.700 уређаја за пуњење и 12.500 конектора, колико их је било до маја 2017. године.

У Србији се у наредном периоду очекује инсталирање електропуњача на граници с Хрватском, на наплатној станици „Шид”, на ауто-путу у Београду, као и инсталирање још два пуњача на станицама „Димитровград”, на улазу и излазу из Бугарске и „Суботица југ”, на улазу и излазу из Мађарске.

На нашем тржишту постоји понуда доста скупих електричних аутомобила, гледано из угла висине просечне плате, а како би они у ширем становништву били прихваћени и како би знатно порастао њихов број, осим неопходне инфраструктуре, потребне су и субвенције државе. (Танјуг)


Коментари3
495df
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mirjana sa Dorcola
Nas Tesla iz druge dimenzija zna i vidi ovo o elektricnim vozilima i prijatno mu je - hvala ti nas veliki brate Nikola Tesla - velika zahvalnost od Mirjane iz Arizone
pedja
Steta. Ja sam misljenja da je Srbija u stanju da pravi sopstvena elektricna vozila, dizajnirana i napravljena u Srbiji, nasom pamecu. Jedino baterije bi morali da uvozimo. Ujedno, ovakva vozila su idealna za vozikanje po gradu i okolini, mogla bi biti znatno jevtinija i po ceni i po troskovima ekspoatacije, da ne govorimo sto trose domacu struju a ne uvoznu naftu.
Dušan
Još dok sam ja studirao 1985 Srbija je bila lider u proizvodnji baterija , konkretno Krušik iz Valjeva. Tako da ako je od toga nešto ostalo do danas verovatno ni baterije nebi trebalo da budu neki veći problem. Problem je u tome što za sada nema nekog standarda oko tih stanica-stubova za punjenje električnih vozila . Tu su problemi kao nekad sa punjačima i baterijama za mobilne telefone i kompjutere(skoro svi su različiti čak i kad je marka telefona ista).
Препоручујем 7

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља