На половини текуће године рад на озбиљним пословним пројектима за наредну, 2018, увелико се приводе крају. Тако је ових дана завршена и јавности представљена атмосфера са снимања за нови Пирелијев календар. Под диригентском, тачније фотографском палицом Британца Тима Вокера, 17 уметника тамне пути нашло се у улогама којима би дочарали задату тему – интерпретацију познатог дела „Алиса у земљи чуда”.
Ово је, по уназад неколико година устаљеној пракси, напуштање курса еротике и обнажених тела, какав је претходних деценија доминирао страницама календара који је први пут изашао 1963. године.
Примера ради, за календар за ову годину позирале су славном Питеру Линдбергу глумице оскаровке, од Џулијан Мур и Хелен Мирен до Кејт Винслет, Никол Кидман и Уме Турман, а фотографије су урађене у црно-белој техници… Издање за 2016. годину било је посвећено успешним женама попут Јоко Оно, Серене Вилијамс, а главни фотограф била је Ени Либовиц.
Како се могло видети у промотивном видео-споту, приказаном на каналу британског „Вога”, „иза сцене” било је више него занимљиво и шарено, поготово ако се узме у обзир надреална тематика и рад на стилизовању модела и ентеријера Едварда Енифула, новог уредника британског издања „Вога”.
Ипак, ангажовање Афроамериканаца за моделе – међу којима су и оскаровке Вупи Голдберг и Лупита Нјонго, топ-модел Наоми Кембел, музичар Ру Пол, продуцент Шон Диди Комбс и други – како је појаснио Енифул, требало би да прикаже како у реалном свету није све само „црно и бело”.
„Апсолутна искључивост данас је у фокусу и сви се понекад осећамо као Алисини другари, у земљи чуда, не разумевајући или пак схватајући у каквом стварном свету живимо. Мора се прихватити да људи без обзира на боју коже имају право да живе свој живот, своју бајку, без ограничења и препрека. Овај посао и дигитални свет омогућио нам је да, приказујући ту жељу, будемо још гласнији и да захтевамо такву промену”, истакао је Едвард Енифул за „Гардијан”.
Ово није први пут да станице чувеног календара красе Афроамериканци. Управо једна од актерки календара за наредну годину, Наоми Кембел предводила је 1987. године групу тамнопутих манекенки изабраних да красе годишње издање.
Пирели је историју издавања календара почео с идејом да се поклања пословним клијентима. Странице су красиле слике обнажених жена. Током деценија постао је један од најпознатијих календара на свету, за који су позирале најлепше жене света а радили га најпознатији фотографи. Временом се окренуо друштвеном ангажману а тематика слика за сваки месец у години бира се како би указала на одређено стање у друштву. Неретко се приход од продаје усмерава у хуманитарне сврхе, као пре неколико година када је уплаћен за организацију која брине о деци, чији је оснивач позната манекенка Наталија Водјанова.